  • 141. Data: 2010-03-10 12:52:23
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    news:hn840c$3jf$1@news.onet.pl...

    > Z drugiej strony większość szkód jest w na tyle niskiej wysokości, że
    > istnieje możliwość ich odzyskania. De facto strata ubezpieczyciela będzie
    > tylko przy dużych szkodach, gdzie będzie się opłacało sprawcy nic nie mieć
    > do końca życia.

    wiesz, dla jednego duzo to 100000 euro, dla innego to 2000 złotych, punkt
    widzenia zalezy od punktu siedzenia, w dzisiejszych czasach gdzie naprawa
    przedniego zderzaka "kompakta" w aso moze kosztowac blisko 10kpln takie
    drobne stluczki wcale nie sa takie tanie, a zatem i straty i ich regres nie
    beda ani tanie ani proste

  • 142. Data: 2010-03-10 13:03:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

> [...]
    > 10kpln takie drobne stluczki wcale nie sa takie tanie, a zatem i straty
    > i ich regres nie beda ani tanie ani proste

    Co w niczym nie uzasadnia braku takiej możliwości zawarcia umowy.

    --
    Liwiusz

  • 143. Data: 2010-03-10 13:11:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Co w niczym nie uzasadnia braku takiej możliwości zawarcia umowy.

    owszem, ale jak wspominalem, z duzym prawdopodobienstwem bedzie implikowac
    wyzsze skladki

  • 144. Data: 2010-03-10 13:23:08
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Jak mogą poszybować stawki OC od tego, że ubezpieczyciel zyska prawo
    > regresu do sprawcy???

    Tak, ze polowa sprawcow bedzie bezrobotna, dom na matke a samochod zony, po
    czym ci uczciwi badz placacy skladke bez regresu beda sie do nich dokladac.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 145. Data: 2010-03-10 13:38:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > Tak, ze polowa sprawcow bedzie bezrobotna, dom na matke a samochod zony,
    > po czym ci uczciwi badz placacy skladke bez regresu beda sie do nich
    > dokladac.

    Nie mam już siły tłumaczyć ;)

    --
    Liwiusz

  • 146. Data: 2010-03-10 13:39:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    szerszen pisze:

    > wiadomości news:hn85as$9i1$1@news.onet.pl...

    > owszem, ale jak wspominalem, z duzym prawdopodobienstwem bedzie
    > implikowac wyzsze skladki

    No jasne, bo teraz - gdy nie ma regresu, składki wynoszą X. A jak
    byłby regres, to składki musiałyby być wyższe.

    MYŚLEĆ! ;)

    --
    Liwiusz

  • 147. Data: 2010-03-10 13:55:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    > Nie mam już siły tłumaczyć ;)

    Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie
    przy tej teorii. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 148. Data: 2010-03-10 13:56:19
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]

    > (gwarantowanego przez ubezpieczyciela) na pewne szkody o niewielkiej
    > kwocie (np. do 10 000zł) powinno znacznie zmniejszyć ryzyko

    Myslisz, ze ubezpieczyciela najbardziej bola jakies pogiete samochody za
    kilkadziesiat tysiecy? Obawiam sie, ze patrzysz na czubek wlasnego nosa i
    zapominasz o kosztach leczenia, rehabilitacji, odszkodowan i rentach
    liczonych w milionach.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 149. Data: 2010-03-10 13:57:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

    > "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Miej wiec sile rozejrzec sie pomyslec, dlaczego jako jedyny upierasz sie
    > przy tej teorii. ;)

    Może jako jedyny potrafię myśleć? Czy możesz jakoś uzasadnić tezę, że
    teraz, bez regresu mogę ubezpieczyć pojazd za 500zł, a gdyby
    ubezpieczyciel miał do mnie regres, to brałby większą składkę?

    --
    Liwiusz

  • 150. Data: 2010-03-10 13:58:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    kamil pisze:

> [...]
    > kilkadziesiat tysiecy? Obawiam sie, ze patrzysz na czubek wlasnego nosa
    > i zapominasz o kosztach leczenia, rehabilitacji, odszkodowan i rentach

    I uważasz, że takie szkody stanowią większość przypadków?

    --
    Liwiusz