  • 1. Data: 2008-01-19 09:52:39
    Temat: kserokopia ?
    Od: RAFAL <r...@o...pl>

    Czy wykonanie za odpłatnością Zakładu usługowego kserowanie
    kserokopii oryginalnego dokumentu poprzez jego zeskanowanie i czy
    okazanie w instytucji kserokopi dokumentu jest równoznaczne z
    okazaniem fałszywego dokumentu i posłużenie się nim jako autentycznym
    i czy wyczerpuje to znamiona przestępstwa z art.270 paragraf1kk

  • 2. Data: 2008-01-19 09:56:01
    Temat: Re: kserokopia ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    RAFAL pisze:

> [...]
    > okazaniem fałszywego dokumentu i posłużenie się nim jako autentycznym
    > i czy wyczerpuje to znamiona przestępstwa z art.270 paragraf1kk

    Nie. A w zasadzie zazwyczaj nie.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-19 10:10:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RAFAL wrote:
> [...]
    > okazaniem fałszywego dokumentu i posłużenie się nim jako autentycznym
    > i czy wyczerpuje to znamiona przestępstwa z art.270 paragraf1kk

    Moje zdanie:
    to zależy.
    Wykonanie kserokopi to nie jest podrobienie ani przerobienie dokumentu.

    Chyba, że oświadczyłeś, że przyniesiony przez ciebie dokument jest
    oryginałem. Wówczas można podpaść pod to, że próbowałes podrobić
    oryginał. I wydaje mi się, że tylko w przypadkach kiedy istotna jest
    ilość istniejących oryginałów.

  • 4. Data: 2008-01-19 10:17:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Johnson wrote:

    > Nie. A w zasadzie zazwyczaj nie.

    no właśnie zazwyczaj.
    Szukam przypadków kiedy tak właśnie nie jest.
    Np. przedstawienie kserokopii recepty w aptece...
    Widziałem, też skserowane na tekturce i zalaminowane stare prawa jazdy

  • 5. Data: 2008-01-19 18:27:53
    Od: "Jerry" <j...@k...i-net.com.pl>

> [...]
    > oryginałem. Wówczas można podpaść pod to, że próbowałes podrobić oryginał.
    > I wydaje mi się, że tylko w przypadkach kiedy istotna jest ilość

    hmm
    kiedyś poszedłem do notariusza z kolorową kopią mapy...
    nie twierdziłem, że to oryginał, nawet napisałem na tym KOPIA i miałem ją
    tylko w celu omówienia sprawy

    Dowiedziałem się, że jakbym w sądzie coś takiego pokazał to by mnie o coś
    oskarżyli - już nie pamiętam o co.
    Nie da się zrobić poświadczonej notarialnie kopii mapy - geodeci nie mogą
    stracić zarobków

    Jerry