  • 1. Data: 2005-10-21 12:48:42
    Temat: prawo a kolorowe światła postojowe
    Od: "farful" <a...@o...pl>

    Witam.
    Mam pewien problem zwiazany z używaniem kolorowych swiateł postojowych w
    samochodzie.
    Do tej pory uzywałem żarówek w kolorze niebieskim, lecz gdy policja mnie
    zatrzymała, powiedział mi funkcjonariusz, że niedozwolony jest ten kolor, ale
    mogę używać białych lub czeronych ewentualnie żóltych. Zmieniłem żarówki na
    czerwone, lecz znów powstał problem ponieważ w innym mieście policja znów mnie
    zatrzymała i powiedzieli mi że nie mogę używać kolorowych świateł.
    Pogubiłem się całkiem.
    Kto miał rację?
    Jeżeli wiecie coś o tym to proszę pomóżcie!!
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam!!

  • 2. Data: 2005-10-21 12:59:20
    Temat: Re: prawo a kolorowe ?wiat?a postojowe
    Od: zgredek <z...@p...onet.pl>

    In <4...@n...onet.pl> farful wrote:
    > Witam.
    > Mam pewien problem zwiazany z u?ywaniem kolorowych swiate? postojowych
    > w samochodzie. Do tej pory uzywa?em ?arówek w kolorze niebieskim,
    > lecz gdy policja mnie zatrzyma?a, powiedzia? mi funkcjonariusz, ?e
    > niedozwolony jest ten kolor, ale mog? u?ywa? bia?ych lub czeronych
    > ewentualnie ?óltych. Zmieni?em ?arówki na czerwone, lecz znów powsta?
    > problem poniewa? w innym mie?cie policja znów mnie zatrzyma?a i
    > powiedzieli mi ?e nie mog? u?ywa? kolorowych ?wiate?. Pogubi?em si?
    > ca?kiem. Kto mia? racj?? Je?eli wiecie co? o tym to prosz? pomó?cie!!
> [...]

    Witam.
    Zajrzyj do "Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym" , rodzial dotyczacy warunkow
    technicznych, ktore musza spelnic pojazdy poruszajace sie po drodze.
    Pzdr
    Z.

  • 3. Data: 2005-10-21 13:02:39
    Od: "oioio" <m...@g...pl>

    A co ty tak sie uparles na te kolorowe zarówki, wesole misteczko prowadzisz
    czy co?

  • 4. Data: 2005-10-21 13:18:56
    Od: a...@o...pl

    > A co ty tak sie uparles na te kolorowe zarówki, wesole misteczko prowadzisz
    > czy co?

    Bo w przeciwieństwie do iinych aut, w moim wyglądają idealnie. Pasują do koloru
    nadwozia (czerwony).

  • 5. Data: 2005-10-21 13:26:18
    Od: "oioio" <m...@g...pl>

    > Bo w przeciwieństwie do iinych aut, w moim wyglądają idealnie. Pasują do
    > koloru
    > nadwozia (czerwony).

    No tak nie domysliłem sie wczesniej auto było niebieskie potem ma być zółte
    ale ze mnie musk.

  • 6. Data: 2005-10-21 13:44:29
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    oioio napisał(a):

    > No tak nie domysliłem sie wczesniej auto było niebieskie potem ma być zółte
    > ale ze mnie musk.

    Ty chyba wogole nie rozumiesz co to jest tjuning ;P

  • 7. Data: 2005-10-21 13:46:39
    Od: "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bo w przeciwieństwie do iinych aut, w moim wyglądają idealnie. Pasują do
    koloru
    > nadwozia (czerwony).

    Pozostaje ci przemalowac auto w barwy narodowe - z przodu bialy, z tylu
    czerowny.
    Moze to nawet wygladac interesujaco.

    Krzysiek Rudnik

  • 8. Data: 2005-10-21 13:46:59
    Temat: Re: prawo a kolorowe światła postojowe
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    farful napisał(a):
> [...]
    > czerwone, lecz znów powstał problem ponieważ w innym mieście policja znów mnie
    > zatrzymała i powiedzieli mi że nie mogę używać kolorowych świateł.

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w
    sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia
    (Dz. U. Nr 32 z 26 lutego 2003 r., poz. 262)

    § 13. 6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła
    białe (żółte selektywne) - z tyłu [...]

  • 9. Data: 2005-10-21 14:02:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> naskrobał/a w

    > Pozostaje ci przemalowac auto w barwy narodowe - z przodu bialy, z
    > tylu czerowny.

    Myślisz, ze pochodzi z Malty? :)

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wspieraj fundacje: "Podaruj wampirom slonce".

  • 10. Data: 2005-10-21 15:38:22
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > (Dz. U. Nr 32 z 26 lutego 2003 r., poz. 262)
    >

    > § 13. 6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła

    Dzięki za konkretną odpowiedź.
    Widzę że zdarzają się czasem normalni i pomocni "niusowcy", a nie tylko tacy
    którzy sobie jaja robią.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za odpowidź!!