  • 1. Data: 2005-11-13 11:36:47
    Temat: szkolenia/podróż służbowa/wynagrodzenie
    Od: "M" <m...@o...pl>

    Witam.

    Taka ciekawa sytuacja:

    1. Pan X podpisal we wrzesniu umowe o prace z oznaczeniem, ze swiadczenie tej
    pracy rozpocznie z dniem 2 listopada. Po podpisaniu umowy okazalo sie, ze
    jeszcze przed ta data odbedzie sie szkolenie obslugi maszyny, przy ktorej Pan
    X ma pracowac. Jego uczestnictwo w tym szkoleniu bylo konieczne. Podpisano z
    nim umowe-skierowanie na szkolenie, w ktorym pracodawca zobowiazal sie do
    pokrycia kosztow szkolenia, zakwaterowania, wyzywienia i podrozy (szkolenie
    odbywalo sie za granica). Pytanie brzmi:

    - jak sie ma wyslanie Pana X na to szkolenie do faktu, ze prace mial swiadczyc
    dopiero od 2 listopada?
    - czy nalezala mu sie dieta za ten wyjazd?
    - czy moze nalezalo mu sie cos jeszcze? Chodzi mi tu po glowie kwestia
    zaliczania czasu pracy, wynagrodzenia czy tez urlopu szkloeniowego (o czym ani
    slowa w umowie-skierowaniu)

    2. Na w/w szkolenie zostali wyslani takze juz swiadczacy prace pracownicy. Po
    powrocie kadrowa nie dosc ze wyplacila im diety, to jeszcze dni spedzone na
    szkoleniu (okolo tygodnia) wpisala jako dni, w ktorych swiadczyli prace. W
    kosekwencji - dostali za nie jeszcze normalne wynagrodzenie. Tu z kolei
    pytanie brzmi - czy slusznie?

  • 2. Data: 2005-11-13 21:42:03
    Temat: Re: szkolenia/podróż służbowa/wynagrodzenie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "M" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    Należy w tym wypadku przyjąć, że pierwotnie podpisaną umowę o
    zatrudnieniu od dnia 2 listopada aneksowano poprzez wcześniejsze
    zatrudnienie pracownika. Z tego wynikają dalsze konsekwencje, czyli
    należności i ubezpieczenie.

  • 3. Data: 2005-11-14 12:09:56
    Od: "tunia" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > zatrudnieniu od dnia 2 listopada aneksowano poprzez wcześniejsze
    > zatrudnienie pracownika. Z tego wynikają dalsze konsekwencje, czyli

    Hm... gdyby to byla podroz sluzbowa to wszystko sie zgadza, ale to byl wyjazd
    szkoleniowy - tego sie jednak chyba nie zalicza na poczet czasu pracy, a co za
    tym idzie - nie nalezy sie wynagrodzenie. Oczywiscie moze byc tez urlop
    szkoleniowy, ktory nieco ulatwia rozliczenie tego wszystkiego (i wtedy
    wynagrodzenie itp ssie w istocie nalezy), ale tu - jak zrozumialam tego nie bylo.

    Gdzies tez czytalam ostatnio orzeczenie, ze diety okreslone w rozporzadzeniu
    dot. zagranicznych podrozy sluzbowych nie naleza sie w przypadku zagranicznych
    wyjazdow szkoleniowych.

    tunia