  • 1. Data: 2010-11-21 15:44:31
    Temat: Wybory - ktos glosowal za mnie.
    Od: Dąbrowski <n...@a...pl>

    Witam
    Zacznę od tego, że w kilkunastu ostatnich wyborach nie uczestniczyłem.
    Teraz jednak postanowiłem wziąć udział w samorządowych. Po wejściu do
    lokalu wyborczego przygotowałem dowód osobisty do pokazania dla członków
    komisji, żeby udowodnić że ja to ja. Ku memu zdziwieniu nikt o pokazanie
    tego dokumentu mnie nie poprosił. Zapytano tylko o ulicę i nazwisko.
    Jeszcze większe było moje zdziwienie gdy okazało się, że już ktoś za
    mnie zagłosował. W rubryce podpis wpisany był jakiś zygzak, ale na pewno
    nie ja to pisałem. Gdy zwróciłem na to uwagę, ktoś z komisji poradził mi
    abym wziął karty do głosowania, skreślił swoich kandydatów i karty
    wrzucił do urny a podpisywać już nie muszę. Oczywiście nie skorzystałem.
    Czy teraz jest to normalne w czasie wyborów, że nie sprawdza się
    tożsamości głosujących? Kogo powinienem powiadomić o takim oczywistym
    oszustwie? Policję?

  • 2. Data: 2010-11-21 15:48:12
    Temat: Re: Wybory - ktos glosowal za mnie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 16:44, Dąbrowski pisze:
> [...]
    > Czy teraz jest to normalne w czasie wyborów, że nie sprawdza się
    > tożsamości głosujących? Kogo powinienem powiadomić o takim oczywistym

    Warto choćby z uwagi na podrobienie podpisu.

    O tym, że oszustwa w polskich wyborach są normą, świadczy chociażby
    fakt, że w wyborach prezydenckich w drugiej turze były nowe listy
    wyborców (głosujący w II turze nie mógł zobaczyć, czy w I ktoś się za
    niego nie podpisał). Wcześniej listy wyborcze były łączne.

    Taka to bananowo-SBcka demokracja dla naiwnych.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-21 15:57:43
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 21 Nov 2010 16:44:31 +0100, Dąbrowski napisał(a):

    > wrzucił do urny a podpisywać już nie muszę. Oczywiście nie skorzystałem.
    > Czy teraz jest to normalne w czasie wyborów, że nie sprawdza się
    > tożsamości głosujących?

    Oczywiście, że nie. Trafiłeś na jakąś wybitnie olewającą swoje obowiązki
    komisję - nie dość, że nie sprawdzają tożsamości głosujących, to jeszcze
    nie pilnują prawidłowego podpisywania się.

    > Kogo powinienem powiadomić o takim oczywistym
    > oszustwie? Policję?

    Na pewno "oczko wyżej", czyli obwodową komisję wyborczą. Nie zaszkodzi
    "naprostować" przewodniczącego komisji w lokalu, skoro nie pilnuje
    podległych mu osób.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2010-11-21 16:01:17
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > fakt, że w wyborach prezydenckich w drugiej turze były nowe listy wyborców
    > (głosujący w II turze nie mógł zobaczyć, czy w I ktoś się za niego nie

    G*** prawda. Siedzialem wtedy w komisji i mielismy listy z I tury.

    Dysiek

  • 5. Data: 2010-11-21 16:26:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dąbrowski" <n...@a...pl> napisał w
    wiadomości news:4ce93e5f$0$20998$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > Czy teraz jest to normalne w czasie wyborów, że nie sprawdza się
    > tożsamości głosujących? Kogo powinienem powiadomić o takim oczywistym

    Masz jeszcze czas. Powinieneś tę nieprawidłowość oficjalnie zgłosić komisji
    wyborczej. Natomiast nie można wykluczyć, że jest to po prostu jakiś błąd i
    ktoś się podpisał w nie tej rubryce, co trzeba jedynie.

  • 6. Data: 2010-11-21 16:44:04
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-21 17:01, Dysiek pisze:

    > G*** prawda. Siedzialem wtedy w komisji i mielismy listy z I tury.

    Ja tez siedzialem i byly nowe listy.

  • 7. Data: 2010-11-21 16:51:34
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Ja tez siedzialem i byly nowe listy.

    No to nie wiem, jestem pewny, ze u nas byly stare na sto% bo jeden koles sie
    zle podpisal (nie byl na I turze i na II podpisal sie w I) i musielismy sie
    tlumaczyc.

    Dysiek

  • 8. Data: 2010-11-21 17:54:20
    Od: Maciek <m...@e...one.nospam.pl>

    begin o nicku Liwiusz napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:

> [...]
    > niego nie podpisał). Wcześniej listy wyborcze były łączne.
    >
    > Taka to bananowo-SBcka demokracja dla naiwnych.
    Właśnie! Wybory prezydenckie były sfałszowane i uzurpator wygrał przez
    pomyłkę. Prezes to jasno powiedział.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 9. Data: 2010-11-21 18:01:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-21 18:54, Maciek pisze:

    > Właśnie! Wybory prezydenckie były sfałszowane i uzurpator wygrał przez
    > pomyłkę. Prezes to jasno powiedział.

    Szeremietiewa uniewinnili, kiedyś Komorowski obiecywał, że jeśli tak
    będzie, wycofa się z polityki. Ciekawe, czy Komorowski jest człowiekiem
    honorowym. Ma teraz okazję udowodnić czy spełnia swoje obietnice, czy
    jest po prostu ... ech, szkoda słów.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-11-21 18:05:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Masz jeszcze czas. Powinieneś tę nieprawidłowość oficjalnie zgłosić
    > komisji wyborczej. Natomiast nie można wykluczyć, że jest to po prostu
    > jakiś błąd i ktoś się podpisał w nie tej rubryce, co trzeba jedynie.

    Aczkolwiek fakt, ze padlo na goscia, ktory kilkanascie ostatnich wyborow
    opuscil daje do myslenia...

    Pozdrawiam
    SDD