  • 1. Data: 2012-01-30 13:08:58
    Temat: Kto dziedziczy?
    Od: Marek <t...@n...istnieje.pl>

    W dodatku do jednej z gazet zamieszczona był poradnik na temat spadków,
    testamentów i darowizn.
    W poradniku jest informacja - kto dziedziczy i w jakiej kolejności:
    "Po zmarłych przed 28 czerwca 2009r.
    1. Gdy pozostało potomstwo
    * dzieci, a jeśli one nie dożyły spadku - wnuki, prawnuki, praprawnuki
    * małżonek
    2. Gdy nie ma potomstwa"

    Jeżeli to dobrze zrozumiałem to synowa lub zięć (po zmarłej córce lub
    synie spadkodawcy)nie jest uwzględniana jako osoba mająca prawo do
    spadku a jedynie ich dzieci. Czy jestem w błędzie?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2012-01-30 14:51:31
    Temat: Re: Kto dziedziczy?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/30/2012 7:08 AM, Marek wrote:
> [...]
    > synie spadkodawcy)nie jest uwzględniana jako osoba mająca prawo do
    > spadku a jedynie ich dzieci. Czy jestem w błędzie?

    małżonek to jednak obca osoba dla rodziców tej drugiej połówki, w sensie
    pokrewienstwa, wiec nie dziedziczy.

  • 3. Data: 2012-01-30 19:44:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <t...@n...istnieje.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > synie spadkodawcy)nie jest uwzględniana jako osoba mająca prawo do spadku
    > a jedynie ich dzieci. Czy jestem w błędzie?

    Dziedziczą tzw. zstępni, czyli zawsze idziesz w dół. Dziedziczą dzieci,
    dzieci dzieci (wnuki) i dzieci dzieci dzieci (parwnuki - itd oczywiście.
    Natomiast sprawa się nieco zmienia, gdy dziecko umiera po nabyciu spadku.
    Wóczas po tym dziecku jego małżonek dziedziczy.