  • 11. Data: 2010-11-02 23:33:36
    Temat: Re: termin, odsetki
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/02/2010 11:51 PM), Liwiusz wrote:
    [...]
    > Czyli był na tyle mądry, że wiedział, co jest w KC, ale na tyle głupi,
    > że myślał, iż KC działa tylko wówczas jak się na niego powoła? Ciekawy
    > przypadek. Może po prostu Cię w konia cwaniak robił? Jakbyś taki zapis
    > wprowadził, to powiedziałby że nie wskazałeś konkretnych artykułów.
    > Przedłużał sprawę, cwaniak, i tyle :)

    Nie sądzę. Naprawdę szczera, uczciwa i honorowa koniec końców dusza.
    Tyle że niezbyt rozgarnięta.

    > Explicite można napisać, ale po co *ogólnie* się powoływać na KC?

    Już wyżej napisałem. Poza tym, *co szkodzi* się się ogólnie powołać?

    p. m.

  • 12. Data: 2010-11-03 00:03:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/02/2010 11:43 PM), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2010-11-02, mvoicem<m...@g...com> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A w którym konkretnie przepisie jest "odmalowanie po ustaniu najmu"?

    "Art. 681.
    Do drobnych nakładów, które obciążają najemcę lokalu, należą w
    szczególności: drobne naprawy podłóg, drzwi i okien, malowanie ścian,
    podłóg oraz wewnętrznej strony drzwi wejściowych, jak również drobne
    naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody."

    p. m.

  • 13. Data: 2010-11-03 05:43:38
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-03, mvoicem <m...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > naprawy instalacji i urządzeń technicznych, zapewniających korzystanie
    > ze światła, ogrzewania lokalu, dopływu i odpływu wody."

    Ten artykuł nie mówi "zrób to jak się wyprowadzasz", tylko "nie możesz
    domagać się tego od wynajmującego". Czyli jak będzie trzeba wymienić
    okna, bo stare są nieszczelne, to będzie to obowiązek wynajmującego.
    Jak trzeba będzie je umyć, to zrobi to najemca. Przy czym nie widzę,
    aby przepis definiował kiedy owa potrzeba następuje, stąd powtórzę
    pytanie: gdzie w przepisie jest "odmalowanie _po ustaniu najmu_"?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2010-11-03 06:22:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-03, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    [...]

    > Art.675.1 w powiązaniu z art.681, więc jak mieszkanie była 'na wejściu'
    > odmalowane, to i 'na wyjściu' ma być odmalowane. Oczywiście, nie
    > 'po ustaniu najmu', ale 'przed zwrotem'.

    "Art. 675.

    1. Po zakończeniu najmu najemca obowiązany jest zwrócić rzecz w stanie nie
    pogorszonym;
    ___jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zużycie rzeczy będące następstwem
    prawidłowego
    używania.___".

    Podkreślenie moje.

    Farba też się zużywa (w zależności od jakości np. kolor robi się wyblakły), ale jeśli
    nikt
    po tych ścianach nie skakał, nie drapał, nie gryzł i nie dokonał zniszczeń (czyli
    normalne użytkowanie), to z jakiej paki jest to "bezwarunkowe" odmalowanie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2010-11-03 06:41:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer napisal:
> [...]

    odmalowane, to i 'na wyjściu' ma być odmalowane. Oczywiście, nie
    'po ustaniu najmu', ale 'przed zwrotem'.

    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 16. Data: 2010-11-03 11:10:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Wojciech Bancer napisal:
> [...]
    > normalne użytkowanie), to z jakiej paki jest to "bezwarunkowe" odmalowanie?

    Bezwarunkowe oczywiście nie, ale ja jeszcze nie widziałem w praktyce lokalu
    zamieszkiwanego przez okres dłuższy niż pół roku, który nie miałby brudnych
    ścian, szczególnie przy wynajmie studentom/młodym małżeństwom, a już na pewno
    z dziećmi.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 17. Data: 2010-11-03 11:17:48
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-11-03, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

> [...]
    > ścian, szczególnie przy wynajmie studentom/młodym małżeństwom, a już na pewno

    Zależy IMHO od źródła pochodzenia. Co innego rysa, czy uszkodzenia powstałe
    manualnie, a co innego zanieczyszczenia pochodzące ze środowiska (o np.
    większym zapyleniu), albo wadliwej instalacji za którą odpowiedzialny jest
    właściciel mieszkania, czy budynku. Jak wynajmujący umie wykazać, że coś
    powstało w wyniku czegoś innego niż prawidłowego użytkowania, to jak
    najbardziej - najemca powinien doprowadzić lokal do stanu sprzed
    uszkodzenia. W innym przypadku wynajmujący IMHO się może bujać. A już
    na pewno nie może to się odbywać bezwarunkowo jak to moim zdaniem opisał
    mvoicem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl