  • 1. Data: 2010-12-06 12:43:40
    Temat: terminy i poczta
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    Chcę poprosić o uzasadnienie wyroku ogłoszonego 1.12.2010 r. i wnieść
    apelację. Czytam, że na prośbę o uzasadnienie mam 7 dni, kolejne 2 tyg od
    otrzymania uzasadnienia na wniesienie apelacji. Pytania łopatologiczne:

    - kiedy mija mi termin prośby o uzasadnienie -7 czy 8 XII ?
    - czy liczy się data przyjęcia tej prośby przez Pocztę Polską (wyślę to
    listem poleconym)
    - czy muszę załączyć 3 egzemplarze prośby czy wystarczy 1?

    Dzieki za pomoc!

  • 2. Data: 2010-12-06 12:45:39
    Temat: Re: terminy i poczta
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 06-12-2010 13:43, NieJorgnijSię pisze:
> [...]
    > od otrzymania uzasadnienia na wniesienie apelacji. Pytania łopatologiczne:
    >
    > - kiedy mija mi termin prośby o uzasadnienie -7 czy 8 XII ?

    Masz czas do 8 grudnia do końca dnia.

    > - czy liczy się data przyjęcia tej prośby przez Pocztę Polską (wyślę to
    > listem poleconym)

    Tak.

    > - czy muszę załączyć 3 egzemplarze prośby czy wystarczy 1?

    Nie, wystarczy 1 dla sądu.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-12-06 12:47:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 13:43:40 +0100, NieJorgnijSię napisał(a):

    > - kiedy mija mi termin prośby o uzasadnienie -7 czy 8 XII ? - czy liczy
    > się data przyjęcia tej prośby przez Pocztę Polską (wyślę to listem
    > poleconym)

    Liczysz 7 dni na paluszkach, ale nie liczysz dnia, w którym sąd wydał
    wyrok. Czyli: 2,3,4,5,6,7 i -- 8 grudnia. To jest Twój siódmy dzień.

    > - czy muszę załączyć 3 egzemplarze prośby czy wystarczy 1?

    Wniosek o sporządzenie odpisu wyroku z uzasadnieniem nie wymaga odpisu
    dla strony przeciwnej. Jeden egzemplarz.

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2010-12-06 15:33:32
    Od: NieJorgnijSię <n...@n...pl>

    Dzięki!

  • 5. Data: 2010-12-06 16:23:37
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    NieJorgnijSię wrote:

    > Dzięki!

    Nastaw się że może sobie na to uzasadnienie poczekasz...
    Do mojej lubej w zeszły wtorek przyszło uzasadnienie z wyroku
    ogłoszonego na początku września.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-12-06 18:30:08
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nastaw się że może sobie na to uzasadnienie poczekasz...
    > Do mojej lubej w zeszły wtorek przyszło uzasadnienie z wyroku
> [...]

    Mnie się nie pali :) Im więcej czasu tym lepiej by się przygotować do
    porządnej apelacji.

  • 7. Data: 2010-12-06 21:37:00
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    NieJorgnijSie wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Mnie się nie pali :) Im więcej czasu tym lepiej by się przygotować do
    > porządnej apelacji.

    To się też za bardzo nie przygotowuj - uzasadnienie może się znacząco
    różnić od tego co mówił sędzia przy ogłaszaniu ;-)

    Czasem te różnice ułatwiają, czasem utrudniają sprawę...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 8. Data: 2010-12-07 08:52:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 22:37, Massai pisze:

    > To się też za bardzo nie przygotowuj - uzasadnienie może się znacząco
    > różnić od tego co mówił sędzia przy ogłaszaniu ;-)

    Bo sędzia ma czas zastanowić się nad głoszonymi bredniami (np. "należy
    spełniać bezprawne żądania, bo ich niespełnienie może prowadzić do
    zaognienia sytuacji").

  • 9. Data: 2010-12-07 09:34:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-12-07 09:52, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo sędzia ma czas zastanowić się nad głoszonymi bredniami (np. "należy
    > spełniać bezprawne żądania, bo ich niespełnienie może prowadzić do
    > zaognienia sytuacji").

    Widzę tu pewną analogię z "ochroną posiadania", choćby to posiadanie
    było wbrew prawu, więc już pewne precedensy są w takim rozumowaniu ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-12-07 11:39:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 07.12.2010 10:34, Liwiusz pisze:

    > Widzę tu pewną analogię z "ochroną posiadania", choćby to posiadanie
    > było wbrew prawu, więc już pewne precedensy są w takim rozumowaniu ;)

    Wiesz, jest pewna różnica między "trzymam i nie oddam" a "daj mi ten
    komputer/whatever"...