  • 1. Data: 2008-12-12 15:55:48
    Temat: Czy to przestępstwo?
    Od: "Bartek" <b...@g...com>

    Zepsuł nam się komputer. Użytkuje go mój 15 letni syn, córka starsza (nie
    istotne dla sprawy) oraz ja (40 latek). Komputer zabrał znajomy znający się
    na rzeczy. Ponieważ było dużo danych na dysku poprosiłem o zabezpieczenie
    ich na płytkę. Wczoraj znajomy odwiózł nam naprawiony przez niego komputer i
    przekazał mi płytkę dvd z zabezpieczonymi danymi. Jakież było moje
    zdziwienie gdy w dokumentach syna znalazłem pliki ze zdjeciami trzech jego
    znajomych (tak on twierdzi) w jednoznaczych pozach erotycznych. Niektóre z
    tych zdjęć przedstawiają zupełnie nagie dziewczynki. Po zgraniu danych na
    dysk płytka poszła do śmietnika, te zdjecia także. Po rozmowie którą
    przeprowadziłem z synem okazało się, że dziewczyny poznał przez internet i
    wysyłały mu te zdjęcia na maila. Pytam syna - ile one mają lat - powiedział,
    że są tak jak on w 2 kl gimnazjum, więc mają po 15 lat. I teraz meritum -
    czy będąc prawnym właścicielem komputera i mając nawet nieświadomie treści
    erotyczne z udziałem nieletnich - to ja za ten fakt odpowiadam? Musze jakoś
    synowi wytłumaczyć, że sprawa jest poważna i przez jego głupotę lub czystą
    chłopięcą ciekawość może wpędzić ojca w tarapaty. Dziekuję za pomoc!

    Bartłomiej

  • 2. Data: 2008-12-12 16:06:15
    Temat: Re: Czy to przestępstwo?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 Dec 2008 16:55:48 +0100, Bartek napisał(a):

    (...)
    > synowi wytłumaczyć, że sprawa jest poważna i przez jego głupotę lub czystą
    > chłopięcą ciekawość może wpędzić ojca w tarapaty.

    Nie bój żaby. 15 lat jest legal :)

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2008-12-12 16:11:44
    Temat: [OT] Re: Czy to przestępstwo?
    Od: Patryk Włos <a...@o...pl>

> [...]
    > Pytam syna - ile one mają lat - powiedział, że są tak jak on w 2 kl
    > gimnazjum, więc mają po 15 lat. I teraz meritum - czy będąc prawnym

    Tak nieco schodzac z glownego watku, to czy nie uwazasz, ze to dobrze,
    ze syn sie interesuje dupami (i to prawdopodobnie realnymi, a nie
    porno), a nie np. dragami? W koncu ma juz 15 lat!

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2008-12-12 16:45:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Bartek wrote:
> [...]
    > wytłumaczyć, że sprawa jest poważna i przez jego głupotę lub czystą
    > chłopięcą ciekawość może wpędzić ojca w tarapaty. Dziekuję za pomoc!

    same pozy erotyczne to jeszcze mało,
    natomiast za posidanie zdjęć pornograficznych z nieletnimi już można
    beknąć. przy czym to syn je miał a nie ty, a 15-latka nie skażą.
    Najwyżej ty dostaniesz zawału. Wszystko zależy co było na tych zdjęciach.
    Po za tym, żeby kogoś skazać, to trzeba go złapać. O ile to była
    "prywatna" wymiana zdjęć miedzy dziewczynami i synem to zastanów się kto
    o tym wie. Gorzej, gdyby sie okazało, że te gimnazjalistki to tak
    naprawdę stary obleśny facet i właśnie wpadł. To wówczas po logach i
    adresie IP rzeczywiscie niebiescy po komputer mogą wstąpić.

    A pogadanie z synem rzeczywiscie sie przyda, nie tyle, żeby dziewczyn
    nie podrywał, tylko, ze jak ma na to ochotę to niech je sobie obmacuje
    na dyskotece, ale zdjęć lepiej żeby nie ściągał

  • 5. Data: 2008-12-12 17:01:42
    Od: marcin <m...@g...com>

    witek pisze:
    > same pozy erotyczne to jeszcze mało,
    > natomiast za posidanie zdjęć pornograficznych z nieletnimi już można
    > beknąć. przy czym to syn je miał a nie ty, a 15-latka nie skażą.
    > Najwyżej ty dostaniesz zawału.

    Takie tezy ładnie wyglądają w dyskusjach akademickich ale w sądach to
    bywa różnie.

    M.

  • 6. Data: 2008-12-12 17:53:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marcin wrote:

    > Takie tezy ładnie wyglądają w dyskusjach akademickich ale w sądach to
    > bywa różnie.

    o ile młody znajdzie te dziewczyny i one potwierdzą, że korespondowały z
    młodym to raczej rodzica nie wsadzą.
    po za tym, rzeczywiscie sąd może stwierdzić, że młody broni ojca i jest
    pod jego wpływem i powieszą niewinnego.

  • 7. Data: 2008-12-12 18:17:56
    Od: marcin <m...@g...com>

    witek pisze:
    > o ile młody znajdzie te dziewczyny i one potwierdzą, że korespondowały z
    > młodym to raczej rodzica nie wsadzą.

    Zaś młode mogą niczego "nie pamiętać", sąd może ich zeznania
    zaprotokołować jak zechce a potem je jak zechce zinterpretować, albo po
    prostu nie dać wiary (takie ładne określenie zignorowania zeznań
    niepasujących do przyjętej z góry tezy).

    Teraz moda na ściganie pedofilii.

    M.

  • 8. Data: 2008-12-12 20:40:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > natomiast za posidanie zdjęć pornograficznych z nieletnimi już można
    > beknąć. przy czym to syn je miał a nie ty, a 15-latka nie skażą.

    Z małoletnimi *poniżej* lat 15, a nie z nieletnimi.

    Z 15-latką (albo -latkiem, nie wnikam w gusta ;) ) możesz się nawet
    normalnie bzykać.

  • 9. Data: 2008-12-12 20:42:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bartek pisze:

> [...]
    > zdjecia także. Po rozmowie którą przeprowadziłem z synem okazało się, że
    > dziewczyny poznał przez internet i wysyłały mu te zdjęcia na maila.

    To się łaskawie zdecyduj: "dziewczyny" czy "dziewczynki". To drugie
    sugeruje kogoś w wieku raczej nie przekraczającym 10 lat...

    > Pytam syna - ile one mają lat - powiedział, że są tak jak on w 2 kl
    > gimnazjum, więc mają po 15 lat. I teraz meritum - czy będąc prawnym

    Well? W czym problem? Wolałbyś, żeby interesował się chłopakami? ;->

    > właścicielem komputera i mając nawet nieświadomie treści erotyczne z
    > udziałem nieletnich - to ja za ten fakt odpowiadam? Musze jakoś synowi

    Pewne. Tak samo, jak za treści polityczne z udziałem słynnych braci.

  • 10. Data: 2008-12-12 21:51:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marcin wrote:

> [...]
    > prostu nie dać wiary (takie ładne określenie zignorowania zeznań
    > niepasujących do przyjętej z góry tezy).

    zaprotokołować to nie bardzo może jak zechce, wystarczy przeczytać.
    nie dać wiary może, ale to zawsze może.