  • 31. Data: 2007-08-23 18:38:53
    Temat: Re: udostepnianie internetu
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    news:fakjf9$2io$1@news.onet.pl...

    > kto ci zabiera twoje pasmo? twoje pretensje do tych którzy ściągają z
    > sieci (bo pewnie o nich ci chodzi) sa równie mądre jakbyś miał pretensje
    > ze biegający zużywają twój tlen.

    Kretyni z zainstalowanymi robalami. Proba polaczenia to tez transfer.
    Przechodzacy przez rure za ktora ja place. Zajmujacy zasoby _mojego_
    routera.

    > w sumie to chyba coś ci się pokićkało

    Chyba jednak nie.

    sz.

  • 32. Data: 2007-08-24 05:47:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szomiz wrote:

    > Kretyni z zainstalowanymi robalami. Proba polaczenia to tez transfer.
    > Przechodzacy przez rure za ktora ja place. Zajmujacy zasoby _mojego_
    > routera.

    to ich obciążaj za transfer w czym problem, albo rozwiąż z nimi umowę, skoro
    to twój router i rura to ty decydujesz.... :)

  • 33. Data: 2007-08-24 06:38:11
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > to ich obciążaj za transfer w czym problem, albo rozwiąż z nimi umowę,
    > skoro to twój router i rura to ty decydujesz.... :)

    Ale ja nie mam z nimi podpisanej zadnej umowy. Bo to nie moim klienci.

    Puszukaj info o sieciach zobie.

    EOT

    sz.

  • 34. Data: 2007-08-24 10:51:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szomiz wrote:
> [...]
    2>>>

    > Ale ja nie mam z nimi podpisanej zadnej umowy. Bo to nie moim klienci.

    no to jaki twój router czy rura... taka sama twoja jak i ich...

  • 35. Data: 2007-08-24 18:07:23
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > no to jaki twój router czy rura... taka sama twoja jak i ich...

    Nie. Ja za nia place. Nie oni.

    EOT - po raz drugi. Ewnetulanie podstawy sieci TCP/IP, bo bez tego trudno
    sie rozmiawia.

    sz.

  • 36. Data: 2007-08-25 09:23:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Aug 2007, szomiz wrote:

    > Użytkownik "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał

    > Nie. Ja za nia place. Nie oni.

    Ale kto coś poradzi na fakt, że zgodziłeś się płacić za *czyjeś*
    wysyłki? Patrz niżej - nie atakuj mnie, bo tylko stwierdzam fakt,
    to nie złośliwość z mojej strony (ani Marka).

    > EOT - po raz drugi. Ewnetulanie podstawy sieci TCP/IP, bo bez tego trudno
    > sie rozmiawia.

    Daj sobie powiedzieć, że Marek wie co pisze, i Tobie się moze co najwyżej
    wydawać ze nie - bo powinieneś zastosować podstawy *prawa* (a nie sposobu
    działania TCPIP) do swojej sytuacji.
    Podrzucę przykład - było dawno temu na forach bankowych.
    Jeden z banków miał opłatę za *przyjmowanie* przelewu (coś 50 groszy).
    Co się działo, jak ktoś kogoś z posiadaczy takiego konta nie lubił,
    a pojawiły się promocyjne oferty banków internetowych "przelew
    za darmo" można się domyślać ;> (hint: można przelać 1 grosz,
    i tak sto razy).
    Zgodnie z prawem posiadacz konta mógł oczywiście oddać jeden grosz... :>

    Marek Ci cierpliwie tłumaczy: chciałeś mieć ruch z IP?
    Zgodziłeś się płacić za *przychodzący* ruch (a nie za
    ruch *odebrany*, np. za firewallem)?
    No to niestety, wg prawa nie jest to problem providera.
    Nawet, jeśli z etycznego, "chłopskorozsądkowego" i wszelkich innych
    p. widzenia tak powinno być.

    Ewentualne "straty" (w postaci Twoich opłat) generują ci, którzy
    posyłają śmieci, nie provider.
    To tak, jakbyś zgodził się na opłatę za przyjęcie przelewu, a potem
    miał pretensje że bank (zgodnie z regulaminem) dostarcza ci przelewy,
    raz od pracodawcy, raz od "szkodnika"...

    pzdr, Gotfryd