  • 71. Data: 2015-10-26 15:10:12
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    rg wrote:

    > Coż za merytoryka.
    >
    > W przedszkolu dzieci mają dedykowane zajęcia z przygotowaną osobą do rytmiki,
    > tańca, angielskiego, logopedii i jeszcze różnych rzeczy, które Rada Rodziców
    > wprowadziła.
    >
    > Pomijam edukację społeczną.
    >
    > No, ale skoro nie chodziłeś do przedszkola, to w 4 literach byłeś i 5 liter
    > widziałeś.
    >
    > Zapewne przeciętny rodzic jest i tak lepszy od przedszkola :D.

    A nie mogą mieć tego w szkole?

  • 72. Data: 2015-10-26 18:49:36
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Wysyłanie dziecka do przedszkola jak widać nie wymusza poznania
    > przepisów co przedszkole musi uczyć. :(

    Nie masz racji.
    Dziecko w pszedszkolu uczy się , i to poza pszedszkolem też uczy się.
    Poznaje świat tu i tu. I tak poznaje więcej w tym samym czasie niż student.
    Zwykle lepiej poznaje świat __nie__ łążąc do pszedszkola, bo poznaje nie
    tylko wiedzę będącą wstępem do wiedzy książkowej, ale zwyczajne życie, czego
    w pszedszkolu nie da się w praktyce zrealizować.
    Spacer w pszedszkolu, nawet w miescie, to parodia w poruwnaniu z poznawaniem
    świata na spacerku z mamą.
    W pszedszkolu nauczy się miesięcy, śpiewać , i recytować, tylko, że nie
    każdy dzieciak zostanie potem artystą. A te miesiące nadrobi w obowiązkownym
    pszedszkolu od lat 6 lub w 1 klasie .

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 73. Data: 2015-10-26 19:41:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 15:00, rg pisze:

    > Ty jakiś oderwany od rzeczywistości jesteś.
    >
    > Oczywiście, że nie mają.
    > Z tego samego powodu, z którego policja nie ma.
    > Bo przy dużej liczbie dzieci zwyczajnie nie opłaca się.
    >
    > Gdzieś, gdzie jest 30 dzieci w powiecie to może się opłacać, ale nie przy
    > tysiącach.

    To mogę prosić ten numer i adres placówki ?

    Pozdrawiam

  • 74. Data: 2015-10-26 19:45:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 18:49, Stokrotka pisze:

    > Nie masz racji.

    Mam.
    Przedmówca nie ma bladego pojęcia jakie obowiązki ma przedszkole.

> [...]
    > każdy dzieciak zostanie potem artystą. A te miesiące nadrobi w
    > obowiązkownym pszedszkolu od lat 6 lub w 1 klasie .

    Niema obowiązkowego przedszkola.
    A w pierwszej klasie zdaniem nauczycieli to za późno.

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2015-10-26 19:46:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 14:35, witek pisze:

    > Wiesz. I lepiej sobie poradziłem niż te "nauczone" współżycia.

    A potrafisz to udowodnić ?

    Pozdrawiam

  • 76. Data: 2015-10-26 19:48:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 14:36, witek pisze:

    > Jak niektóre to po co zmuszać te pozostałe?

    A pozostałe chodzą/chodziły do przedszkola i nie bardzo
    wiem o zmuszaniu do czego masz na myśli.

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2015-10-26 19:49:04
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-26 o 15:10, witek pisze:

    > A nie mogą mieć tego w szkole?

    Skoro nie maja to widać nie bardzo.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2015-10-26 23:11:30
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 19:45, RadoslawF pisze:
    > Niema obowiązkowego przedszkola.
    Jesteś pewien?

    Maciek

  • 79. Data: 2015-10-26 23:15:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-26 o 15:10, witek pisze:
    > A nie mogą mieć tego w szkole?
    No jakoś nie. Nauczyciel od nauczania początkowego uczy praktycznie
    wszystkiego: od muzyki i plastyki, po WF. Poza tym spróbuj zmienić
    mentalność nauczycieli, którzy X lat uczyli 7-latki szkolnym trybem, a
    teraz mają się "cofnąć" do czegoś w rodzaju nauczania przedszkolnego.

    Maciek

  • 80. Data: 2015-10-26 23:30:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-23 o 20:16, witek pisze:
    > Ale żłobek i przedszkole jest tylko i wyłącznie dla rodziców bo nie
    > mają co z dziećmi zrobić jak sami muszą iść do roboty.
    O żłobku się nie wypowiadam, bo nigdy do czynienia nie miałem, ale
    przedszkole to:
    - kawał zajęć plastycznych, uczących posługiwania się ołówkiem, kredką
    itp, wyrabianie ręki do późniejszego kreślenia liter i cyfr, nauka
    obsługi nożyczek, kleju (uwierz: zdarzają się dzieci w początkowych
    klasach szkoły nie umiejące korzystać z nożyczek) itp itd
    - zajęcia muzyczne rozwijające umiejętności muzyczne, które potem szkoła
    ogranicza do nauki hymnu :-)
    - teatrzyki, przedstawienia, rozwijające pamięć, dykcję, przełamujące
    nieśmiałość (wystąpienia przed publiką), uświadamiające potrzebę i
    zalety pracy w grupie
    - sto innych rzeczy, które są przerabiane w przedszkolu, a które
    rozwijają dzieci
    Niewątpliwie jest jednak pewna grupa idiotów, dla których nauka bez
    podręcznika, to nie nauka, tylko jakieś popierdułki. Aż boję się
    zapytać, jak nauczyli się chodzić i mówić bez podręcznika :->

    Maciek