  • 1. Data: 2012-01-30 10:53:56
    Temat: podstawa wymiaru składek
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Pracodawca przy okazji zawierania umowy zlecenia podsunął mi papier, w
    którym znajduje się zapis:

    "Oświadczam, iż jestem objęty ubezpieczeniem emerytalnym i rentowym z
    tytułu stosunku pracy. Równocześnie oświadczam, iż podstawa wymiaru
    składek na ubezpieczenie społeczne emerytalne i rentowe z określonego
    przeze mnie tytułu w przeliczeniu na okres miesiąca jest: ... (wpisać
    odpowiednio: niższa, równa, wyższa)"

    Szukam owej magicznej podstawy na stronach ZUS-u ale nie widzę podanej
    żadnej kwoty, do której mógłbym się odnieść. Cóż to za podstawa (czy
    chodzi po prostu o kwotę brutto na umowie o pracę) i ile wynosi?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2012-01-30 11:02:19
    Temat: Re: podstawa wymiaru składek
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-30 11:53, M1SLQ pisze:
> [...]
    > żadnej kwoty, do której mógłbym się odnieść. Cóż to za podstawa (czy
    > chodzi po prostu o kwotę brutto na umowie o pracę) i ile wynosi?

    Chodzi o to, czy otrzymujesz co najmniej najniższą krajową, która jest
    oskładkowana. Jeśli jesteś zatrudniony na pełen etat, to powinno
    wystarczyć samo oświadczenie, o takim stanie rzeczy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2012-01-30 11:12:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Jan 2012, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > oskładkowana. Jeśli jesteś zatrudniony na pełen etat, to powinno wystarczyć
    > samo oświadczenie, o takim stanie rzeczy.

    O ile pamiętam, jest jeszcze "hak" polegający na tym, że w okresie
    kiedy wypłacane są świadczenia zastępcze (chorobowe) bądź z innych
    przyczyn kwota brutto ulega obniżeniu (urlop bezpłatny choćby),
    to w przypadku wynagrodzenia w okolicach minimalnego może się
    zdarzyć, że za miesiąc z takim zdarzeniem zwolnienie z ubezpieczenia
    nie będzie przysługiwało.
    Podpisując taki "papier" trzeba to mieć na uwadze :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-01-30 11:24:37
    Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedzi!