  • 1. Data: 2007-08-21 09:52:07
    Temat: Czy spoldzielnia sciemnia czy ma racje
    Od: tomek <1...@w...pl>

    Witam!
    Babcia ma mieszkanie spoldzielcze i zamierza je wykupic. Niestety po
    smierci dziadka nie zostaly przeprowadzone wymagane formalnosci i teraz
    czesc wkladu nalezy sie babci a czesc pozostalym spadkobierom. Zostalo
    przeprowadzone postepowanie spadkowe gdzie przyznane zostale kazdemu
    spadkobiercy odpowiednie czesci.
    Spoldzielnia twierdzi ze mieszkanie babcia moze wykupic dopiero w
    momencie gdy:
    1. albo wszyscy dziedziczacy zrzekna sie przyslugujacych im czesci na babcie
    2. albo ze babcia wplaci roznice wkladu mieszkaniowego do spoldzielni

    Wszystko ok ale chodzi o wycene wkladu mieszkaniowego bo jak tu sie
    zrzekac/zadac czegos jak sie nie ma pojecia o jakie kwoty chodzi. Wklad
    mieszkaniowy w tej konkretnej spoldzielni stanowi 50% wartosci rynkowej
    mieszkania. Spoldzielnia twierdzi ze wycene musi sporzadzic rzeczoznawca
    na koszt lokatora. Czy w swietle obowiazujacej ustawy o spoldzielniach
    mieszkaniowych rzeczywiscie koszt wyceny wkladow mieszkaniowych ponosi
    lokator?
    Jesli tak nie jest to prosze o konkretne zapisy ktore obarczaja kosztami
    spoldzielnie.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2007-08-21 23:52:21
    Temat: Re: Czy spoldzielnia sciemnia czy ma racje
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tomek wrote:

> [...]
    > babcie
    > 2. albo ze babcia wplaci roznice wkladu mieszkaniowego do spoldzielni

    Bo jak się nie zrzekną, to zasadniczo mogą się domagać wypłacenia swojej
    części od spółdzielni.

    Ewentualnie pewnie można to też tak zorganizować, żeby zrzucili się na
    to "wykupienie" i wspólnie zostali właścicielami.

    > Wszystko ok ale chodzi o wycene wkladu mieszkaniowego bo jak tu sie
    > zrzekac/zadac czegos jak sie nie ma pojecia o jakie kwoty chodzi. Wklad

    Duże :)

    > mieszkaniowy w tej konkretnej spoldzielni stanowi 50% wartosci rynkowej
    > mieszkania. Spoldzielnia twierdzi ze wycene musi sporzadzic rzeczoznawca
    > na koszt lokatora. Czy w swietle obowiazujacej ustawy o spoldzielniach

    Normalne.

    > mieszkaniowych rzeczywiscie koszt wyceny wkladow mieszkaniowych ponosi
    > lokator?

    Oczywiście.

    Bo niby dlaczego miałaby koszt wyceny ponosić spółdzielnia? Pomyśl
    chwilkę i spróbuj uzasadnić swoje żądanie.

    Od razu odrzuć 'uzasadnienia' typu "bo mi się nie chce płacić" ;->