  • 221. Data: 2003-09-23 23:24:18
    Temat: Re: to trochę nie tak
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> niebacznie popelnil
    news:bkq8dr$lma$1@atlantis.news.tpi.pl:

> [...]
    przypominam po raz kolejny: REGULAMINU!!!

    > Zaczynasz coraz bardziej niezdrowo bredzic...
    Bo nie daję sobie wcisnąć, ze o dostępnosci cennika mowa?

    > Mozesz mi wymienic
    > choc jeden powod, dla ktorego Taryfa KZK GOP mialaby wisiec na
    > przystankach (ktore nota bene nie sa wlasnoscia KZK) pomimo, ze
    > jej tekst jest powszechnie dostepny w:
    > 1) punktach sprzedazy
    > 2) internecie
    > 3) kazdym pojezdzie.
    Możemy rozwinąć i problem TARYFY...Potem
    Najpierw może jednak o bredzeniu. Ustalmy czy mówimy o REGULAMINIE
    (i powszechności jego wywieszania/udostępniania POZA śr.transp.)
    czy o TARYFIE. Bo moje pytanie dotyczyło powszechności praktyki
    takiego udostępniania regulaminu.

    A powód dla którego praktycznym jest wywieszanie cennika usług na
    przystankach faktycznie jest tylko jeden:
    aby podróżny mógł bezproblemowo i w sposób najbardziej dla niego
    wygodny się z nim zapoznać.
    BTW jak zapoznać się, czy to z regulaminem, czy to z cennikiem
    wywieszonym w pojeździe, skoro jak przyznałeś, aby wejść do pojazdu
    trzeba albo mieć bilet (za ile?! jaki?!), albo być uprawnionym do
    bezpłatnego przejazdu (a jakie warunki trzeba spełnić? może trzeba
    mieć bilet bezpłatny jak kolej praktykuje?)
    Nb na mojej prowincji MZK umieszcza ceny biletów na rozkładach jazdy
    bezboleśnie.

    --
    pozdro
    poreba

  • 222. Data: 2003-09-24 08:28:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Olo Kwasniak wrote:

> [...]
    >+ > olo k.-"www.kzkgop.com.pl - zapraszam"
    >+ > poreba-"nie znalazłem obrazka na którym widać by było przystanek z
    [...]
    >+ > olo k.-Podaje link do TEKSTU regulaminu, a nie do foto,
    [...]
    >+ Zaczynasz coraz bardziej niezdrowo bredzic...

    ...a ty zapominasz o co poszło ;)

> [...]
    >+ przystankach (ktore nota bene nie sa wlasnoscia KZK)
    >+ pomimo, ze jej tekst jest powszechnie dostepny

    FYI: w 200-tysięcznym mieście na niedzielę po południu
    znam *JEDEN* czynny punkt sprzedaży (otwarty "24"),
    może i są jakieś inne... ale nie znam.

    >+ 2) internecie

    O, o tym że KZK wyłącza serwery na weekend to można było
    sobie na grupach od transportu poczytać ;) Sam doświadczyłem :(,
    choć przyznaję że ostatnio chyba jest lepiej.
    No i tu mi kaktus jak ww. rozwiązania coś pomogą osobie
    która przyjechała np. w niedzielę PKSem w inne miejsce niż
    dworzec w dużym mieście.

    >+ 3) kazdym pojezdzie.

    ...i o to poszło. To *ty* twierdziłeś że "wsiadając do
    pojazdu trzeba mieć bilet, bo po wejściu trzeba go
    skasować".
    Gwoli sprawiedliwości - jest prawdą że widywałem przyklejone
    obok drzwi wejściowych, widoczne z zewnątrz autobusu informacje
    nt. rodzaju biletów (chyba z ceną) co można uznać za "podstawową
    informację w 5 sekund" :)
    Ale to co jest WEWNĄTRZ autobusu łapie się już IMO na:
    +++++++
    Art. 385 [3]. W razie wątpliwości uważa się, że nie dozwolonymi
    postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
    4) przewidują postanowienia, z którymi konsument nie miał
    możliwości zapoznać się przed zawarciem umowy,
    -------

    To powyżej nie jest śmieszne - Microsoft np. wprowadził
    możliwość zwracania zakupionych produktów po przeczytaniu
    licencji. Dlatego, że licencja jest "w środku" pudełka.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 223. Data: 2003-09-24 08:34:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Sep 2003, Olo Kwasniak wrote:

    >+ > to ja teraz chetnie poslucham interpretacji odnosnie przekazywania
    >+ > biletow co gdzies ostatnio propaguja studenci, i o oczywiscie nie chodzi
    >+ > mi o aspekt moralny czy tez twierdzenie, ze przez to bilety beda drozsze
    >+
    >+ Mozesz jasniej okreslic o co chodzi, bo nie pojalem?

    No, ja pojąłem że chodzi o przekazywanie biletów *jednorazowych*.
    Piszący prawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy, że w KZK niemal
    100% kasowników wypisuje godzinę :) i że większość linii
    przejeżdża przez kilka miast, co w połączeniu z cennikiem
    (wyższa cena za "przejechanie granicy") skutecznie ogranicza
    ten proceder - ale *u nas*. Nie "ogólnie w Polsce", co
    powinieneś brać pod uwagę...

    BTW: widziałem już przypadek paniusi która zapłaciła opłatę
    specjalną własnie w oparciu o czas skasowania. I kontroler
    miał rację, nie mogła jechać tym samym autobusem dłużej ode
    mnie i bliżej ode mnie jednocześnie ;)

    >+ pdr
    >+ Olo

    wzajem, Gotfryd

  • 224. Data: 2003-09-24 09:44:00
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > (i powszechności jego wywieszania/udostępniania POZA śr.transp.)
    > czy o TARYFIE. Bo moje pytanie dotyczyło powszechności praktyki

    Jak może byc udostepniane cos co nie istnieje? Zastanow sie nieco.
    Jest "Taryfa przewozu osob i bagazu w komunikacji miejskiej KZK GOP" oraz
    "Zasady porządkowe" będące załącznikiem do owej Taryfy. Oba dokumenty sa
    powszechnie dostępne.

    > aby podróżny mógł bezproblemowo i w sposób najbardziej dla niego
    > wygodny się z nim zapoznać.

    Otóż podróżny może to zrobić - w dowolnej kolekturze biletowej (a mamy ich
    bardzo rozbudowaną sieć) oraz, co już wykazałem, w internecie.

    > BTW jak zapoznać się, czy to z regulaminem, czy to z cennikiem
    > wywieszonym w pojeździe, skoro jak przyznałeś, aby wejść do pojazdu
    > trzeba albo mieć bilet (za ile?! jaki?!),

    Akurat przy wejsciu do kazdego pojazdu (przy _kazdych_ drzwiach i od
    _zewnatrz_) wiszą takie male nalepki z cenami biletow jednorazowych. Poza
    tym na dobra sprawe mozna sie nawet zapoznac z calą Taryfą, Cennikiem,
    Zasadami porzadkowymi itd - wystarczy np. przyjść do pojazdu podczas postoju
    na pętli. Przypominam, ze uiscic nalezy oplatę za _przejazd_ , takze mozna
    na prawdę bezkarnie posiedziec sobie w autobusie te 10-15 min na petli,
    poczytać co się chce i na tej samej pętli wysiąść.

    > albo być uprawnionym do
    > bezpłatnego przejazdu (a jakie warunki trzeba spełnić? może trzeba
    > mieć bilet bezpłatny jak kolej praktykuje?)

    PKP jest jedyną znana mi firmą przewozową o tak dużym stopniu zidiociałości.

    > Nb na mojej prowincji MZK umieszcza ceny biletów na rozkładach jazdy
    > bezboleśnie.

    Drobne naklejki z cenami wylacznie biletow jednorazowych wisza de facto na
    kazdym slupku z rozkladem. Ale na co komu _pelna_ informacja taryfowa w
    takim miejscu no i przede wszystkim gdzie ja umiescic? (te wszystkie
    naklejki na prawde sporo zajmuja - 2*A4 + 1*A3 + 1*cos wiecej niz A4)

    pdr
    Olo

  • 225. Data: 2003-09-24 09:46:55
    Temat: Badania krwi bez zgody pacjenta
    Od: "Roman G." <r...@N...gazeta.pl>

    Leszek <l...@p...fm> napisał(a):

    > Jest do tego również rozporządzenie Ministra Zdrowia.
    > Jeśli pobranie krwi może zagrozić życiu osoby od której nalezy krew pobrać
    > to lekarz ma prawo odstąpić od pobrania i wypełnić stosowny protokół na tą
    > okoliczność.Jeśli nie to BEZ zgody pacjenta MUSI pobrać krew na wniosek
    > policji.

    W tym cały problem, że jest to rozporządzenie. Tak poważne ograniczenie
    wolności obywatelskich wymaga ustawy. Jest to ewidentna luka w prawie, na
    dzień dzisiejszy lekarz nie ma prawa wykonać jakiegokolwiek zabiegu bez zgody
    pacjenta, chyba że na zasadach przewidzianych w Ustawie o zawodzie lekarza.

  • 226. Data: 2003-09-24 09:48:40
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > FYI: w 200-tysięcznym mieście na niedzielę po południu
    > znam *JEDEN* czynny punkt sprzedaży (otwarty "24"),
    > może i są jakieś inne... ale nie znam.

    Brednie, brednie i jeszcze raz brednie. Akurat KZK GOP ma jedna z najlepiej
    w kraju rozbudowanych sieć sprzedaży biletów - tak jednorazowych jak
    okresowych). Nawet w Mysłowicach, w ktorych mam przyjemnosc mieszkac
    (niecałe 80 tys mieszk.) jest conajmniej kilkanaście kolektur oraz
    kilkadziesiąt (kilkaset?) punktow sprzedazy biletow jednorazowych.

    > O, o tym że KZK wyłącza serwery na weekend to można było
    > sobie na grupach od transportu poczytać ;) Sam doświadczyłem :(,

    Sranie w banie. A raz na pol roku awaria wszedzie sie moze zdarzyc.

    > choć przyznaję że ostatnio chyba jest lepiej.
    > No i tu mi kaktus jak ww. rozwiązania coś pomogą osobie
    > która przyjechała np. w niedzielę PKSem w inne miejsce niż
    > dworzec w dużym mieście.

    A nie mogla sie zapoznac w sobotę, zanim do tego PKSu wsiadla? Dalsze
    podroze zwykle sie w jakis sposob planuje...

    > ...i o to poszło. To *ty* twierdziłeś że "wsiadając do
    > pojazdu trzeba mieć bilet, bo po wejściu trzeba go
    > skasować".

    Tak? No to zacytuj mnie, gdzie tak stwierdzilem. Bo sa np. osoby ktore nie
    musza miec biletu wcale, jest tez szeroka gama biletow nie wymagajacych
    kasowania.

    pdr
    Olo

  • 227. Data: 2003-09-24 10:43:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Sep 2003, Olo Kwasniak wrote:

> [...]
    >+ (niecałe 80 tys mieszk.) jest conajmniej kilkanaście kolektur oraz
    >+ kilkadziesiąt (kilkaset?) punktow sprzedazy biletow jednorazowych.

    ...w niedzielę po południu ??
    Mieszkam w północnej częsci Zabrza - i zapewniam cię że owszem,
    są pootwierane kioski z biletami. Rano. Może do 13.
    Można próbować dotrzeć do automatu z biletami, ale to trzeba
    mieć skąd rower pożyczyć bo na piechotę może być z niektórych
    miejsc daleko ;)

> [...]
    >+
    >+ Sranie w banie. A raz na pol roku awaria wszedzie sie moze zdarzyc.

    To nie były "awarie". Regularne wyłączanie w weekendy.
    Niemniej - jest OT (bo IMHO nie spełnia kodeksowego "traktowania
    konsumenta", pomimo że dla "normalnego klienta" jest cenną
    formą informacji), proponuję odpuścić.

    [...]
> [...]
    >+ A nie mogla sie zapoznac w sobotę, zanim do tego PKSu wsiadla? Dalsze
    >+ podroze zwykle sie w jakis sposob planuje...

    Wiem że się czepiam :)
    Ale prawo konsumenta to jednak prawo.
    Tego że "plakietki" przy drzwiach są nie podważam - i IMO
    to i tylko to spełnia kodeksowe warunki informacji.
    Nie można wyrzucić klienta ze sklepu z uwagą "a ceny
    to se pan sprawdź w Internecie" :)

    >+ > ...i o to poszło. To *ty* twierdziłeś że "wsiadając [...]
    >+
    >+ Tak? No to zacytuj mnie, gdzie tak stwierdzilem.

    Odszczekuję - to był Leszek.
    Wnoszę o odstąpienie od wymierzenia kary :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 228. Data: 2003-09-24 10:54:03
    Temat: OT: to trochę nie tak
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+
    >+ PKP jest jedyną znana mi firmą przewozową o tak dużym stopniu zidiociałości.

    Jak MF zaprowadzi twojej firmie "dowód traktowany jak faktura
    z wykazanym VATem" to możesz zmienic zdanie :]
    Argumentacje do obejrzenia w przeszłych dyskusjach o zwrocie
    butelek :), z VATem "na dokumencie" (może być paragon) nie ma żartów !

    Od darowizn, bezpłatności i "przeznaczeń na własny użytek" VAT trzeba
    *również* wykazać księgowo :|, może przy "bezVATowych" biletach
    (jak jest teraz) da się jakość obejść ścisłe wyliczanie "co kto
    i komu". Ale na biletach kolejowych VAT jest, i jak rozumiem
    do biletu bezpłatnego generuje się ("sama" :)) faktura wewnętrzna
    na kwotę "brakującego" VATu. Nic nadzwyczajnego :[
    Biurokracja fiskalna i tyle. Na pewno jeszcze jej przybędzie :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (VATowiec w nastroju narzekającym :))

  • 229. Data: 2003-09-24 11:09:44
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > specjalną własnie w oparciu o czas skasowania. I kontroler
    > miał rację, nie mogła jechać tym samym autobusem dłużej ode

    masz racje, ostatnio miejscami przysluchiwalem sie w 'zetce' temu
    problemowi, wyglada na to, ze nie jest to takie oczywiste

    --
    careful with this axe Eugene!

  • 230. Data: 2003-09-24 11:25:02
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    gazebo wrote:

    > masz racje, ostatnio miejscami przysluchiwalem sie w 'zetce' temu
    > problemowi, wyglada na to, ze nie jest to takie oczywiste

    zapomnialem dodac, ze lubelscy studenci w ramach protestu przeciwko
    podwyzce cen biletow zaczeli na stronach internetowych propagowac
    przekazywanie biletow jednorazowych, sprawa zostala skierowana do
    prokuratury przez lubelska MPK, 16.09 br. prokuratura odmowila wszczecia
    postepowania, decyzja nieprawomocna,
    --
    careful with this axe Eugene!