  • 1. Data: 2007-08-21 08:43:41
    Temat: Zamówienie
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Jak to jest ?
    Jeśli firma przysyła firmie zamówienie
    ( określając ilość, cenę i termin odbioru)
    i dostanie potwierdzenie przyjęcia takiego zamówienia
    to jest to wiążące dla niej w sensie obowiązku odebrania zamówionego towaru
    ?

    macso

  • 2. Data: 2007-08-21 10:46:01
    Temat: Re: Zamówienie
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i dostanie potwierdzenie przyjęcia takiego zamówienia
    > to jest to wiążące dla niej w sensie obowiązku odebrania zamówionego

    witam!

    według mnie opisana przez ciebie sytuacja kwalifikuje się jako tryb ofertowy
    zawarcia umowy sprzedaży - art.66kc; skoro bowiem firma X wysyła do firmy Y
    zamówienie (czyli mówić inaczej - ofertę), a firma Y potwierdza przyjęcie
    zamówienia (oferty), to zgodnie z art.70kc, z chwilą otrzymania przez firmę
    X (oferenta) oświadczenia firmy Y o jej przyjęciu (potwierdzenie zamówienia)
    dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży; oznacza to, że każda z firm może żądać
    wykonania tej umowy przez drugą stronę - zamawiający wydania towaru,
    przyjmujący zamówienie - zapłaty ceny i odbioru towaru;
    skoro zas nie odwołała zamówienia we właściwym czasie, tzn. przed zawarciem
    umowy, a odwołanie doszło do przymującego ofertę (firmy Y) przed wysłaniem
    potwierdzenia zamówienia, to umowa sprzedaży dochodzi do skutku (art.66 (2)
    kc);

    jeżeli przedsiębiorca (firma) otrzymał od osoby, z którą pozostaje w stałych
    stosunkach gospodarczych, ofertę zawarcia umowy w ramach swej działalności,
    brak niezwłocznej odpowiedzi poczytuje się za przyjęcie oferty (art.68 (2)
    kc);

    aby zamówienie (oświadczenie woli zawarcia umowy) mogło być ofertą w
    rozumieniu art.66kc, musi spełniać kryteria przyszłej umowy - skoro umowy
    sprzedaży, to musi zawierać co najmniej oznaczenie towaru i cenę

    pzdr

  • 3. Data: 2007-08-22 19:52:00
    Od: Qbek <q...@w...pl>

    Zamowienie musi posiadac essentialia negotii (z łac.; przedmiotowo
    istotne składniki treści czynności prawnej), czyli np. przy sprzedaży;
    "Art. 535 Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść
    na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje
    się rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.
    Określając ilość, cenę i termin odbioru, bedzie za mało by mowic o
    umowie sprzedazy, bo nie wiadomo jaka rzecz sie zamawia.

  • 4. Data: 2007-08-22 19:58:11
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Wed, 22 Aug
    2007 12:52:00 -0700, Qbek zeznał(a):

    > Określając ilość, cenę i termin odbioru, bedzie za mało by mowic o
    > umowie sprzedazy, bo nie wiadomo jaka rzecz sie zamawia.

    myslisz, ze napisali:

    X sztuk naszego towaru, o którym teraz nie wspominamy, a który kosztuje
    200 zł i będzie dostarczony pojutrze? :D

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 5. Data: 2007-08-22 20:01:52
    Temat: Re: Zamwienie
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 21 Aug
    2007 10:43:41 +0200, macso zeznał(a):

    > Jak to jest ?
    > Jeli firma przysya firmie zamwienie
    > ( okrelajc ilo, cen i termin odbioru)
    > i dostanie potwierdzenie przyjcia takiego zamwienia
    > to jest to wice dla niej w sensie obowizku odebrania zamwionego towaru
    > ?

    trochę mało danych.

    Jeśli tam było coś w stylu: "zamawiamy to i to i odbierzemy w takim a
    takim dniu" to ...sam wiesz :)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 6. Data: 2007-08-22 20:09:48
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "stern"

    > trochę mało danych.
    >
    > Jeśli tam było coś w stylu: "zamawiamy to i to i odbierzemy w takim a
    > takim dniu" to ...sam wiesz :)

    tu nie chodzi o gumki recepturki za 5 złotych.
    zamawiający jest przedsatwicielem dużego koncernu niemieckiego.
    Zrobiło im się gorąco koło tyłka z powodu afery z ich produktem.

    zamówili 4 konkretne asorymenty, przedpłacili o odebrali.
    2 dni później przysłali następne zamówienie, na podwójną ilość.
    towar ten sam, jakość ta sama, cena ta sama.
    żeby się wywiązać, musieliśmy skrócić dla części załogi przerwę urlopową,
    a tu po paru dniach przychodzi lakoniczny faksik ze im przykro i odwołują

    macso