  • 1. Data: 2005-10-21 13:18:20
    Temat: umowa o prace od poniedzialku do piątku
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    Witam
    Problem jest następujący:
    pracodawca - Agencja Pracy Czasowej zatrudnia człowieka na podst. umowy o
    pracę na czas określony podpisywaną w poniedziałek z terminem do piątku,
    pracownik jest kierowany do pracy przez pół roku ciągle do jednej firmy i
    wykonuje ciągle tę samą pracę. Czy taki praktyki są legalne?

  • 2. Data: 2005-10-21 14:34:02
    Temat: Re: umowa o prace od poniedzialku do piątku
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    A z kim podpisujesz umowe? Z agencja?

  • 3. Data: 2005-10-21 15:48:39
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    > [cut]
    >
    > A z kim podpisujesz umowe? Z agencja?

    Tak umowa o pracę jest z agencją , tych umów przez pół roku to już się ładny
    stosik nazbierał :)

  • 4. Data: 2005-10-21 21:50:52
    Od: "Joy" <d...@N...pl>

> [...]
    > pracownik jest kierowany do pracy przez pół roku ciągle do jednej firmy i
    > wykonuje ciągle tę samą pracę. Czy taki praktyki są legalne?

    Tak ibaerdzo czesto sotoswana włąsnie w agencjach...
    TZW umowa o prace tymczasową.... podpisywana jest z agencją a oni cię
    niejako wypozyczaja....

    Pozdrawiam, Joy !! www.Zuam-Music.prv.pl !!! /|\/|\/|\ GG: 597291
    http://www.vinylcharts.net <=-=> www.rebelia.pl

  • 5. Data: 2005-10-21 22:38:31
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Joy napisał(a):
    > Użytkownik "Grzesiex" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tak ibaerdzo czesto sotoswana włąsnie w agencjach...
    > TZW umowa o prace tymczasową.... podpisywana jest z agencją a oni cię
    > niejako wypozyczaja....

    Taki sposób pracy (umowa tylko w dni pracy) ma wiele wad i zalet. O
    wadach nie wspominam, bo są wiadome.

    Natomiast do zalet można zaliczyć:

    a/ roczny okres, w podczas któego można pracować u jednego pracodawcy
    użytkownika, wydłuża się w praktyce do około 1,4 roku.

    b/ po każdych pięciu dniach pracy dostaje się świadectwo pracy - nawet
    jak rozstaniemy się z firmą dyscyplinarnie, to ostatnie świadectwo można
    ukryć, nie narażając się na "dziurę" w życiorysie

    c/ jeśli dniami wolnymi są dni powszednie, a dni pracy wypadają w
    weekend, to czasem agencja pracy potrafi przedobrzyć, przez co będzie
    musiała zapłacić nadgodziny, np. pracuję od piątku do niedzieli, po 8
    godzin, umowę mam na 3 dni, więc mam 16 nadgodzin "100%". Gdybym miał
    ciągłą umowę, to praca w weekend skompensowałaby się z dniami wolnymi w
    tygodniu i nadgodzin bym nie otrzymał.

    Kwestią sporną jest to, czy należy się urlop. Generalnie po każdym
    przepracowanym miesiącu należą się dwa dni. Czy jak pracuję 2 tygodnie,
    potem mam kilka dni przerwy, a następnie 3 tygodnie, to urlop się
    należy? Niektórzy sądzą, że nie. Aczkolwiek np. agencja Active Plus
    sumuje w takim przypadku dni pracy i po przekroczeniu 30 dni wypłaca
    ekwiwalent.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 6. Data: 2005-10-22 07:56:02
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 paź o godzinie 00:38, na pl.soc.prawo, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > przepracowanym miesiącu należą się dwa dni. Czy jak pracuję 2 tygodnie,
    > potem mam kilka dni przerwy, a następnie 3 tygodnie, to urlop się

    A czy nie zachodzi tutaj "przeliczanie" godzinowe w stosunku do
    przeprowadzonego czasu?
    Tak jak np. w przypadku nie-pełnoetatowców.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 7. Data: 2005-10-22 11:27:19
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    > Tak umowa o pracę jest z agencją , tych umów przez pół roku to już się
    > ładny
    > stosik nazbierał :)

    Jak podpisujesz z agecja to pupa zbita. Na tym polega ta cala zabawa.

  • 8. Data: 2005-10-22 14:11:31
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Artur Ch. napisał(a):

    > A czy nie zachodzi tutaj "przeliczanie" godzinowe w stosunku do
    > przeprowadzonego czasu?
    > Tak jak np. w przypadku nie-pełnoetatowców.

    A co masz dokładnie na myśli?

    W pracy tymczasowej należą się dwa dni za każdy przepracowany
    miesiąc. Wynagrodzenie za urlop nie liczy się "na godziny", tylko ze wzoru:

    wynagrodzenie za 1 dzień urlopu równa się wynagrodzeniu za okres, za
    jaki urlop przysługuje, podzielonemu przez liczbę dni pracy w tym okresie.

    Np. za wrzesień mam 2 dni urlopu. Zarobiłem w nim 1000zł, pracując przez
    20 dni, tak więc ekwiwalent lub wynagrodzenie za dzień urlopu będzie wynosić
    1000/20 = 50zł

    A to, czy pracowałem na cały etat, pół etatu, czy też od 2 do 12 godzin,
    w zależności od zapotrzebowania, to nie ma znaczenia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz