  • 1. Data: 2009-04-06 13:21:36
    Temat: pomyłka babki na poczcie - wpłata na konto
    Od: "ZAQ" <w...@b...com>

    witam

    zamowilem bilet na pewien koncert, babka na poczcie pomylila się
    i źle wpisała tytuł odbiorcy (niepełny, wpisała tylko nr. konta i tytuł).
    z tego powodu pieniadze nie doszly na czas - opoznienie 15dni i w ten
    sposob bilet ktory zamowilem za te pieniadze został anulowany, a pieniadze
    zwrocone.

    zostało mi to wyjasnione telefonicznie w centrum przelewow poczty polskiej i
    powiedzieli ze to wina kasjerki na poczcie.

    co mam robic ?
    isc na poczte, pozwać kasjerkę, żądać odszkodowania ?
    jestem załamany, a tyle czekałem na ten koncert.

  • 2. Data: 2009-04-06 13:36:18
    Temat: Re: pomyłka babki na poczcie - wpłata na konto
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ZAQ pisze:

    > zamowilem bilet na pewien koncert, babka na poczcie pomylila się
    > i źle wpisała tytuł odbiorcy (niepełny, wpisała tylko nr. konta i tytuł).

    Powiedz jak nakłoniłeś babkę żeby ci druczek wypełniła?
    Poza tym to nie jest przepadkiem tak że wystarczy sam numer ?

    > zostało mi to wyjasnione telefonicznie w centrum przelewow poczty
    > polskiej i powiedzieli ze to wina kasjerki na poczcie.

    A co mieli sie przyznać że to ich wina :) ?

    > co mam robic ?

    Zapomnieć

    > isc na poczte, pozwać kasjerkę, żądać odszkodowania ?

    A jaką szkodę poniosłeś, przecież z tego co rozumiem pieniądze ci oddali.

    > jestem załamany, a tyle czekałem na ten koncert.

    a jaki koncert?

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 3. Data: 2009-04-06 13:37:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson pisze:

    A jeszcze to chciałem powiedzieć:
    "umiesz liczyć licz na siebie" tzn. sam wypełniaj druczki.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 4. Data: 2009-04-06 13:39:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Powiedz jak nakłoniłeś babkę żeby ci druczek wypełniła?
    > Poza tym to nie jest przepadkiem tak że wystarczy sam numer ?

    To nie wiesz, że na poczcie babka bierze druczek w łapę i przepisuje
    dane do komputera? I widocznie zapomniała wpisać danych odbiorcy. Nie
    wiem jak to wpłynęło na złą identyfikację przelewu, ale widocznie tak było.

    > A jaką szkodę poniosłeś, przecież z tego co rozumiem pieniądze ci oddali.

    Szkodą była niemożność obejrzenia koncertu.

    > a jaki koncert?

    A co, chcesz dowieść, że to on powinien dopłacić poczcie? :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-06 13:39:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:
    > Johnson pisze:
    >
    > A jeszcze to chciałem powiedzieć:
    > "umiesz liczyć licz na siebie" tzn. sam wypełniaj druczki.

    ... i przeskocz przez okienko na poczcie i sam sobie zrób przelew...

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-04-06 13:43:46
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > To nie wiesz, że na poczcie babka bierze druczek w łapę i przepisuje
    > dane do komputera? I widocznie zapomniała wpisać danych odbiorcy. Nie
    > wiem jak to wpłynęło na złą identyfikację przelewu, ale widocznie tak było.

    No nie wiem, sam przelewy robię. W sumie w obecnych czasach z pokolenia
    co to na koncerty chodzi to chyba większość nie używa do tego poczty.
    Z poczty w tym zakresie nie korzystam. ostatnio jak tam robiłem przelew
    do się druczek wypełniało ;)
    Ale coś tu budzi moją czujność: jakby wpisała zły numer/dane to chyba
    przelew w ogóle by nie dotarł nawet po tych 15 dniach.

    > Szkodą była niemożność obejrzenia koncertu.

    Ale jeśli już to szkoda niematerialna (tzn. krzywda), a w polski
    system prawny nie przewiduje odszkodowań za "stary moralne".

    > A co, chcesz dowieść, że to on powinien dopłacić poczcie? :)

    Tak z ciekawości pytam.

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 7. Data: 2009-04-06 13:45:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > ... i przeskocz przez okienko na poczcie i sam sobie zrób przelew...

    No dobra, o takim błędzie nie pomyślałem.

    To do autora: "licz na siebie i rob przelewy przez internet".

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars

  • 8. Data: 2009-04-06 13:46:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

> [...]
    > co to na koncerty chodzi to chyba większość nie używa do tego poczty.
    > Z poczty w tym zakresie nie korzystam. ostatnio jak tam robiłem przelew

    Teraz też się druczek wypełnia. I dane z tego druczka są wpisywane do
    komputera. W sumie logicznie - dalej przelew idzie "elektronicznie", a
    nie jak przekaz, że dojdzie dopiero wtedy jak dojdzie papierowy druczek.

    > Ale jeśli już to szkoda niematerialna (tzn. krzywda), a w polski
    > system prawny nie przewiduje odszkodowań za "stary moralne".

    W ogóle nie przewiduje, czy też chodziło Ci o to, że powinien użyć
    słowa zadośćuczynienie?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2009-04-06 13:49:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > No dobra, o takim błędzie nie pomyślałem.
    >
    > To do autora: "licz na siebie i rob przelewy przez internet".

    Tyle że to żadna porada. Przelew można zrobić również na poczcie i
    nie można zakładać, że błędy pani w okienku są czymś normalnym, a jak
    się komuś to nie podoba, to do widzenia...

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-04-06 13:52:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz pisze:

    > W ogóle nie przewiduje, czy też chodziło Ci o to, że powinien użyć
    > słowa zadośćuczynienie?

    Czy to wygląda na:
    - naruszenie dóbr osobistych (art. 24 kc i 448 kc);
    - uszkodzenie ciała, rozstrój zdrowa (no tak załamanie :) ), pozbawienie
    wolności, gwałt (art. 445 kc)

    --
    @2009 Johnson
    Audiatur et altera pars