  • 151. Data: 2010-03-10 14:27:19
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:hn87ec$i3d$2@news.onet.pl...

    > MYŚLEĆ! ;)

    to juz bylo ;)

  • 152. Data: 2010-03-10 14:31:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:hn88gv$nft$1@news.onet.pl...

    > Może jako jedyny potrafię myśleć? Czy możesz jakoś uzasadnić tezę, że
    > teraz, bez regresu mogę ubezpieczyć pojazd za 500zł, a gdyby
    > ubezpieczyciel miał do mnie regres, to brałby większą składkę?

    bo teraz za te 500 ubezpieczy sie np 10000 osob
    jak wprowadza twoje postulaty to za te 500 ubezpieczy sie np 5000 pozostale
    ubezpieczy sie za 50, to tyle bedzie z regresem, wiec juz strata, bo ilosc
    wypadkow taka sama, regres bedzie, a i owszem, pytanie tylko z ilu osob, i w
    jakim czasie uda sie tego regresu dokonac, dodatkowe koszty prawnicze,
    odzyskiwanie lub nie itd, jakos jestem dziwnie spokojny, ze albo te z
    regresem nie beda tak atrakcyjne cenowo, albo skladki bez regresu pojda w
    gore

  • 153. Data: 2010-03-10 14:35:08
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Załóż firmę ubezpieczeniową i wprowadź te "bardzo tanie" OC.
    > Zobaczymy, ile pociągniesz, zanim ciebie zlicytują do ostatniej
    > koszuli ;->

    Ale w czym problem? O te bardzo rzadkie przypadki bardzo wysokich
    odszkodowań gdzie ściągnięcie będzie trudne? pójdzie z tego co płacą
    inni kupujący tanie OC.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 154. Data: 2010-03-10 14:40:00
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 10-03-2010 14:57, Liwiusz pisze:

    > Może jako jedyny potrafię myśleć?

    Jedno zdanie, a ile mówi o człowieku.
    I do tego same paskudne rzecz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 155. Data: 2010-03-10 14:42:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > dodatkowe koszty prawnicze, odzyskiwanie lub nie itd, jakos jestem
    > dziwnie spokojny, ze albo te z regresem nie beda tak atrakcyjne cenowo,

    Wymyślając sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

    --
    Liwiusz

  • 156. Data: 2010-03-10 14:53:45
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > I uważasz, że takie szkody stanowią większość przypadków?

    Nie wiem A na jakiej podstawie Ty uwazasz, ze system wyopracowywany na calym
    swiecie przez ostatnie pol wieku myli sie, a Ty masz racje bez
    przedstawienia chocby jednego wzoru na podstawie ktorego to obliczyles?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 157. Data: 2010-03-10 14:55:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Wymyślając sobie stawki z sufitu też mogę udowodnić wszystko.

    Jak dotad wlasnie to robisz - wymyslasz z sufitu nizsze stawki z regresem.
    Podeprzyj to jakimis konkretnymi danymi, albo przestan trollowac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 158. Data: 2010-03-10 15:05:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:
    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jak dotad wlasnie to robisz - wymyslasz z sufitu nizsze stawki z
    > regresem. Podeprzyj to jakimis konkretnymi danymi, albo przestan trollowac.

    Nie wymyślam stawek, tylko opisuję zasadę. Jeśli zaczniesz piec chleb
    z dwa razy tańszej mąki, to łatwo można wywnioskować, że cena chleba
    spadnie, a nie wzrośnie. Analogicznie - jeśli damy ubezpieczycielom
    prawo regresu, to składki spadną, a nie wzrosną.

    Nie mówię o ile spadną, a zwłaszcza nie mówię, że "to nieprawda, że
    chleb stanieje, bo jakby kosztował 10gr, to by piekarze zbankrutowali"
    (czyli "to nieprawda, że składki spadną, bo jak będą wynosiły 50zł
    zamiast 500zł, to nie będzie to opłacalne dla ubezpieczyciela").

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2010-03-10 15:06:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:
> [...]
    > calym swiecie przez ostatnie pol wieku myli sie, a Ty masz racje bez
    > przedstawienia chocby jednego wzoru na podstawie ktorego to obliczyles?

    Po pierwsze: nie na całym świecie, a po drugie: nie twierdzę, że się
    myli. Pokazuję tylko alternatywę.

    --
    Liwiusz

  • 160. Data: 2010-03-10 15:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <o...@o...op.invalid> napisał w
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl>
    > Ile wtedy zaczniesz płacić, bez zniżki za bezszkodową ?

    Trudno powiedziec. 400zl niewykluczone. A pozniej znow 300..

    J.