  • 1. Data: 2010-11-22 09:19:28
    Temat: umowa najmu bez wypowiedzenia?
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Witam
    Czy możliwe jest zawarcie (i oczywiście czy taka umowa jest ważna tzn. nie
    narusza obowiązującego prawa) umowy najmu gdzie wypowiedzenie tejże umowy
    przez wynajmującego zawarte jest w jej przepisie (któryś z pkt.) a nie ma
    ani jednego słowa o wypowiedzeniu jej przez najemcę?
    Czy musi ona wiązać najemcę z wynajmującym przez cały okres umowy(umowa
    została zawarta na okres 12 - cy.) ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-11-22 09:35:04
    Temat: Re: umowa najmu bez wypowiedzenia?
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 22-11-2010 10:19, butterfly pisze:
> [...]
    > umowy przez wynajmującego zawarte jest w jej przepisie (któryś z pkt.) a
    > nie ma ani jednego słowa o wypowiedzeniu jej przez najemcę?

    Tak.

    > Czy musi ona wiązać najemcę z wynajmującym przez cały okres umowy(umowa
    > została zawarta na okres 12 - cy.) ?

    Możliwości wypowiedzenia umowy wynikają nie tylko z umowy, ale również z
    przepisów KC (jeżeli jest to najem lokalu mieszkalnego, to z ustawy o
    ochronie praw lokatorów). Jeżeli trafi się sytuacja z odpowiedniego
    przepisu, to będzie można wypowiedzieć taką umowę przed upływem okresu,
    na który została zawarta.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-11-22 09:44:14
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ochronie praw lokatorów). Jeżeli trafi się sytuacja z odpowiedniego
    > przepisu, to będzie można wypowiedzieć taką umowę przed upływem okresu, na

    Podziękował za pierwszą odpowiedź.
    A czy mozna coś więcej. Znajmy musi wypowiedzieć taką umowę (jako najemca) a
    wynajmujący mowi mu ze "biznes jest buiznes i nie chce o tym słyszeć". Mowi
    ze umow ajest wazna jeszcze prawie rok. Co w takiej sytuacji zrobic. W
    umowie zawart jest wyłacznie przepis o wypowiezeniu przez Wynajmującego. Nie
    ma nic o prawach w tej materii przysługujących najemcy.

  • 4. Data: 2010-11-22 09:46:10
    Od: "butterfly" <b...@w...pl>

    > Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    Przepraszam za literówki w wypowiedzi powyżej. Wiem ze to mnie nie
    usprawiedliwia ale bardzo się spieszyłem.

  • 5. Data: 2010-11-22 09:59:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 10:44:14 +0100, butterfly napisał(a):

> [...]
    > prawie rok. Co w takiej sytuacji zrobic. W umowie zawart jest wyłacznie
    > przepis o wypowiezeniu przez Wynajmującego. Nie ma nic o prawach w tej

    Musi się cofnąć w czasie i negocjować umowę :)

    A na poważnie: jak rozumiem najemca nie narzeka na lokal, po prostu
    "znudził się". No więc co do zasady umów zawartych na czas określony się
    nie wypowiada, chyba że umowa mówi coś innego.

    Natomiast w kodeksie można faktycznie szukać pewnych przesłanek do
    wypowiedzenia mimo braku zastrzeżenia w umowie, to będzie w szczególności
    zły stan przedmiotu najmu itd.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 6. Data: 2010-11-22 10:17:13
    Od: "jasgo" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Natomiast w kodeksie można faktycznie szukać pewnych przesłanek do
    > wypowiedzenia mimo braku zastrzeżenia w umowie, to będzie w szczególności

    Odpowiadam z innego konta.
    Faktycznie tego nie zawarłem (powodu wypowiedzenia) ale nie wynika ono z
    jakiegoś widzimisie ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo poważne przesłanki
    iz musi być ona wypowiedziana.

  • 7. Data: 2010-11-22 10:31:04
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 22-11-2010 11:17, jasgo pisze:

> [...]
    > jakiegoś widzimisie ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo poważne przesłanki

    Czyli w wypowiedzeniu nie zawarłeś najważniejszego - powodu dla którego
    wypowiadasz umowę. Dla wynajmującego wygląda to na zwykłe "bo mi się
    znudziło". Jak nie ma na ten lokal chętnego, to czemu miałby się
    zgadzać? Altruizm to piękna rzecz, ale nie jest obowiązkowy.
    Musisz się postarać go przekonać, bo prawo i umowa stoi po jego stronie.

    Swoją drogą - co to za bardzo poważne przesłanki?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2010-11-22 10:35:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 22 Nov 2010 11:31:04 +0100, Maddy napisał(a):

> [...]
    > wypowiadasz umowę. Dla wynajmującego wygląda to na zwykłe "bo mi się
    > znudziło". Jak nie ma na ten lokal chętnego, to czemu miałby się

    W sumie jest jeszcze coś takiego jak rebus sic stantibus, ale rzecz jasna
    w tej sytuacji nie do zastosowania.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 9. Data: 2010-11-22 14:57:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jasgo wrote:

    > ale zaistniały inne zewnętzrne bardzo
    > poważne przesłanki iz musi być ona wypowiedziana.

    Myślę, że bez problemu dogadasz sięz wynajmującym, że lokal
    zwolnisz, a tylko zapłacisz za te przyszłe miesiące.

  • 10. Data: 2010-11-22 15:00:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Myślę, że bez problemu dogadasz sięz wynajmującym, że lokal
    > zwolnisz, a tylko zapłacisz za te przyszłe miesiące.

    Widzę, że to co zaproponowałem to żadna rewelacja :-)
    Chodziło mi oczywiście o jakąś pomniejszoną opłatę,
    jeśli kogoś innego wynajmujący sobie znajdzie.