  • 1. Data: 2005-07-02 16:17:23
    Temat: swiadek w sądzie
    Od: "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm>

    witam. żona została wezwana na świadka do Sądu w odległym mieście. W
    związku z tym, że mamy 3-miesięczne dziecko napisała do sądu prośbę o
    umożliwienie przesłuchania w lokalnym sądzie. Niestety, nawet nie
    odpisali. Nie wyślę żony w taką podróż z dzieckiem, sam zaś z nim nie
    mogę zostać. Zostaje nam kwestia zwolnienia. Jednak żona teraz nie
    pracuje i powstaje pytanie na kogo ma być wystawione zwolnienie (no
    przecież nie na zakład pracy..) no i czy ma dotyczyć jej osobiście,
    czy może dotyczyć niedomagania dziecka?
    z góry dzięki za pomoc
    --
    pozdr
    Arkadiusz

  • 2. Data: 2005-07-02 16:28:48
    Temat: Re: swiadek w sądzie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm> napisał w wiadomości

    Zwolnienie lekarskie wydane przez lekarza nie zwalnia od udziału w
    czynnościach przed sądem. To musi być uprawniony lekarz i odpowiedni
    druk. Zadzwoń do miejscowego sądu, to podadzą Ci listę lekarzy
    uprawnionych.

  • 3. Data: 2005-07-02 19:03:44
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > pracuje i powstaje pytanie na kogo ma być wystawione zwolnienie (no
    > przecież nie na zakład pracy..) no i czy ma dotyczyć jej osobiście,
    Każdy lekarz może wydać zwolnienie, jedynie jeśli sąd nabierze podejżeń co
    do słuszności zwolnienia, to kieruje do biegłych sądowych.Żona jest przecież
    na urlopie macierzyńskim /zwolnienie lek./, a do tego do jakiegoś wieku
    dziecka kobieta nie może być delegowana w pracy to i w sprawie czynności
    sądowych. Najlepiej pofatyguje się Pan w imieniu żony do miejscowego sądu i
    odpowiedniego wydziału i poprosi o poradę, albo zadzwoni.

  • 4. Data: 2005-07-02 19:30:24
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]
    > czynnościach przed sądem. To musi być uprawniony lekarz i odpowiedni
    > druk. Zadzwoń do miejscowego sądu, to podadzą Ci listę lekarzy

    Taki lekarz i druk jest potrzebny tylko wtedy gdyby powodem niestawiennictwa a w
    konsekwencji usprawiedliwieniem mialaby byc choroba. Jesli nie bedzie to choroba to
    wystarczy poinformowac odpowiednio wczesniej o niemozliwosci przybycia w danym dniu
    i podac przyczyne. Ale co sie odwlecze to nie uciecze. Zostanie wezwana ponownie na
    inny termin.

  • 5. Data: 2005-07-02 21:55:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    No ale pytająca rozważała udanie się w tym celu do lekarza po druk ZUA i
    był problem z wpisaniem pracodawcy.

  • 6. Data: 2005-07-03 01:16:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maria napisał(a):
> [...]
    > na urlopie macierzyńskim /zwolnienie lek./, a do tego do jakiegoś wieku
    > dziecka kobieta nie może być delegowana w pracy to i w sprawie czynności

    A ta teoria ma oparcie w jakich przepisach?

    KG

  • 7. Data: 2005-07-03 18:35:03
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    > Użytkownik "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > No ale pytająca rozważała udanie się w tym celu do lekarza po druk ZUA i
    > był problem z wpisaniem pracodawcy.

    Tak. Ale z postu wynika ze jest zdrowa... :-)

  • 8. Data: 2005-07-03 19:50:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tak. Ale z postu wynika ze jest zdrowa... :-)

    Chwilowo nie zastanawiałem się, jak zamierza namówić lekarza na to
    zwolnienie. Może nie jest zdrowa, tylko nie bierze zwolnień, bo jej są
    niepotrzebne, skoro nie pracuje.

  • 9. Data: 2005-07-03 20:41:32
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

> [...]
    >
    > Chwilowo nie zastanawiałem się, jak zamierza namówić lekarza na to
    > zwolnienie. Może nie jest zdrowa, tylko nie bierze zwolnień, bo jej są

    Moze... :-)
    Ale to juz jej rola... :-)

  • 10. Data: 2005-07-04 17:37:46
    Od: "rebel" <rebel@NO_SPAMpoczta.fm>

    Użytkownik "NoMAD" napisał
> [...]
    Ale co sie
    > odwlecze to nie uciecze. Zostanie wezwana ponownie na inny termin.

    ale usprawiedliwioną przyczyną niestawiennictwa może być tylko
    choroba. Bo dla sądu nie jest powodem opieka nad 3-miesiecznym
    dzieckiem. Sąd nawet nie uznał za stosowne odpowiedzieć na prośbę żony
    o umożliwienie przesłuchania w lokalnym sądzie (jako tzw. pomoc
    prawna). Więc jedynym rozwiązaniem jest przekonanie lekarza, że jest
    chora i w ten sposów może uniknie kary za nieobecność w sądzie. Może
    do następnej rozprawy łaskawie zdecydują się odpowiedzieć na prośbę
    wysłaną poleconym miesiąc temu..
    dzięki za rady.
    (sorki za cytowanie, ale właśnie coś mi się pokaszaniło w OE..)
    --
    pozd
    Arkadiusz