  • 1. Data: 2007-08-21 11:13:34
    Temat: udostepnianie internetu
    Od: "fr" <d...@w...pl>

    Mam troche nietypowe pytanie odnosnie postawienia HOT SPOT'a
    jakei mam obowiazki udostepniajac internet bezprzewodowy w kawiarni ?
    Czy musze jakos identyfikowac gosci , jakie sa podstawy prawne takiego
    dzialania

  • 2. Data: 2007-08-21 17:19:59
    Temat: Re: udostepnianie internetu
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "fr" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakei mam obowiazki udostepniajac internet bezprzewodowy w kawiarni ?
    > Czy musze jakos identyfikowac gosci , jakie sa podstawy prawne takiego

    Teoretycznie nie musisz. Praktycznie: jezeli zostawisz na ulicy otwarty
    samochod z kluczykami w stacyjce i ktos nim narobi szkod bedziesz sie
    musial _co_najmniej_ gesto tlumaczyc.

    -- --- -- --- -- ---
    sz. & Draco - byrnenski pies pasterski
    http://szomiz.republika.pl/dod/draco/

  • 3. Data: 2007-08-21 17:28:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    szomiz pisze:

    > Teoretycznie nie musisz. Praktycznie: jezeli zostawisz na ulicy otwarty
    > samochod z kluczykami w stacyjce i ktos nim narobi szkod bedziesz sie
    > musial _co_najmniej_ gesto tlumaczyc.

    Myślę, że problem jest bardzie skomplikowany. Przecież każdy kto
    podłączy się z takiego hotspota może narobić bałaganu pod ip właściciela
    hotspota.

    Spójrzmy na taki przypadek. Idzie gościu z laptopem, widzi "o WLAN" i
    wysyła po świecie dziecięca pornografię. Wpadają gliny i do właściciela
    "Złapaliśmy cię zboku!"
    I sytuacja robi się ciekawa, na żadnym komputerze nie ma ów pornografii,
    żaden z komputerów nie ma mac adresu itp znaków jakie miał komputer
    udostępniający ów tresci, ale właściciel i tak byłyby podejrzany... nie
    wiem czy wybroniłby się gatką: nie udowodniliście to jestem niewinny.

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-08-21 17:33:11
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > udostępniający ów tresci, ale właściciel i tak byłyby podejrzany... nie
    > wiem czy wybroniłby się gatką: nie udowodniliście to jestem niewinny.

    No przeciez napisame: bedzie sie musial _co_najmniej_ gesto tlumaczyc.

    A prywatnie uwazam, ze powinno byc jak z samochodem: nie potrafisz
    powiedziec kto nim jechal w czasie popelnienia wykroczenia - odpowiadasz
    osobiscie.

    -- --- -- --- -- ---

  • 5. Data: 2007-08-21 17:43:22
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    szomiz pisze:
> [...]
    >
    > A prywatnie uwazam, ze powinno byc jak z samochodem: nie potrafisz
    > powiedziec kto nim jechal w czasie popelnienia wykroczenia - odpowiadasz

    Odpowiedzialność karna dotyczy tylko sprawcy ( przypuszczam, że również
    w inaczej ze szkodami cywilnymi). Także nie wierzę, że właściciel hot
    spota pójdzie siedzieć za to, że ktoś korzystał z hot spota.
    Jest jeszcze jakaś ustawa o odpowiedzialności osób prawnych, ale nie
    znam jej, jednak nie sądzę, żeby w przedstawionej sytuacji ktoś poszedł
    za to siedzieć

    Pozostaje jeszcze kwestia pomocnictwa. Ale że nie chcę się mądrzyć (a
    czytać mi się nie chce) to na ten temat się nie wypowiem.

  • 6. Data: 2007-08-21 17:44:31
    Od: Grzegorz <odgdog@WYTNIJ_TO.tlen.pl>

    Poprawiam, bo źle napisłem wiadomość

  • 7. Data: 2007-08-21 17:46:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    szomiz pisze:

    > A prywatnie uwazam, ze powinno byc jak z samochodem: nie potrafisz
    > powiedziec kto nim jechal w czasie popelnienia wykroczenia - odpowiadasz
    > osobiscie.

    Tak, oczywiście. A za zgubienie telefonu komórkowego od razu pluton
    egzekucyjny. Wiesz, ile przestępstw można nim popełnić? :-P

    M.

  • 8. Data: 2007-08-21 17:55:38
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Tak, oczywiście. A za zgubienie telefonu komórkowego od razu pluton
    > egzekucyjny. Wiesz, ile przestępstw można nim popełnić? :-P

    Niewiele. Dosc szybko sie taki telefon blokuje. Debile (to nie do
    watkotworcy!) pozwalajacy na wykorzystywanie ich maszyn do robienia syfu nie
    ponosza zadnej odpowiedzialnosci. A providerzy maja problem w dupie (kasuja
    za transfer).

    Wybacz, ale mam dosc idiotow, ktorzy przez swoja glupote umozliwiaja
    generowanie ruchu, ktory zapycha mi wazne lacza. Jezeli sa za glupi na
    korzystanie z komputera - niech se kupia maszyne do pisania i kredki.

    -- --- -- --- -- ---

  • 9. Data: 2007-08-21 18:11:57
    Od: stern <s...@n...to>

    Świadomy znaczenia swych słów i odpowiedzialności przed prawem Tue, 21 Aug
    2007 19:33:11 +0200, szomiz zeznał(a):

    > A prywatnie uwazam, ze powinno byc jak z samochodem: nie potrafisz
    > powiedziec kto nim jechal w czasie popelnienia wykroczenia - odpowiadasz
    > osobiscie.

    przecież to nieprawda.
    tylko mi nie pisz, że szwagra za to skazali, bo znam szwagra którego sąd
    uniewinnił, choć policja bardzo chciala skazania.
    Tak bardzo, że nawet wystawiła mandat Sp. j (to nie pomyłka) ;)

    http://surowiec.net.pl GG: 4494911

  • 10. Data: 2007-08-21 18:15:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    szomiz wrote:
> [...]
    >
    > A prywatnie uwazam, ze powinno byc jak z samochodem: nie potrafisz
    > powiedziec kto nim jechal w czasie popelnienia wykroczenia -

    geniusz... rodzina i znajomi też?