  • 11. Data: 2010-08-30 07:00:45
    Temat: Re: tytul doktora u lekarza?
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 30.08.2010 07:46, Cezar pisze:

    > Ale sie czepiasz :-). Glupie baby kupujace w aptece preparaty na żylaki do
    > kazdego pracownika mowia per Pani Magister, choc w wiekszosci obsluguja je
    > technicy farmacji.
    > Taki zwyczaj i juz.

    Eee tam. Pan/Pani "profesor" w szkole średniej wymiata, przynajmniej tak
    było gdy ja ten stopień edukacji zdobywałem

  • 12. Data: 2010-08-30 07:06:06
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Cezar wrote:

    > Ale sie czepiasz :-). Glupie baby kupujace w aptece preparaty na
    > żylaki do kazdego pracownika mowia per Pani Magister, choc w
    > wiekszosci obsluguja je technicy farmacji. Taki zwyczaj i juz.
    >
    > A tak swoja droga to aby uzyskac stopien naukowy doktora nie
    > wystarczy skoczyc studiow doktoranckich (to w sumie bardzo proste -
    > chodzisz na 2 wyklady w miesiacu i ze 2 seminaria, zdajesz 1 smieszny
    > egzamin na rok i placisz kolo 2k PLZ na semestr przez 4 lata). Trzeba
    > jeszcze napisac, zlozyc i obronic prace - a to juz inna bajka.

    Dla kogoś kto się przejmuje ta obrona jest najtrudniejszym momentem.
    Jakiś zespół ludzi, często nawet znajomych, odpytuje z szerokiego
    zakresu wiedzy, z rzeczy które ostatni raz się na studiach widziało...

    Im człowiek starszy tym trudniej.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 13. Data: 2010-08-30 07:08:44
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" wrote:

    > A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?
    >
    > Panie *uju, czy panie doktorze ?

    Po prostu "panie doktorze".

    "Panie lekarzu" jest dziwną zbitką, nienaturalną.

    To odpowiednik "pani profesor" w szkole (w której ze świecą szukać
    zwyczajnych czy nadzwyczajnych profesorów), bo "pani nauczycielko"
    też brzmi dziwacznie.

    Niektórzy bardziej nadęci lekarze bez doktoratu używają tytułu "dr
    Iksiński" argumentując to (imho kretyńsko) że to okreslenie zawodu
    a nie tytuł naukowy.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 14. Data: 2010-08-30 07:20:06
    Od: "terrorysta" <t...@k...onet.pl>

    > Nie wiem jak jest w przypadku medycyny, czy nie trzeba jakiegoś
    > dodatkowego wymogu spełnić, bo doktora nauk medycznych żadnego nie znam i
    > dopytać się nie mogę.
    Jedyny dodatkowy wymóg to posiadanie tytułu zawodowego lekarza, teoretycznie
    aby być doktorem innych nauk nie potrzeba nawet matury.
    t.

    > --
    > Pozdrawiam,
    wzajemnie

  • 15. Data: 2010-08-30 07:39:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-30 09:00, Rafał pisze:

    > Eee tam. Pan/Pani "profesor" w szkole średniej wymiata, przynajmniej tak
    > było gdy ja ten stopień edukacji zdobywałem

    Akurat zwyczaj starszy niż Ty. ;)

    --
    spp

  • 16. Data: 2010-08-30 07:43:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał

    > Po prostu "panie doktorze".

    A można "proszę pana"?
    Nie obrazi się i nie zaszyje gazika?

  • 17. Data: 2010-08-30 08:15:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    terrorysta wrote:

    > Jedyny dodatkowy wymóg to posiadanie tytułu zawodowego lekarza,
    > teoretycznie aby być doktorem innych nauk nie potrzeba nawet matury.

    Tak i nie, bo ... a to długi temat.
    W skrócie - idzie zostać dr n. med. będąc np. biologiem.

    Ale ścinają się o to...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 18. Data: 2010-08-30 08:17:38
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Alek wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał

    > A można "proszę pana"?
    > Nie obrazi się i nie zaszyje gazika?

    Pewnie.
    Pisałem jakby już ktoś koniecznie chciał tytułować.

    Tak samo jak do pielęgniarki "proszę pani", bo "siostro" to już
    archaizm.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2010-08-30 08:58:01
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 30 Aug 2010 08:15:00 +0000, Massai napisał(a):

    > Tak i nie, bo ... a to długi temat.
    > W skrócie - idzie zostać dr n. med. będąc np. biologiem.

    Ba, do pewnego momentu drem nauk prawnych mógł zostać administratywista.
    Pamiętam nawet przypadek faceta, który na tej podstawie próbował wpisać
    się na listę radców prawnych.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 20. Data: 2010-08-30 09:32:50
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik terrorysta napisał:

    > Jedyny dodatkowy wymóg to posiadanie tytułu zawodowego lekarza,
    > teoretycznie aby być doktorem innych nauk nie potrzeba nawet matury.

    ??????
    Chyba honoris causa, czy jak to się pisze.
    Jakoś nie wyobrażam sobie, aby do obrony doktoratu została dopuszczona
    osoba bez studiów magisterskich.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik