  • 161. Data: 2010-03-10 15:09:06
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:hn8b4b$3m1$1@news.onet.pl...

    > Wymyślając sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

    ale jakie stawki z sufitu, przeciez jezeli ma byc regres, to skladka ma byc
    niska, jesli roznica bedzie tylko kilka kilkanascie proccent, to co to za
    interes dla ubezpieczanego?

  • 162. Data: 2010-03-10 15:11:12
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Po pierwsze: nie na całym świecie, a po drugie: nie twierdzę, że się
    > myli. Pokazuję tylko alternatywę.

    Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 163. Data: 2010-03-10 15:12:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Kiepska, jak juz kilka osob Tobie udowodnilo.

    Gdzie?

    --
    Liwiusz

  • 164. Data: 2010-03-10 15:13:29
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Nie wymyślam stawek, tylko opisuję zasadę. Jeśli zaczniesz piec chleb z
    > dwa razy tańszej mąki, to łatwo można wywnioskować, że cena chleba
    > spadnie, a nie wzrośnie. Analogicznie - jeśli damy ubezpieczycielom prawo
    > regresu, to składki spadną, a nie wzrosną.
    >
    > Nie mówię o ile spadną, a zwłaszcza nie mówię, że "to nieprawda, że
    > chleb stanieje, bo jakby kosztował 10gr, to by piekarze zbankrutowali"
    > (czyli "to nieprawda, że składki spadną, bo jak będą wynosiły 50zł zamiast
    > 500zł, to nie będzie to opłacalne dla ubezpieczyciela").

    Jesli bedziesz te make sprowadzac z kraju ogarnietego wojna domowa, w ktorym
    co drugi transport ginie w drodze, nie sadze zebys dlugo mogl taka cene
    chleba utrzymac.

    Ty oczywiscie mozesz nie zgadzac sie z podstawowymi zasadami, na ktorych
    swiatowa ekonomia funkcjonuje od kilku wiekow. Masz do tego prawo, w koncu
    to wolny kraj. :-)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 165. Data: 2010-03-10 15:14:15
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Gdzie?

    Naprade mam ciekawsze zajecia, niz pokazywac dziecku paluchem gdzie kupe
    zrobilo.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 166. Data: 2010-03-10 15:15:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    >
    > ale jakie stawki z sufitu, przeciez jezeli ma byc regres, to skladka ma
    > byc niska, jesli roznica bedzie tylko kilka kilkanascie proccent, to co

    Czy będzie to interes, czy nie, to już jest sprawa ubezpieczonego.
    Może to będzie kilkanaście %, może kilkadziesiąt. Dla kogoś, czyj
    samochód stoi cały rok w garażu może to być opłacalne. Nie widzę powodu,
    aby pozwolić decydować o tym zainteresowanym stronom.

    --
    Liwiusz

  • 167. Data: 2010-03-10 15:16:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    >
    > Ty oczywiscie mozesz nie zgadzac sie z podstawowymi zasadami, na ktorych
    > swiatowa ekonomia funkcjonuje od kilku wiekow. Masz do tego prawo, w

    Ciągle nie mogę ogarnąć tej ekonomii, zgodnie z którą odebranie prawa
    regresu, obniża składki, a danie takiego prawa - podwyższa.

    --
    Liwiusz

  • 168. Data: 2010-03-10 15:19:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Ciągle nie mogę ogarnąć tej ekonomii, zgodnie z którą odebranie prawa
    > regresu, obniża składki, a danie takiego prawa - podwyższa.

    Bo nie pojmujesz, ze jesli co drugi wagon maki na twoj chleb zjedza
    partyzanci, skads bedziesz musial wziasc pieniadze na pokrycie kosztow, albo
    piekarnie zamkniesz.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 169. Data: 2010-03-10 15:21:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:
> [...]
    >
    > Bo nie pojmujesz, ze jesli co drugi wagon maki na twoj chleb zjedza
    > partyzanci, skads bedziesz musial wziasc pieniadze na pokrycie kosztow,

    A co mają wspólnego partyzanci z ubezpieczeniami i regresem?

    --
    Liwiusz

  • 170. Data: 2010-03-10 15:46:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > A co mają wspólnego partyzanci z ubezpieczeniami i regresem?

    To, ze z co drugiego sprawcy wypadku niczego sie nie sciagnie, bo samochod
    zony a on przeciez bezrobotny. Albo sciagnie po 10 latach. Albo okaze sie,
    ze Zdzichu dorabiajacy na budowie 500zl miesiecznie wjechal w Veyrona i cala
    jego rodzina przez piec nastepnych pokolen tego nie splaci.

    Pozdrawiam
    Kamil