  • 1. Data: 2009-09-01 08:27:00
    Temat: uciekanie przed kontrolerami MPK
    Od: "Rozmaryn" <r...@f...pl>

    /Historia nie wydarzyła się naprawdę i jest fantazją autora/
    Gapowicz-nazwijmy go Ziutek jedzie na gapę autobusem. Pojawiają się
    kontrolerzy i nasz bohater oczywiście nie ma biletu i nie chcę/nie może
    się wylegitymować. Kanary proszą na pętli o opuszczenie pojazdu i
    zaczekaniu na policję, którą mają zamiar wezwać w celu ustalenia
    tożsamości. W tym momencie Ziuta, bez żadnej szarpaniny, nie trzymany
    przez nikogo oddala się biegiem z "miejsca przestępstwa". Kanary
    (wiekowe już) go wołają, jednak ten nie ma zamiaru się zatrzymać.
    I teraz pytanie: czy kanary mogą kogoś gonić po ulicy i zastosować np
    siłę fizyczną poza pojazdami MPK i przystankami?

  • 2. Data: 2009-09-01 08:33:25
    Temat: Re: uciekanie przed kontrolerami MPK
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 1 Sep 2009 10:27:00 +0200, Rozmaryn napisał(a):

> [...]
    > I teraz pytanie: czy kanary mogą kogoś gonić po ulicy i zastosować np
    > siłę fizyczną poza pojazdami MPK i przystankami?

    Oczywiście że kanary nie mają ABSOLUTNIE prawa do dotknięcia pasażera.
    Nawet nie mogą mu uniemożliwić wyjścia ze środka komunikacji kiedy on
    zamierza wysiąść z niego.
    Wiele więcej o uprawnieniach kanarów dowiesz się z interpelacji nr 6495 w
    odpowiedzi podsekretarza stanu w MI - z upoważnienia prezesa Rady
    Ministrów, p. Macieja Jankowskiego z dn. 17.12.2008r.

  • 3. Data: 2009-09-01 08:36:21
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 1 Sep 2009 10:33:25 +0200, Herald napisał(a):

> [...]
    > odpowiedzi podsekretarza stanu w MI - z upoważnienia prezesa Rady
    > Ministrów, p. Macieja Jankowskiego z dn. 17.12.2008r.

    To zdanie potwierdza zresztą orzeczenia NSA w Warszawie z dn. 19-01-2005r.
    sygn. akt OSK 790/04 - próba udaremnienia opuszczenia pojazdu przez kanara
    narusza art 41 ust 1 Konstytucji RP oraz art. 33a Prawa Przewozowego.