  • 21. Data: 2010-08-30 10:19:07
    Temat: Re: tytul doktora u lekarza?
    Od: "terrorysta" <t...@k...onet.pl>

    > Chyba honoris causa, czy jak to się pisze.
    > Jakoś nie wyobrażam sobie, aby do obrony doktoratu została dopuszczona
    > osoba bez studiów magisterskich.
    > Pozdrawiam,
    > Tapatik

    Z tego co pamiętam profesor Banach, "ojciec" polskiej matematyki był w
    takiej sytuacji.
    Teoretycznie piszesz co wartościowego, idziesz z tą książką do swego
    zawodowego znajomego, profesora i wszystko.
    t.

  • 22. Data: 2010-08-30 14:25:57
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-08-30 01:12, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > A jak zwracać się do chirurga ci będzie cie kroił za chwile ?
    > Panie *uju, czy panie doktorze ?

    Kiedys do rangi "przyslowia" uroslo stwierdzenie, ze nie nalezy sie
    klocic z czlowiekiem, ktory ma ci za chwile przyniesc jedzenie
    (kelnerem). Mysle, ze w tym przypadku jest podobnie :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 23. Data: 2010-08-30 14:27:13
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-08-30 07:22, Danusia wrote:
> [...]

    doktor nauk medycznych brzmi "dumniej" - oba te terminy po doktoracie
    mozna uzywac zamiennie.

    > Doktor nauk medycznych to lekarz który ma co najmniej dwa doktoraty z
    > różnych specjalizacji.

    Wystarczy jeden.

    Pozdro

    Maseł

  • 24. Data: 2010-08-30 15:10:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Eee tam. Pan/Pani "profesor" w szkole średniej wymiata, przynajmniej tak
    > było gdy ja ten stopień edukacji zdobywałem

    U mnie w LO chyba z 2 nauczycieli bylo bez magistra.
    I jak byly ustne matury, to ci z magistrami, czy innymi tytulami byli
    wypisywani ze skrotami owych tytulow przed nazwiskiem, a ci bez magistra
    figurowali jako "prof." :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2010-08-30 15:19:58
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...

    > doktor nauk medycznych brzmi "dumniej" - oba te terminy po doktoracie
    > mozna uzywac zamiennie.

    > Wystarczy jeden.

    Na pieczątkach jest lek. med. Jan Nowak i może być np. specjalista chorób
    wewnetrznych,
    lub dr. med. Jan Nowak i musi byc specjalista np. chorób wewnętrznych
    lub dr. nauk med. Jan Nowak i tu musi byc co najmniej 2 specjalizacje np.
    chorób wewnętrznych i reumatolog

    pozdr

  • 26. Data: 2010-08-30 15:34:22
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-08-30 17:19, Danusia wrote:
> [...]
    > lub dr. med. Jan Nowak i musi byc specjalista np. chorób wewnętrznych
    > lub dr. nauk med. Jan Nowak i tu musi byc co najmniej 2 specjalizacje np.

    Bo lekarze maja 2 niezalezne sciezki rozwoju:
    - zawodowa - specjalizacje w jakims tam kierunku i jakimstam stopniu
    - naukowa - doktor, a pozniej profesor...

    Pozdro

    Maseł

  • 27. Data: 2010-08-30 19:11:26
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 16:25, Maseł pisze:

    > Kiedys do rangi "przyslowia" uroslo stwierdzenie, ze nie nalezy sie
    > klocic z czlowiekiem, ktory ma ci za chwile przyniesc jedzenie
    > (kelnerem). Mysle, ze w tym przypadku jest podobnie :-)

    Otóż to. I dlatego, mimo, że zaciskałem i zęby i zwieracze - do
    nauczycieli w średniej zwracałem się per "PANIE PROFESORZE" ...
    kapelusz mi nie pier*olnął o ziemie, szkołę skończyłem, i o
    dziwo mam imgho bardzo dobre kontakty z kadrą, która mnie
    kształciła, mimo, że za czasów jak mnie kształciła wkur*iony
    byłem, że "trza" tytułować ich "psorami" ...

    Po skończeniu szkoły jestem z większością na "Ty" lub "Panie
    Marku" ... Korona spoczywa gdzie spoczywała, ognia nie ma.

    Aż dziw (teraz) mnie bierze, że wśród ludzi pojawia się bunt na
    pewne *zwyczajowe* zachowania.

    Kurde, no ... PANIE DOKTORZE, PANIE WŁADZO ... To może zabrzmi
    dziwnie, ale tytułując się "zwyczajowo" zazwyczaj mamy lepszy
    kontakt z "tytułowanym" niźli przy próbach brutalnego gwałtu n a
    tym *nienależnym tytule* ...

    Gwoli "rozluźnienia" - nauczyłem kobietę jednego manewru w
    kontaktach z policją drogową (wcześniej miała reakcję w stylu:
    ok, 500 PLN i 6 pkt, biorę, pisz kur*a krawężniku ten mandat,
    bo nie mam czasu), że należy spojrzeć na pagon, dodać do niego
    odpowiednio jedną kreskę/gwiazdką/cokolwiek, tytułować
    policjanta o stopień wyżej, a zawsze idzie się dogadać. Dziewczę
    stwierdziło, że to co jej sprzedałem jest bardziej wartościowe
    od CB RADIA :) bo mimo, że "łapią" , to odpuszczają częściej ;)

    A jeśli autor 1 posta (wątku) czuje potrzebę dowartościowania
    się - może zwracać się do mnie "panie Hu*u") ... jemu ulży, mi
    nie zaszkodzi, a kawałek świata będzie i uleczony i uporządkowany.
    6008

  • 28. Data: 2010-08-30 19:13:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    "Rafał \"SP\" Gil" napisal:
> [...]
    > (...)
    > Aż dziw (teraz) mnie bierze, że wśród ludzi pojawia się bunt na

    Zestarzałeś się :) Za parę lat zaczniesz już non stop wstawiać
    teksty typu 'w moich czasach', 'dzisiejsza młodzież' itp.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 29. Data: 2010-08-30 20:04:47
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-08-30 21:11, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
> [...]
    > jak mnie kształciła wkur*iony byłem, że "trza" tytułować ich "psorami" ...
    [...]
    swiete slowa - nie ma co walczyc z tradycja

    Do tego dochodza wszyscy mecenasi, rejenci i moi ulubiency - architekci,
    ktorzy przed nazwiskiem zamiast "mgr inż." pisza sobie "arch."

    BTW - lepsza zadgowzdka robie wtedy, kiedy lekarz, doktor medycyny
    zostaje profesorem - jak go wowczas tytuowac?

    Pozdro

    Maseł

  • 30. Data: 2010-08-30 21:04:42
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-08-30 22:04, Maseł pisze:

    > BTW - lepsza zadgowzdka robie wtedy, kiedy lekarz, doktor medycyny
    > zostaje profesorem - jak go wowczas tytuowac?

    Panie doktorze ... chyba, że szerszy uśmiech pojawia się po
    Panie profesorze ... Rzecz oczywista IMHO ...

    6008