  • 91. Data: 2010-03-10 06:59:49
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>

    On Tue, 09 Mar 2010 23:28:30 +0100, wrote:

    > Wiem.

    > To, że od odpowiedzialności CYWILNEJ ubezpiecza się PRZEDMIOT.

    Tylko, że ubezpiecza się jednak właściciela. Od roszczeń co do szkód szkód
    wywołanych danym przedmiotem.

    > Wciąż nie rozumiesz.
    > Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

    Jak najbardziej ubezpieczasz. Tylko nie przymusowo.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba

  • 92. Data: 2010-03-10 07:54:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A oferty nie ma (i już).

    a jak ze zwyklym oc w zyciu, takim co mozesz dziecko i psa ubezpieczyc?

  • 93. Data: 2010-03-10 07:57:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Normalnie to powinien być wybór - płacę niską składkę i zakład ma
    > ubezpieczeń ma regres do jakiejś kwoty (a ja zabezpieczam się na wypadek
    > wysokich szkód), albo płacę dużą składkę i mogę szaleć do woli na koszt
    > ubezpieczyciela. Swoboda umów.

    swoba umow, swoboda umow, ale robisz calkowicie bledne zalozenie, ze
    ubezpieczany jest rozsadny i wyplacalny, a tymczasem ide o zaklad, ze
    wiekszosc tych co wybierze niska skladke bedzie niewyplacalnych, lub nawet
    jesli wprowadzimy jakies skuteczne mechaznizmy weryfikacji wyplacalnosci,
    moze stac sie niewyplacalnymi po duzej szkodzie

  • 94. Data: 2010-03-10 08:00:39
    Od: "g" <...@h...ijk>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości
    > Mieszkania nie ubezpieczasz od odpowiedzialności CYWILNEJ.

    Masz ubezpieczenie OC mieszkania, domu ?
    Ja mam typowe majątkowe, a w nim OC na 30 tys., jakby przechodniowi
    się krzywda stała.

  • 95. Data: 2010-03-10 08:11:50
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 9 Mar, 23:55, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > ...i w a nie takiej konstrukcji brakuje w OC na rower - nie ma
    > takiej oferty. Powiedzmy 50 kz w mieniu i 250..500 kz "osobowego".
    >   Prawdopodobie stwo wyrz dzenia rowerem powa nej szkody na zdrowiu
    > lub ycia, nawet po redniej (to s awne ...i kierowca wje d a
    > w t um...) jest znikome, ale istnieje.
    >   A oferty nie ma (i ju ).

    Jest. Zwie sie 'OC w zyciu prywatnym' czy jakos tak. I nie ma chyba
    rozroznienia pomiedzy szkoda osobowa a materialna

  • 96. Data: 2010-03-10 08:12:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > nawet jesli wprowadzimy jakies skuteczne mechaznizmy weryfikacji
    > wyplacalnosci, moze stac sie niewyplacalnymi po duzej szkodzie

    To już jest prywatna sprawa ubezpieczyciela. Jest oczywiste, że to
    ryzyko wkalkuluje w składkę.

    --
    Liwiusz

  • 97. Data: 2010-03-10 08:47:29
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    R.M. pisze:
    > Witam,
    > Dlaczego ubezpieczenie OC jest w takiej postaci jak obecnie? tzn ze
    > placimy roczna skladke, i jak nie spowodujemy wypadku to pieniadze
    > przepadaja ...

    jak nie spowodujesz wypadku to dostajesz zniżkę, wiem, wiem to marne
    pocieszenie ;-)

    pozdrawiam
    mario

  • 98. Data: 2010-03-10 08:49:22
    Od: Mario <c...@s...onet.pl>

    bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.

    bo żyjemy w chorym kraju gdzie większość rodzin ma jeden samochód i
    kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie ktoś ma kilka samochodów.
    Ja bym wolał to drugie.

    pozdrawiam
    mario

  • 99. Data: 2010-03-10 08:53:02
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-03-10 09:49, Mario pisze:
    > bo ubezpiecza się pojazdy, nie kierowców.
    >>

    > bo żyjemy w chorym kraju gdzie większość rodzin ma jeden samochód i
    > kilku driverów/userów a nie na odwrót gdzie ktoś ma kilka samochodów.
    > Ja bym wolał to drugie.

    To prawda, ale wtedy też ubezpieczasz wszystkie samochody. :)

    --
    spp

  • 100. Data: 2010-03-10 08:56:18
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 9 Mar 2010 15:42:19 -0000, kamil napisał(a):

    > Jestes pewny? Bo ja nie.

    W Angli na pewno duzo drozej, uwzgledniajac nawet roznice zarobkow.
    Samochody - zwlaszcza uzywane - tanie jak barsz, duuzo tansze niz w Polse
    (bo problem kierownicy zredukowal do minimum ich masowy import do Polski),
    za to ubezpieczenia naprawde drogie. Stawek Ci nie podam, bo juz
    zapomnialem. tlumaczyl mi to kiedys brat ktory kilka lat juz tam mieszka.

    --
    Mark