    From: t...@w...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: sytuacja beznadziejna
    Date: Fri, 12 Dec 2008 07:11:30 -0800 (PST)

    Witam forumowiczów.
    Mam następujący problem.

    Mam spore zaległości wobec urzędu skarbowego, zus-u i banku
    ( pozostałość po spółce cywilnej ). Zaległości wobec skarbówki
    powiększą się jeszcze, UKS prowadzi cały czas dochodzenie w sprawie
    nie zarejestrowanej działalności gospodarczej. Prowadziłem sprzedaż
    akcesoriów fotograficznych w internecie, życzliwi donieśli do
    skarbówki. Mam na głowie komornika. Komornik zajął częściowo rentę
    inwalidzką mojej małżonki. Nie mamy rozdzielności majątkowej.
    Oficjalnie nie pracuję i nie posiadam żadnego wartościowego majątku.
    Wraz z żoną posiadamy mieszkanie lokatorskie w "Miejskim Zarządzie
    Budynków Komunalnych".
    Oboje jesteśmy tam zameldowani, lecz mieszkanie stoi puste, nie
    mieszkamy tam. Właściwie żaden wierzyciel nie wie gdzie mieszkamy.

    Niestety sytuacja zaczyna mnie przerastać. Jeśli zatrudnię się gdzieś
    na etacie komornik zajmie mi część pensji, podejrzewam , że nie
    starczy to nawet na narastające odsetki, w perspektywie jest wegetacja
    do końca życia. Podobnie z działalnością gospodarczą, jakakolwiek
    próba założenia firmy zostanie storpedowana przez windykacje
    komornicze. Sytuacja wydaje się beznadziejna. Nie wiem co robić

    1. Czy istnieje jakiś realny sposób umorzenia tych wszystkich
    zaległości ? Czy ustawa o upadłości konsumenckiej rozwiązałaby
    problem ?
    Może jakieś zaświadczenia lekarskie ( ciężka depresja )
    pomogłyby? Żona jest inwalidką, mamy dwójkę małych dzieci.
    2. Czy żona ma zrezygnować z renty ? Może przyspieszyłoby to uznanie
    nas za całkowicie niewypłacalnych ?
    3. Może się całkowicie wymeldować ? Może przemeldować ? Zmienić
    obywatelstwo ?

    Nie jestem cwaniakiem, który ma wszystko w nosie, choć bym się skichał
    nie jestem w stanie spłacić długów, musiałbym zarabiać po 20 tys.
    miesięcznie, jedną błędną decyzją zrujnowałem życie sobie i rodzinie.
    Czy jest jakieś rozwiązanie, czy zostaje tylko porządna lina ?

    Bardzo proszę o pomoc, niestety nie stać mnie na radcę prawnego.