  • 141. Data: 2015-10-30 18:25:12
    Temat: Re: sześciolatek w szkole - wyjaśnienie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krys wrote:

    > No ja właśnie tego nie wiem.
    > Bo ja jestem zdania, że każde dziecko rozwija się w swoim rytmie, i lepiej
    > się nauczy tego, na co jest gotowe, niż tego, co go w ogóle w danej chwili
    > nie interesuje.

    Ale to nie jest teraz trendy.
    Teraz nalezy wszystkie dzieci uczyc rowno. Najlepiej jak najwcześniej.
    To nie szkodzi, ze nic nie rozumieja. Wazne, ze program zrealizowany.

  • 142. Data: 2015-10-30 21:56:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Ale to nie jest teraz trendy.
    > Teraz nalezy wszystkie dzieci uczyc rowno. Najlepiej jak najwcześniej.
    > To nie szkodzi, ze nic nie rozumieja. Wazne, ze program zrealizowany.

    Yes. A propos realizowania programu. Zawezwaliśmy swego czasu nauczycielkę
    od matmy w LO przed oblicze rodziców, żeby się wytłumaczyła, jak to jest
    możliwe, że w klasie od góry do dołu są pały, a nie istnieje ten problem na
    żadnym innym przedmiocie, z chemią i fizyką włącznie. I czy ewentualnie, jak
    młodzież prosi o wytłumaczenie tematu, bo nie ogarnia, to może jaśnie pani
    nauczycielka pochyliłaby się nad niedolą dziatek i wytłumaczyła jak chłop
    krowie na rowie. Odpowiedź brzmiała: "Ja nie mam czasu , ja REALIZUJĘ
    PROGRAM". No i zrealizowała. Po kilkadziesiąt PLN za korki.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 143. Data: 2015-10-31 11:24:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-30 o 14:21, Maciek pisze:

    > Ciekawie prawisz. Zerówka zawsze była przedszkolem. W szkole była
    > organizowana jako oddział przedszkolny, a nie normalna klasa podlegająca
    > pod szkołę. Widać to nawet przy giertychowskim obowiązku noszenia
    > mundurków, który nie obejmował przedszkoli, w związku z tym w "mojej"
    > szkole obowiązek ten nadal nie obejmuje klas 0 :->

    Pisze prawdę.
    Stwierdzenie "obowiązkowe przedszkole" oznacza obowiązek wysyłania tam
    dzieci od 3 do 6n lat a takiego obowiązku nie ma.
    Stwierdzenie "obowiązkowa zerówka" oddaje stan faktyczny czyli
    obowiązek wysłania tam 6 latka. I bez różnicy czy dana zerówka
    jest w budynku szkoły czy przedszkola.

    Pozdrawiam

  • 144. Data: 2015-10-31 11:27:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-30 o 11:54, krys pisze:

    > Nie będę wygrzebywać całej historii. Dostałeś cały cytat, możesz się kłócić
    > z faktami.

    Jak rozumiem ty z faktami nie chcesz się kłócić, wolisz
    ze mną. I dlatego nie będziesz odgrzebywać "całej historii".
    Powodzenia w innych dyskusjach z takim podejściem życzę. :-)

    Pozdrawiam

  • 145. Data: 2015-10-31 11:50:45
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Jak rozumiem ty z faktami nie chcesz się kłócić,

    Rozumiesz słowo pisane, czy potrzebujesz tłumacza?

    > wolisz
    > ze mną. I dlatego nie będziesz odgrzebywać "całej historii".

    Dostałeś cały cytat, a co sobie wydumałeś w oderwaniu do faktów, na
    podstawie wyrwanych z kontekstu tekstów, to twoja sprawa.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 146. Data: 2015-10-31 13:53:49
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-10-31 o 11:24, RadoslawF pisze:
    > Pisze prawdę.
    > Stwierdzenie "obowiązkowe przedszkole" oznacza obowiązek wysyłania tam
    > dzieci od 3 do 6n lat a takiego obowiązku nie ma.
    Napisz jeszcze, że oznacza dla Ciebie. Przedszkole było obowiązkowe dla
    6-latków, teraz jest dla 5-latków. Do przedszkola można posłać także
    3-latka, 4-latka, tak jak można sobie pójść na kurs kroju i szycia, czy
    innego gotowania do szkoły kroju i szycia, albo kucharskiej. Nie jest to
    jednak obowiązkowe.

    Maciek

  • 147. Data: 2015-10-31 16:26:23
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Stwierdzenie "obowiązkowe przedszkole" oznacza obowiązek wysyłania tam
    > dzieci od 3 do 6n lat a takiego obowiązku nie ma.
    Nie ma takiego sformułowania w ustawie, w prawie i nikt poza tobą tego nie
    używa.
    Istniał "obowiązek pszedszkolny" dl adzieci w wieku 6 lat.
    By spełnić ten obowiązek należało posyłać dziecko rocznikowo 6-letnie do
    pszedszkola lub zeruwki. Ale to nie to samo, i to nie to samo co nauka
    szkolna od 6 roku życia.

    > Stwierdzenie "obowiązkowa zerówka" oddaje stan faktyczny czyli
    > obowiązek wysłania tam 6 latka.
    NIEEEEEEEEEEE. baranie.

    > I bez różnicy czy dana zerówka
    > jest w budynku szkoły czy przedszkola.

    Nie umiesz odrużnić zeruwki od pszedszkola.
    W pszedszkolu nie ma lekcji. Nie ma pszerwy. Nie ma dzwonka.
    Nie można się spuźnić (bo nie ma dzwonka). Nie ma ławek. Dziecko nie musi
    siedzieć w ławce, ani pszy stoliku pszeznaczonym do spożywania posiłku, 45
    minut.
    W pszedszkolu dziecko jest w miarę swobodne. Armatura łazienkowa jest w
    pełni dostosowana do wzrostu, każdy dzieciak ma ręcznik własny. Po prostu
    pod każdym względem warunki są dużo lepsze niż w zeruwce, ktura już
    pszypomna szkołę - są ławki, dzwonek , stres darcie mordy pszez
    nauczyciela....

    Nauka jest popszez zabawę, w kułeczku, a nie w zeszycie, kturego 6 latki nie
    całkiem rozumieją, bo takiemu to wystarczy do malowania patyk i piasek.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 148. Data: 2015-10-31 19:50:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-31 o 13:53, Maciek pisze:

> [...]
    > 3-latka, 4-latka, tak jak można sobie pójść na kurs kroju i szycia, czy
    > innego gotowania do szkoły kroju i szycia, albo kucharskiej. Nie jest to

    Obowiązkowe przedszkole oznacza dla mnie obowiązkowe w całym zakresie
    wieku przedszkolnego. Obowiązkowa zerówka oznacza obowiązek dla dzieci
    w ściśli określonym wieku.

    Pozdrawiam

  • 149. Data: 2015-10-31 19:53:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-10-31 o 11:50, krys pisze:

    > Rozumiesz słowo pisane, czy potrzebujesz tłumacza?

    > Dostałeś cały cytat, a co sobie wydumałeś w oderwaniu do faktów, na
    > podstawie wyrwanych z kontekstu tekstów, to twoja sprawa.

    Też dostałeś cały cytat.
    I podkuliłeś ogon stwierdzając "Nie będę wygrzebywać całej historii".
    Skoro nie to nie.
    EOT

    Pozdrawiam

  • 150. Data: 2015-11-02 09:25:27
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    RadoslawF wrote:

    > Też dostałeś cały cytat.

    Ty dostałeś odpowiedź na to, co to za cytat. Ale skoro nie rozumiesz, ze nie
    chce mi sie dyskutować z twoimi interpretacjami, to twój problem.

    J.

    www.kontestacja.com