  • 21. Data: 2012-02-01 22:29:06
    Temat: Re: umowa najmu - wielu najemców
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    mvoicem wrote:

    > Obawiam się że może Ci się zrobić trudniej w takiej sytuacji, kiedy
    > główny lokator powie "nie zapłacę bo nie mam", zaś poboczny "jak się
    > już z głównym rozliczyłem".

    to ich wywalę, coż mogę zrobić?
    roszczenie o CAŁOŚĆ mam wciąż.

    moon

  • 22. Data: 2012-02-01 22:58:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (01.02.2012 23:29), Moon wrote:

    > to ich wywalę, coż mogę zrobić?
    > roszczenie o CAŁOŚĆ mam wciąż.

    Ale wobec głównego. Wobec pobocznego nie, albo nie tak łatwo.

    A główny może być gołodupiec, zaś poboczny całkiem ściągalny.

    p. m.

  • 23. Data: 2012-02-02 00:32:16
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/1/2012 4:29 PM, Moon wrote:

    > to ich wywalę, coż mogę zrobić?

    a oni wroca z komornikiem, ktory ich wporwadzi z powrotem i jeszcze
    rachunkiem za hotel za czas kiedy nie mogli mieszkac.
    Poniewaz sprawa sadowa moze toczyc sie dlugi czas, mozesz niezle poplynac.

    > roszczenie o CAŁOŚĆ mam wciąż.

    oni beda mieli zdecydowanie wieksze.

  • 24. Data: 2012-02-02 20:09:55
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    mvoicem wrote:

    > Ale wobec głównego. Wobec pobocznego nie, albo nie tak łatwo.

    nie ma pobocznych.
    jest główny z którym "na stałe przebywa" ktoś tam.
    jedna umowa, jeden główny lokator, jedna użerka, a oni, niech się nawet
    zagryzą.

    moon

  • 25. Data: 2012-02-02 20:11:43
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    witek wrote:

> [...]
    > rachunkiem za hotel za czas kiedy nie mogli mieszkac.
    > Poniewaz sprawa sadowa moze toczyc sie dlugi czas, mozesz niezle

    a jak będę miał umowę z każdym z osobna to będzie lepiej? No, ciekawe!
    Dopiero byłby młyn!
    skończyły się czasy dla "opieszałych" lokatorow. Jedno pismo, termin 30 dni
    i bye-bye.

    > oni beda mieli zdecydowanie wieksze.

    o co?

    moon

  • 26. Data: 2012-02-02 20:20:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 2:11 PM, Moon wrote:

    > a jak będę miał umowę z każdym z osobna to będzie lepiej? No, ciekawe!
    > Dopiero byłby młyn!

    czy ja wiem. na pewno nie byloby gorzej.

    > skończyły się czasy dla "opieszałych" lokatorow. Jedno pismo, termin 30
    > dni i bye-bye.

    ciekawe jak to zrobisz. Ale skutecznie prawnie, nie siłowo.

    > o co?

    o wywalenie ich z mieszkania.

    przeczytaj dokładnie ustawe o ochronie lokatorow. Kodeks cywilny to nie
    wszystko.

  • 27. Data: 2012-02-02 20:28:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/2/2012 2:09 PM, Moon wrote:

    > nie ma pobocznych.
    > jest główny z którym "na stałe przebywa" ktoś tam.

    ale ten drugi z tym pierwszym nie przebywa razem.
    On ma odzielną umową na podnajem pokoju i sie z nim rozlicza.
    Tobie nic do niego.

    > jedna umowa, jeden główny lokator, jedna użerka, a oni, niech się nawet
    > zagryzą.

    tylo ze gryżć sie bedą w twojej chacie.

    wyobraz sobie taką sytuację.

    W mieszkaniu mieszka babcia. Mieszkanie nalezy formalnie do wnuka tej
    babci, a babcia mieszka na podstawie umowy uzyczenia/dozywocia,
    (wszystko jedno).

    Teraz spisujesz z babcią umowę najmu i nagle przychodzi ci jakis gosciu
    do pokoju i mowi, ze masz spadac bo to jego chata. Goscia nie znasz i
    pierwszy raz go widzisz.

    I co być zrobił? Bo ja bym ściągnął policję pokazał umowę i kazał
    tamtemu gościowi wyp... albo niech go policja zabierze. Na nastepny
    dzien miałby sprawę o naruszenie miru domowego i nieopuszczenie pokoju
    bedacego w moim wladaniu na wezwanie. Za swiadkow mam policjantow.
    I gwarantuje cię ze wygrałbym w kazdej instancji.

    I ty sie dokładnie stawiasz w pozycji tego wnuczka niepodpisując umowy z
    osobami mieszkającymi w twoim mieszkaniu, a pozwalając to robić osobom
    trzecim.

  • 28. Data: 2012-02-02 21:25:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.02.2012 21:09), Moon wrote:

    > nie ma pobocznych.
    > jest główny z którym "na stałe przebywa" ktoś tam.
    > jedna umowa, jeden główny lokator, jedna użerka, a oni, niech się nawet
    > zagryzą.

    A więc, nie masz rezerwowego źródła kasy w razie jakby podstawowe (w
    twoim ujęciu - jedyne) z jakichś powodów wyschło.

    p. m.

  • 29. Data: 2012-02-02 21:26:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.02.2012 21:11), Moon wrote:

    > a jak będę miał umowę z każdym z osobna to będzie lepiej? No, ciekawe!
    > Dopiero byłby młyn!
    > skończyły się czasy dla "opieszałych" lokatorow. Jedno pismo, termin 30
    > dni i bye-bye.

    Gwoli ścisłości - nie mówiłem o umowie z kazdym z osobna - nie prowadzę
    wynajmu mieszkania na pokoje, tylko o umowie ze wszystkimi razem.

    p. m.

  • 30. Data: 2012-02-02 21:29:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (02.02.2012 21:20), witek wrote:

    > ciekawe jak to zrobisz. Ale skutecznie prawnie, nie siłowo.

    No Witku, trochę realizmu.

    Zazwyczaj to wygląda tak, że mówisz lokatorowi "proszę w ciągu 30 dni
    się wyprowadzić" i ten się w ciągu 30 dni wyprowadza, przy wyprowadzce
    protokół zdania mieszkania i rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    Jest to skutecznie prawnie, nie jest to siłowe.

    p. m.