  • 1. Data: 2009-04-06 19:17:28
    Temat: udzielenie informacji w sp z o.o.
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    WItam
    Sprawa dość skomplikowana ale moze uda sie ... bez szczegółów.
    W spółce akcyjknej art 428 ksh mowi "Zarząd odmawia udzielenia informacji,
    jeżeli mogłoby to wyrządzić szkodę spółce, spółce z nią powiązanej albo
    spółce lub spółdzielni zależnej,w szczególności przez ujawnienie tajemnic
    technicznych, handlowych lub organizacyjnych przedsiębiorstwa".
    Dotyczy to co prawda zachowania na Zgromadzeniu AKcjonariuszy ale juz coś
    jest w temace odmowy informacji.
    A jak jest w sp z o.o.? I drugie pytanie czy w przypadku .. wątpliwym
    zarzad spólki moze wnioskowac doo zgromadzenia w sprawie udzielenia
    informacji (nie wspolnikowi) (podstawa - przedmiotem zgromadznia mogą być
    inne sprawy)

  • 2. Data: 2009-04-06 19:47:41
    Temat: Re: udzielenie informacji w sp z o.o.
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 6 kwiecień 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 21:17, wszystkim znany
    *xxxx* napisał(a):

    Uzupełniam aby było jaśniej.
    Powiedzmy że wspolnik przyobiecał komuś udzielnie pewnych informacji nie
    zdając sobie sprawy z ich zakresu (i wspomnial o tym zarządowi). Ten ktoś
    (nie wspolnik) wystąpil poźniej do zarządu z wnioskiem o ich udzielenie.
    Jak zatem wyglada sprawa udzielenia a walsciwie jego odmowy. Czy jest jakis
    przepis mowiacy o odpowiedzialności zarzadu sp z o.o. z tytułu udzielnia
    informacji które mogą przyczynić się np do powstania szkody dla spolki (cos
    na kształt przytoczonego art 428 ksh)

  • 3. Data: 2009-04-06 20:07:14
    Od: causa1980 <p...@g...com>

    On 6 Kwi, 21:47, xxxx <a...@w...pl> wrote:
> [...]
    > informacji które mogą przyczynić się np do powstania szkody dla spolki (cos

    Nie rozumiem za bardzo, ale odpowiem. Osoba trzecia (nie wspólnik lub
    członek zarządu, rady nadzorczej etc.) nie może skutecznie domagać się
    informacji od spółki. Wynika to przede wszystkim z ochrony informacji
    stanowiących tajemnicę handlową. Jedynymi informacjami jawnym są te
    zawarte w KRS, jak na przykład sprawozdanie finansowe za poprzedni rok
    (jest obowiązek ich składania do KRS). Skutkiem powyższego, jeżeli
    zarząd (lub jeden z członków z zarządu) udzielił informację osobie
    trzeciej, których nie mógł udzielić (tajemnica handlowa etc.) i z tego
    powodu spółka poniosła stratę (lub nie osiągnęła spodziewanego zysku)
    to można w takiej sytuacji konstruować odpowiedzialność odszkodowawczą
    wobec członka zarządu. Może to stanowić również podstawę do usunięcia
    takiej osoby z zarządu, a być może nawet odpowiedzialność karną za
    działanie na szkodę spółki.

    Generalnie sprawa jest dość trudna, a za mało szczegółów zostało
    podanych. Jeżeli masz poważny problem to pisz na prywatnego maila.

    Pzdr

    Pzdr

  • 4. Data: 2009-04-06 20:17:02
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 6 kwiecień 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 22:07, wszystkim znany
    *causa1980* napisał(a):

> [...]
    >
    > Generalnie sprawa jest dość trudna, a za mało szczegółów zostało
    > podanych. Jeżeli masz poważny problem to pisz na prywatnego maila.

    Dzieki za pierwsze słowa. Jesli nie damy rady tu .. skorzystam z propozycji
    i napiszę na maila.
    Jak wspomniałem osoba trzecia miala przyobiecaną informację od wspólnika ..
    znaczącego (powiadoil o tym zarząd). Teraz wystąpila (3 osoba ) do zarządu
    juz z wnioskiem o informacje. Są one jednak szczególowe aż tak iz zachodzi
    obawa o ujawnienie np informacji technicznych. Jak się zachować. Z jednej
    strony przyobiecnae przez wspolnika a z drugiej podejrzenie iż sa one za
    szczególowe. Czy wystąpic do zgromadznia z propozycja podjęcia uchwaly w
    sprawie udzielnia informacji (jako przedmiotem zgromadznia mogą być inne
    sprawy niz te o których mowi wpros przepis ksh stanowiący oi kompetencjach
    zgromadznia) czy tez .. dzilac inaczej.
    W S.A. sprawe moze nie az tak identycznie regulje art 428 (mowi co prawda o
    akcjonariuszu i \informacjidla niego) ale zawsze coś.

    Pzdr

    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei

  • 5. Data: 2009-04-06 21:11:35
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    xxxx wyskrobał(a):
> [...]
    > z o.o. z tytułu udzielnia informacji które mogą przyczynić się np do
    > powstania szkody dla spolki (cos na kształt przytoczonego art 428 ksh)

    W z o.o. zobacz art. 212 KSH. Generalnie spuściłbym osobę z poza spółki na
    drzewo, nawet jak ma błogosławieństwo wspólnika. To zarząd ma myśleć w
    spółce i dbać o jej interesy, nawet jak wspólnik uważa inaczej. Zresztą
    poczytaj ten artykuł - jest tam cała procedura opisana.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2009-04-06 21:45:26
    Od: xxxx <a...@w...pl>

    Był 6 kwiecień 2009 roku (poniedziałek) gdy o godz. 23:11, wszystkim znany
    *.B:artek.* napisał(a):

> [...]
    > spółce i dbać o jej interesy, nawet jak wspólnik uważa inaczej. Zresztą
    > poczytaj ten artykuł - jest tam cała procedura opisana.

    MAsz rację. Ja też bym spuścił tego wnioskodacę (nie wspolnika) na drzewo.
    Szukalem jakiegoś podparcia przepisami i ty jakieś mi wskazales.
    Podziękowal pięknie.