  • 1. Data: 2008-01-07 15:42:50
    Temat: Re: trzymanie PITów
    Od: agent <a...@g...pl>

    Dnia Sat, 19 Jan 2008 15:32:45 +0100, "Tomasz Gębala"
    <l...@p...onet.pl> napisał(a):

    >A dokumenty z tzw. KASY MIESZKANIOWEJ ?

    Tego nie wiem... Musisz sam doczytać w ordynacji podatkowej.

    >Też 5 lat ? Moze sz mi jeszcze powiedziec jakie przepisy mowia o owych 5
    >latach trzymania "papierow" ?

    Jest to okres przedawnienia zobowiązania podatkowego. Ale uwaga: okres
    jest liczony od końca roku w którym dokumenty (np. faktury) zostały
    wystawione, w skrajnym przypadku może to być więc prawie 6 lat.

    Poczytaj sam, tam powinno być wszystko co Cię interesuje:

    http://www.e-deklaracje.gov.pl/files/akty/ord_2007.p
    df

    --
    Pozdr.
    A.

  • 2. Data: 2008-01-19 13:44:56
    Temat: trzymanie PITów
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

    Ile lat należy przetrzymywać dokumenty, faktury, rachunki z rocznych
    rozliczeń dla osób fizycznych (PITy 36 lub 37)?

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Tomek

  • 3. Data: 2008-01-19 14:18:35
    Od: agent <a...@g...pl>

    Pzdr
    A.

  • 4. Data: 2008-01-19 14:32:45
    Od: "Tomasz Gębala" <l...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2008-01-19 17:51:35
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    Tomasz Gębala pisze:
    > A dokumenty z tzw. KASY MIESZKANIOWEJ ?
    > Też 5 lat ? Moze sz mi jeszcze powiedziec jakie przepisy mowia o owych 5
    > latach trzymania "papierow" ?

    Nie powie, bo nie masz deklaracji kodowania.

  • 6. Data: 2008-01-19 19:28:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    agent wrote:

    > 5 lat

    prawie 6

  • 7. Data: 2008-01-19 19:33:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > prawie 6

    A ja dam więcej, odpowiem cytatem:

    "...bieg przedawnienia zobowiązania podatkowego ulega zawieszeniu na
    czas prowadzenia postępowania podatkowego, postępowania przed sądem
    administracyjnym, czas postępowania karnego i karno-skarbowego i
    postępowania upadłościowego, a także na czas niezbędny do uzyskania
    informacji od organów innego państwa. To ostatnie może trwać nawet do
    trzech lat i to bez twojej wiedzy, bowiem urząd nie ma obowiązku
    powiadomić podatnika, że wystąpił o przekazanie informacji o tobie do
    urugwajskiego fiskusa. W skrajnym przypadku okres przedawnienia może się
    wydłużyć nawet ponad 8 lat, a dokładny czas przechowywania dokumentacji
    nie będzie ściśle określony".

    "ABC Small Businessu" Włodzimierz Markowski

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-01-20 12:58:24
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urugwajskiego fiskusa. W skrajnym przypadku okres przedawnienia może się
    > wydłużyć nawet ponad 8 lat, a dokładny czas przechowywania dokumentacji

    To jak to będzie przed sądem?? Załóżmy że mam 5 lat na przechowywanie
    dokumentów i po 7 latach urząd rząda ode mnie PIT-ów. Ja im mówię, że nie
    mam bo mam obowiązek przechowywać 5 lat. Oni na to że 3 lata temu wszczęli
    wobec mnie jakieś postepowanie podatkowe i zawiesił mi sie czas
    przedawnienia. Ja na to że nic o tym nie wiem (nie powiadomiono mnie), więc
    mnie obowiązuje ten czas który znam. I co na to sąd?? Moim zdaniem musi
    przyznać mi rację.

    Pozdrawiam Przemek

  • 9. Data: 2008-01-20 13:18:40
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > przedawnienia. Ja na to że nic o tym nie wiem (nie powiadomiono mnie),
    > więc mnie obowiązuje ten czas który znam. I co na to sąd?? Moim zdaniem

    A ja zadam pytanie inaczej: jaki przepis wogóle każe trzymać PITy? Jest
    obowiazek złożenia. Tu zgoda. Ale obowiazku zrobienia i trzymania kopii - o
    ile mi wiadomo - nie ma. Robimy to tylko dla własnego bezpieczeństwa!

  • 10. Data: 2008-01-20 15:00:03
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A ja zadam pytanie inaczej: jaki przepis wogóle każe trzymać PITy? Jest
    > obowiazek złożenia. Tu zgoda. Ale obowiazku zrobienia i trzymania kopii -
    > o ile mi wiadomo - nie ma. Robimy to tylko dla własnego bezpieczeństwa!

    Bo to w sumie nie chodzi o PIT-y, które Ty składasz, a te dokumentujące
    dochody, które masz od pracodawców. W sumie nie tylko PIT-y, ale ogólnie
    dokumenty świadczące o dochodach, które deklarujesz w zeznaniu. PIT-y to
    taki skrót myślowy raczej :)

    Pozdrawiam Przemek