  • 1. Data: 2005-11-12 23:07:28
    Temat: Import programu komp. a licencja
    Od: "Dr" <j...@m...pl>

    czy jest zlamaniem prawa import programu komputerowego np z australii, jesli
    licencja (po ang.) tego zabrania? i co z jego dalszym uzywaniem na terenie
    PL?
    oraz - czy nabywajac program komp.
    a) w ww. sposob,
    b) kupujac go zakladajac, ze towar nie ma wad prawnych
    mam obowiazek przestrzegania licencji w danym jezyku obcym (np w japonskim)?
    czy moze obowiazuje mnie wylacznie KC?

  • 2. Data: 2005-11-13 01:45:01
    Temat: Re: Import programu komp. a licencja
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Dr wrote:
    > czy jest zlamaniem prawa import programu komputerowego np z australii, jesli
    > licencja (po ang.) tego zabrania? i co z jego dalszym uzywaniem na terenie
    > PL?

    Przestępstwa nie popełnisz, to na pewno. Dystrybutor może ewentualnie
    domagać się jakichś rekompensat za złamanie umowy, ale tylko cywilnie.

    ATSD to te spryciule od oprogramowania często prezentują swoisty
    dualizm: z jednej strony zrównują kopiowanie oprogramowania do kradzieży
    obiektów fizycznych, a z drugiej strony obudowują uzytkowanie tych
    "obiektów fizycznych" niekiedy zupełnie chorymi warunkami. Np. używając
    ulubionej analogii samochodowej: sprzedają samochód ale pod warunkiem,
    że będzie on tylko użytkowany w kraju zakupu, a dodatkowo kierowca
    będzie nosił fioletowy krawat pomarańczowe kropki.

    Albo takie śliczne 'myki': w przypadku zniszczenia nośnika domagają się
    kupowania od nich nowych nośników (z nową 'licencją' przy okazji - albo
    za praktycznie taką samą cenę), a w przypadku zmiany komputera domagają
    sie 'kupowania' nowej licencji (z nowym nośnikiem oczywiście).

    Chore.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)