  • 1. Data: 2015-10-19 09:05:11
    Temat: Porzucone oprogramowanie
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić jakie są zasady postępowania z porzuconym
    oprogramowaniem? Przykład: jest sobie maszyna, w której zainstalowana
    jest aplikacja zapewniająca wprowadzanie parametrów pracy, podgląd stanu
    maszyny itp. Aplikacja zabezpieczona jest przed kopiowaniem programowo
    kluczem licencyjnym. Komputer, na którym została zainstalowana, dogorywa
    i zostaje wymieniony. Producent aplikacji stwierdza, że "program jest
    całkowicie wycofany i niewspierany technicznie". Czy możliwe jest
    (zgodnie z prawem) ponowne zainstalowanie aplikacji na nowym komputerze,
    przy założeniu, że w zakładzie działać będzie nadal tylko jedna kopia
    programu? Dodam, że zapewne konieczne będzie zarejestrowanie aplikacji
    przy użyciu narzędzi "firm trzecich". Od razu zastrzegam, że licencja
    aplikacji nie przywiązuje jej dożywotnio do danego komputera. Klucz
    licencyjny był przenośny, niestety przy użyciu dyskietek i narzędzi, do
    których obecnie nie ma dostępu.

    Maciek

  • 2. Data: 2015-10-19 09:31:58
    Temat: Re: Porzucone oprogramowanie
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 października 2015 09:05:32 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
> [...]
    > aplikacji nie przywiązuje jej dożywotnio do danego komputera. Klucz
    > licencyjny był przenośny, niestety przy użyciu dyskietek i narzędzi, do

    Masz prawo zrobic to, na co pozwala licencja programu, a jeśli złamiesz jej warunki
    to wydawca może Cię za to ścigać.

    AdamK

  • 3. Data: 2015-10-19 09:40:27
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-10-19 09:31, Adam Klobukowski pisze:

    > Masz prawo zrobic to, na co pozwala licencja programu, a jeśli
    > złamiesz jej warunki to wydawca może Cię za to ścigać.
    >
    > AdamK

    Z zastrzeżeniem, jeśli warunki nie są niezgodne z przepisami prawa.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 4. Data: 2015-10-19 09:45:09
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Z zastrzeżeniem, jeśli warunki nie są niezgodne z przepisami prawa.

    Według rozsądku wolno, tym bardziej, że program , ze względu na czas - nie
    napisałeś kiedy został zakupiony - prawdopodobnie nie jest już hroniony
    prawem.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 5. Data: 2015-10-19 09:46:52
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 października 2015 09:45:20 UTC+2 użytkownik Stokrotka
    napisał:

    > Według rozsądku wolno, tym bardziej, że program , ze względu na czas - nie
    > napisałeś kiedy został zakupiony - prawdopodobnie nie jest już hroniony
    > prawem.

    Stokrotka, ogranicz sie prosze do wprowadzania nowych zasad ortografii, a nie
    wprowadzaj nowych zasad prawa :P

    MSPANC

    AdamK

  • 6. Data: 2015-10-19 11:53:41
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@g...com
    *Adam Klobukowski* napisał(-a):

    > Stokrotka, ogranicz sie prosze do wprowadzania nowych zasad
    > ortografii, a nie wprowadzaj nowych zasad prawa :P

    Zezwalasz jej na propagowanie jej własnego "matołectwa"?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 7. Data: 2015-10-19 14:01:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19-10-15 o 11:53, Big Jack pisze:

    > Zezwalasz jej na propagowanie jej własnego "matołectwa"?

    Wprowadzanie nowych zasad ortografii jest o tyle mało szkodliwe, że
    widać gołym okiem głupotę. Natomiast w wypadku porad prawnych niestety
    może się okazać, że ktoś głupoty nie rozpozna.

  • 8. Data: 2015-10-19 16:29:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Klobukowski wrote:
    > Masz prawo zrobic to, na co pozwala licencja programu, a jeśli złamiesz jej warunki
    to wydawca może Cię za to ścigać.

    jestes pewien jesli chodzi o polskie prawo?
    Bo mam wrazenie, ze w polskim prawie troche to inaczej zapisano co do
    "starego" oprogramowania , ale nie mam czasu teraz szukac

  • 9. Data: 2015-10-19 17:57:57
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 19.10.2015 o 09:05, Maciek pisze:
> [...]
    > aplikacji nie przywiązuje jej dożywotnio do danego komputera. Klucz
    > licencyjny był przenośny, niestety przy użyciu dyskietek i narzędzi, do

    Problem nie ma nic wspólnego z tzw. porzuconym oprogramowaniem.
    Tu by chodziło np. o niewspierany już system Windows XP, którego
    licencji nie miałeś a chciałbyś zainstalować.
    Niestety prawo autorskie działa przez 70 lat. (moim zdaniem granda)
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Abandonware

    A twoje oprogramowanie zostało kupione, jak piszesz bez przypisania do
    komputera. Więc w czym problem poza sprawami technicznymi?.
    Łatwo dostępny napęd dyskietek zresztą podłączysz po USB.
    Zrobienie sobie kopi na nowym nośniku też jest dozwolone prawem.

  • 10. Data: 2015-10-21 13:44:55
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 17:57, t-1 pisze:
> [...]
    > licencji nie miałeś a chciałbyś zainstalować.
    > Niestety prawo autorskie działa przez 70 lat. (moim zdaniem granda)

    IMO ok, ale powinno działać wyłącznie co do kodu źródłowego. Sam program
    jako produkt powinien miec ochronę wzoru przemysłowego, czyli najwyżej
    25 lat.

    --
    @foe_pl