  • 1. Data: 2005-11-12 22:55:18
    Temat: Oświadczenie po kolizji
    Od: RR <r...@p...onet.pl>

    Witam
    Chciałbym wyjaśnić sobie (może innym też się przyda)pewnąkwestię.
    Hipotetyczna sytuacja: stłuczka na drodze z mojej lub cudzej winy.
    żeby zaoszczędzić czas, pieniądze, pukty karne itd nie wzywamy policji
    tylko spisujemy oświadczenie.
    Co dokładnie powinno zawierać takie oświadczenie tak aby obie strony
    były usatysfakcjonowane i pwene że nikt nikogo nie wykołuje.
    W szczególności:
    jakie dane powinny zostać spisane ? Rejestracje miejsce, zdarzenia
    personalia na podstawie dokumentów, numer polisy OC

    Co w kwestii opisu uszkodzeń ?
    Wiadomo że nie zawsze pobieżne oględziny w nocy i w deszczu ujawnią
    wszystkie uszkodzenia, z drugiej strony jak zabezpieczyć się przed
    późniejszym niespodziewanym naprawianiem połowy samochodu poszkodowanego.

    Kwestia roszczeń co do uszczerbku na zdrowiu, czy oświadczenie powinno
    zawierać jakąś adnotację że włos z głowy nikomu nie spadł ?

    Zaznaczam że chodzi mi o sytuacje typu rozbity zderzak czy lampa które
    naprawdęnie wymagają wzywania policji czy pogotowia.

    Romek

  • 2. Data: 2005-11-12 23:17:30
    Temat: Re: Oświadczenie po kolizji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RR" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    1) Opis zdarzenia
    2) Dokładne dane uczestników oraz świadków.
    3) Numer polisy OC sprawcy.
    4) Opis uszkodzeń.
    5) Numery rejestracyjne i VIN samochodów biorących udział w kolizji.
    6) Oświadczenie sprawcy, że ponosi odpowiedzialność za spowodowanie
    szkody.
    7) Podpisy wszystkich obecnych.

    Nic więcej mi do głowy nie przychodzi.

  • 3. Data: 2005-11-12 23:21:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    RR wrote:
    > W szczególności:
    > jakie dane powinny zostać spisane ? Rejestracje miejsce, zdarzenia
    > personalia na podstawie dokumentów, numer polisy OC

    Może być nawet zdrowaśka do Pana Boga.
    Jak ci druga strona oświadczy, że ona była w szoku i nie pamięta co ona
    podpisała, to sobie taką kartką możesz tyłek podetrzeć.

    > Zaznaczam że chodzi mi o sytuacje typu rozbity zderzak czy lampa które
    > naprawdęnie wymagają wzywania policji czy pogotowia.

    Po pierwszej wpadce, kiedy zapłacisz ty, zamiast zapłacić tobie,
    będziesz wzywał bez żadnego zastanowienia.

  • 4. Data: 2005-11-13 07:14:15
    Od: ...@...c

    Dnia Sat, 12 Nov 2005 23:55:18 +0100, RR napisał(a):

> [...]
    >
    > Zaznaczam że chodzi mi o sytuacje typu rozbity zderzak czy lampa które
    > naprawdęnie wymagają wzywania policji czy pogotowia.

    Powiem to takm moja młoda robi w tym chorym PZU i twierdzi że oświadczenie
    jest średnio dobre bo zdarza się że sprawca wycofuje sie później z niego i
    o dziwo może - a jak nie było policji to jest naprawde wtedy problem
    ustaleniem sprawcy.
    Być może klauzula, że oświadczenie jest nieodwołalne coś zmieni? Ale nie
    wiem na ile jest to zgodne z prawem.

    --
    pozdrawiam,

  • 5. Data: 2005-11-13 09:46:43
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    witek wrote:

    > Po pierwszej wpadce, kiedy zapłacisz ty, zamiast zapłacić tobie,
    > będziesz wzywał bez żadnego zastanowienia.

    Z tym że jeśli nie ma rannych to druga strona może się ograniczyć do
    okazania doumentów is obie pojechać nie czekając na policję.

    Nie mylę się?

  • 6. Data: 2005-11-13 14:34:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ...@...c wrote:
    > Być może klauzula, że oświadczenie jest nieodwołalne coś zmieni? Ale nie
    > wiem na ile jest to zgodne z prawem.

    Nic nie zmieni, bo odwołaś mogę wszystko, nawet to co napisałem, że nie
    odwołam.

  • 7. Data: 2005-11-13 14:35:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marcin Szawurski wrote:

    > Z tym że jeśli nie ma rannych to druga strona może się ograniczyć do
    > okazania doumentów is obie pojechać nie czekając na policję.
    >
    > Nie mylę się?

    Nie wiem.
    W każdym razie tej pierwszej stronie radziłbym poczekać na policję.
    nawet ja ta druga sobie pojechała.

  • 8. Data: 2005-11-13 17:37:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin Szawurski napisał(a):

    > Z tym że jeśli nie ma rannych to druga strona może się ograniczyć do
    > okazania doumentów is obie pojechać nie czekając na policję.

    Nie polecam czegos takiego.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-11-13 20:20:39
    Od: RR <r...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):

    > Nic nie zmieni, bo odwołaś mogę wszystko, nawet to co napisałem, że nie
    > odwołam.
    Biorąc pod uwagę wszystkie wypowiedzi to spisywanie jakiegokolwiek
    oświadczenia nie ma sensu, skoro wszystko co napisane i podpisane można
    odwołać.
    Dzięki
    Romek

  • 10. Data: 2005-11-13 21:20:16