  • 1. Data: 2006-04-25 13:05:34
    Temat: umowa przedwstepna
    Od: "Kruk at work" <l...@w...pl>

    Witam!

    Czy umowa przedwstępna na zakup nieruchomości MUSI mieć formę aktu
    notarialnego, czy sama forma pisemna wystarczy?

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-04-25 14:05:55
    Temat: Re: umowa przedwstepna
    Od: "pan trawnik" <k...@g...pl>

    > Czy umowa przedwstępna na zakup nieruchomości MUSI mieć formę aktu
    > notarialnego, czy sama forma pisemna wystarczy?

    nie musi.

  • 3. Data: 2006-04-25 14:11:38
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Kruk at work porozsypywal nastepujace haczki:
    > Czy umowa przedwstępna na zakup nieruchomości MUSI mieć formę aktu
    > notarialnego, czy sama forma pisemna wystarczy?
    Nie musi. Aczkolwiek moze sie zdarzyc (jesli bierzesz kredyt) ze bank
    bedzie sobie zyczyl aktu notarialnego (ale wiekszosc bankow raczej
    honoruje umowe cywilno-prawna)
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-04-25 14:14:05
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Ale jeśli nie będzie miała to nie będzie możliwości przymueszenia drugiej strony
    do zawarcia umowy ostatecznej.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2006-04-25 14:29:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    badzio napisał(a):
    > (ale wiekszosc bankow raczej honoruje umowe cywilno-prawna)

    a jak już jest akt notarialny, to niby co to jest?

    KG

  • 6. Data: 2006-04-25 14:33:14
    Od: "[edymon]" <m...@a...pl>

    Dnia 2006-04-25 15:05 +0200, Użytkownik Kruk at work napisał :
    > Witam!
    >
    > Czy umowa przedwstępna na zakup nieruchomości MUSI mieć formę aktu
    > notarialnego, czy sama forma pisemna wystarczy?

    Nie musi byc notarialna. Ale zwyklą kartka papieru to bardziej mozesz
    sobie podetrzec w razie jakiejs wpadki developera na przyklad...

    --
    Edytka [edymon] - złodziejka telewizorów z psem w pierwszym pokoleniu
    /SPRZĄTAM PO MOIM PSIE/

  • 7. Data: 2006-04-25 14:33:15
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "pan trawnik" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nie musi.

    ...ale przybraku takowej nie bedziesz mogl pozniej w razie sporu domagac sie
    zawarcia umowy

  • 8. Data: 2006-04-25 14:45:42
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu kam porozsypywal nastepujace haczki:
    > a jak już jest akt notarialny, to niby co to jest?
    Nie wiem, ale zarowno w expanderze, jak i w bankach a nawet u notariusza
    slyszalem pojecia "umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego" oraz
    "umowa przedwstepna w formie zwyklej umowy cywilno-prawnej"
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 9. Data: 2006-04-25 15:33:37
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie musi byc notarialna. Ale zwyklą kartka papieru to bardziej mozesz
    > sobie podetrzec w razie jakiejs wpadki developera na przyklad...

    Chyba nigdy nie widziałem umowy realizacyjnej z developerem w formie aktu
    notarialnego, a umów takich widziałem jakies ze 300 sztuk.

  • 10. Data: 2006-04-25 15:44:18
    Od: "Kruk at work" <l...@w...pl>

    Jeśli kogos to zainteresuje to cytuję za :Krajowy Rynek Nieruchomości
    krn.pl

    Forma umowy

    Jeśli chodzi o formę zawarcia to umowę przedwstępną sprzedaży nieruchomości
    można zawrzeć zarówno w formie zwykłej pisemnej, jak i w formie aktu
    notarialnego tak, jak właściwą umowę sprzedaży. Różnica sprowadza się do
    tego, że w wypadku nie dojścia do skutku umowy przedwstępnej zawartej w
    zwykłej formie pisemnej z przyczyn leżących po stronie kupującego,
    sprzedający może bez wyznaczenia dodatkowego terminu od umowy odstąpić i
    jeżeli otrzymał zadatek może go zatrzymać, a jeżeli strony umowy określiły
    karę umowną może żądać jej wypłaty. Jeżeli natomiast do umowy przedwstępnej
    nie doszło z przyczyn leżących po stronie sprzedającego, kupujący może
    żądać - o ile wypłacił sprzedającemu zadatek - kwoty dwukrotnie wyższej, a
    jeżeli strony umowy określiły karę umowną, może żądać jej wypłaty.
    Natomiast, gdy umowa jest zawarta w formie przewidzianej dla umowy
    sprzedaży, czyli w wypadku obrotu nieruchomościami - w formie aktu
    notarialnego, to gdy strona uchyla się od zawarcia umowy przyrzeczonej,
    druga strona ma dodatkowo możliwość dochodzić zawarcia umowy przyrzeczonej
    wbrew woli kontrahenta. W takim wypadku orzeczenie prawomocne sądu zastępuje
    oświadczenie woli drugiej strony i dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży.

    pozdrawiam
    Ł.