  • 1. Data: 2008-12-12 15:11:30
    Temat: sytuacja beznadziejna
    Od: t...@w...pl

    Witam forumowiczów.
    Mam następujący problem.

    Mam spore zaległości wobec urzędu skarbowego, zus-u i banku
    ( pozostałość po spółce cywilnej ). Zaległości wobec skarbówki
    powiększą się jeszcze, UKS prowadzi cały czas dochodzenie w sprawie
    nie zarejestrowanej działalności gospodarczej. Prowadziłem sprzedaż
    akcesoriów fotograficznych w internecie, życzliwi donieśli do
    skarbówki. Mam na głowie komornika. Komornik zajął częściowo rentę
    inwalidzką mojej małżonki. Nie mamy rozdzielności majątkowej.
    Oficjalnie nie pracuję i nie posiadam żadnego wartościowego majątku.
    Wraz z żoną posiadamy mieszkanie lokatorskie w "Miejskim Zarządzie
    Budynków Komunalnych".
    Oboje jesteśmy tam zameldowani, lecz mieszkanie stoi puste, nie
    mieszkamy tam. Właściwie żaden wierzyciel nie wie gdzie mieszkamy.

    Niestety sytuacja zaczyna mnie przerastać. Jeśli zatrudnię się gdzieś
    na etacie komornik zajmie mi część pensji, podejrzewam , że nie
    starczy to nawet na narastające odsetki, w perspektywie jest wegetacja
    do końca życia. Podobnie z działalnością gospodarczą, jakakolwiek
    próba założenia firmy zostanie storpedowana przez windykacje
    komornicze. Sytuacja wydaje się beznadziejna. Nie wiem co robić

    1. Czy istnieje jakiś realny sposób umorzenia tych wszystkich
    zaległości ? Czy ustawa o upadłości konsumenckiej rozwiązałaby
    problem ?
    Może jakieś zaświadczenia lekarskie ( ciężka depresja )
    pomogłyby? Żona jest inwalidką, mamy dwójkę małych dzieci.
    2. Czy żona ma zrezygnować z renty ? Może przyspieszyłoby to uznanie
    nas za całkowicie niewypłacalnych ?
    3. Może się całkowicie wymeldować ? Może przemeldować ? Zmienić
    obywatelstwo ?

    Nie jestem cwaniakiem, który ma wszystko w nosie, choć bym się skichał
    nie jestem w stanie spłacić długów, musiałbym zarabiać po 20 tys.
    miesięcznie, jedną błędną decyzją zrujnowałem życie sobie i rodzinie.
    Czy jest jakieś rozwiązanie, czy zostaje tylko porządna lina ?

    Bardzo proszę o pomoc, niestety nie stać mnie na radcę prawnego.

  • 2. Data: 2008-12-12 15:54:59
    Temat: Re: sytuacja beznadziejna
    Od: WW3 <w...@O...net>

    t...@w...pl wrote:
> [...]
    > Czy jest jakieś rozwiązanie, czy zostaje tylko porządna lina ?
    >
    > Bardzo proszę o pomoc, niestety nie stać mnie na radcę prawnego.

    Ile jest tych dlugow jesli mozna spytac?

  • 3. Data: 2008-12-12 16:00:46
    Od: "sok marchwiowy" <s...@W...gazeta.pl>

    t...@w...pl napisał(a):

> [...]
    > =E6
    > obywatelstwo ?
    >
    > Nie jestem cwaniakiem, kt=F3ry ma wszystko w nosie, cho=E6 bym si=EA skicha=
    > =B3
    > nie jestem w stanie sp=B3aci=E6 d=B3ug=F3w, musia=B3bym zarabia=E6 po 20 ty=
    > s.
    > miesi=EAcznie, jedn=B1 b=B3=EAdn=B1 decyzj=B1 zrujnowa=B3em =BFycie sobie i=
    > rodzinie.
    > Czy jest jakie=B6 rozwi=B1zanie, czy zostaje tylko porz=B1dna lina ?
    >
    > Bardzo prosz=EA o pomoc, niestety nie sta=E6 mnie na radc=EA prawnego.
    I do tego chciałeś dać zarobić jakiemuś pasibrzuchowi. Dobrze ze nie masz kasy
    na na adwokata. Jesteś w szczęśliwej sytuacji że masz dług wobec swojego
    państwa. Bo jak byś miał dług u jakiś nieprzyjemnych ludzi to by najpierw
    złamali dziecku rękę, a potem pytali kiedy oddasz. Bardzo dużą rentę musi mieć
    żona że jej z niej dają radę coś zabrać. Z typowej renty nie da się nic ująć.
    Zobowiązania wobec państwa same się umarzają po pewnym czasie. Zarejestruj się
    jako bezrobotny. Pracy nie mają a jakiś czas trochę pieniędzy wypłacają. Do
    tego opieka społeczna. Wyluzuj facet. Znajdź sobie jakąś robotę na czarno, na
    umowę zlecenie, umowę o dziełu. Musisz przeczekać. Tak jak niezliczona rzesza
    ludzi w dokładnie takiej samej jak Ty sytuacji.

  • 4. Data: 2008-12-12 16:14:13
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    sok marchwiowy pisze:

    > I do tego chciałeś dać zarobić jakiemuś pasibrzuchowi. Dobrze ze nie masz kasy
    > na na adwokata.
    Ej - obrażać pełnomocników nie musisz, zwłaszcza, że on pisał o radcy,
    nie o adwokacie ;)

> [...]
    > żona że jej z niej dają radę coś zabrać. Z typowej renty nie da się nic ująć.
    > Zobowiązania wobec państwa same się umarzają po pewnym czasie.

    I to wcale niedługim - 5 lat od wszczęcia egzekucji.

    Musisz przeczekać. Tak jak niezliczona rzesza
    > ludzi w dokładnie takiej samej jak Ty sytuacji.

    Ano da sie tak zrobić

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 5. Data: 2008-12-12 22:08:10
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik t...@w...pl napisał:
    [..]
    > komornicze. Sytuacja wydaje się beznadziejna. Nie wiem co robić

    Sytuacja jest faktycznie przykra, ale wyjść jest wiele.

    Po pierwsze - emigracja. Tam Cię raczej nie dosięgnie nasz fiskus,
    ZUS itd. Przynajmniej na razie.
    Po drugie - działalność możesz prowadzić. Załóż stowarzyszenie lub
    spółkę akcyjną i działaj ile dusza zapragnie!

    > 1. Czy istnieje jakiś realny sposób umorzenia tych wszystkich
    > zaległości ?

    Teoretycznie tak. Naczelnik może umorzyć, ale w praktyce - nie masz
    znajomości, układów nic nie załatwisz.
    ZUS - nic Ci nie umorzy. Oni są gorsi od bandytów- zadepczą Ciebie,
    Twoją rodzinę, dzieci a nawet ich prawnuki.

    > Czy ustawa o upadłości konsumenckiej rozwiązałaby problem ?

    Nie. Po pierwsze ta ustawa to fikcja, po drugie dużo o niej gadania a
    zero działania.

    > 2. Czy żona ma zrezygnować z renty ? Może przyspieszyłoby to uznanie
    > nas za całkowicie niewypłacalnych ?

    Ileż to żona dostaje renty, że komornik zabiera jej z niej cokolwiek!?

    > 3. Może się całkowicie wymeldować ? Może przemeldować ? Zmienić
    > obywatelstwo ?

    > miesięcznie, jedną błędną decyzją zrujnowałem życie sobie i rodzinie.

    Chciałeś prowadzić firmę w Polsce, a nie wiedziałeś, że zostajesz wtedy
    niewolnikiem?
    No to teraz płacisz

    > Czy jest jakieś rozwiązanie, czy zostaje tylko porządna lina ?

    Jeśli jesteście w miarę młodzi to wyjedźcie z tego chorego kraju.
    Po co jeszcze Wasze dzieci mają być niewolnikami emerytów, górników,
    rolników i innych srolników?

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 6. Data: 2008-12-12 23:43:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2008 17:14:13 +0100, Roman Rumpel napisał(a):

    > I to wcale niedługim - 5 lat od wszczęcia egzekucji.

    Dobrze rozumuje?
    Robie przekręt, UKS nakłada na mnie karę której nie mam zamiaru płacić,
    znikam na 5 lat (moge wyjechać do innego kraju, cokolwiek) a za 5 lat
    jestem zupełnie czysty i nikt ode mnie nic nie chce?

    --
    best regards,
    scream

  • 7. Data: 2008-12-13 00:02:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Roman Rumpel napisał:
    [..]
    > I to wcale niedługim - 5 lat od wszczęcia egzekucji.

    Bzdury opowiadasz.
    W praktyce - nigdy się nie przedawniają.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 8. Data: 2008-12-13 10:58:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <t...@w...pl> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    Kiedyś tu na grupie była podawana stosunkowo dobra recepta. Twoje dzieci
    pozywają Cię o alimenty. Ty się zgadzasz na nie w odpowiednio dużej
    wysokości. nie za dużej, by nikt nie odkrył podstępu. Alimenty mają
    pierwszeństwo w egzekucji, więc możesz normalnie zacząć pracować czy
    prowadzić działalność. Komornik będzie ściągał w pierwszej kolejności
    alimenty i oddawał żonie. Nie pytaj, z jakiego powodu ktoś to tak kretyńsko
    wymyślił, ale w praktyce działa i o to chodzi.

    I pamiętaj: Nadzieja umiera ostatnia! :-)

  • 9. Data: 2008-12-13 11:32:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2008, Arek wrote:

    > Użytkownik t...@w...pl napisał:
    > [..]
    >
    > Nie. Po pierwsze ta ustawa to fikcja, po drugie dużo o niej gadania a zero
    > działania.

    IMO po pierwsze nie z tego powodu, że dług jest skutkiem prowadzenia
    DG ("nielegalnie" czyli bez rejestracji, ale DG, a *nie* zadłużenia
    konsumenckiego).
    A na bankructwo gospodarcze raczej już za późno.

    > Chciałeś prowadzić firmę w Polsce,

    Chyba nie chciał. Pewnie przez przekonanie, że "nielegalne" prowadzenie
    DG nie jest prowadzeniem DG.
    Być może z powodu zamiaru uniknięcia tego ZUSu który teraz się objawił.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-12-13 12:17:46
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Arek pisze:
    > Użytkownik Roman Rumpel napisał:
    > [..]
    >
    > Bzdury opowiadasz.
    > W praktyce - nigdy się nie przedawniają.

    Masz rację o tyle, przegapiłem wykreślenie odpowiedniego przepisu.
    Kiedyś przerywała bieg przedawnienia pierwsza czynność egzekucyjna,
    teraz już każda.

    Co nie zmienia faktu, ze często, jak się przekona poborcę, że egzekucja
    jest bezskuteczna, to te 5 lat potrafi upłynąć pomiędzy czynnościami, a
    wtedy jest już z głowy.