  • 1. Data: 2005-07-02 15:22:32
    Temat: Odmowa wypłaty odszkodowania.
    Od: Criminator <c...@i...pl>

    Witam;

    Od 15 lat kolega jest pracownikiem jednej ze śląskich kopalń
    ubezpieczonym w PZU. W czasie urlopu miał nieszczęśliwy wypadek. Podczas
    jazdy na motorze (własna posesja, teren ogrodzony, a więc droga
    niepubliczna) upadł i doznał kilku obrażeń ciała. Przewieziony do
    szpitala odpowiedział twierdząco na pytanie lekarza o spożycie alkoholu.
    Policja odstąpiła od czynności ze względu na przedstawione powyżej
    okoliczności.

    Ubezpieczyciel odmówił jednak wypłaty odszkodowania tłumacząc to tym, iż
    na wypisie ze szpitala napisane jest, że "pacjent podaje, że spożywał
    alkohol". Zakład ubezpieczeniowy nie dysponuje wynikami badań krwi gdyż
    takie nie były przeprowadzone i proponuje drogę sądową.

    Mając to na uwadze chciałbym zapytać, czy zasadnym jest wkroczenie na
    drogę sądową oraz jakie są szanse takiego pozwu.

    Dziękuję.

    --
    (... bo gdy szlakiem ku północy podążają hufce cudne
    ja podnoszę głowę dumnie i odjeżdżam na południe ...)

  • 2. Data: 2005-07-02 16:32:25
    Temat: Re: Odmowa wypłaty odszkodowania.
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Criminator napisał(a):

> [...]
    >
    > Mając to na uwadze chciałbym zapytać, czy zasadnym jest wkroczenie na
    > drogę sądową oraz jakie są szanse takiego pozwu.

    Jeśli w polisie jest o wyłączeniu odpowiedzialności zakładu z powodu
    wypadku pod wypływem alkoholu i kolega był pod tym wpływem to po co to
    pytanie?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-02 18:21:51
    Od: Criminator <c...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Jeśli w polisie jest o wyłączeniu odpowiedzialności zakładu z powodu
    > wypadku pod wypływem alkoholu i kolega był pod tym wpływem to po co to
    > pytanie?

    Witam;

    Chyba nie do końca zrozumieliśmy się. Nawet gdyby taka klauzula w
    polisie istniała, to chyba należy mieć na tą okoliczność jakąś
    dokumentację np. wynik badania krwi. Chyba, że w chwili obecnej
    ubezpieczyciele wierzą swoim klientom na słowo ;-)

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2005-07-02 18:25:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Criminator napisał(a):

> [...]
    > dokumentację np. wynik badania krwi. Chyba, że w chwili obecnej
    > ubezpieczyciele wierzą swoim klientom na słowo ;-)

    Zrozumieliśmy się bardzo dobrze. Mimo że kolega był pod wpływem alkoholu
    chce wbrew treści umowy którą zawarł wydostać nienależne odszkodowanie z
    PZU pod pretekstem, że zakład nie udowodni mu że był pod wpływem
    alkoholu. A gdzie uczciwość?

  • 5. Data: 2005-07-02 19:56:10
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <da6m94$5rs$1@nemesis.news.tpi.pl>, Criminator wrote:

    > Chyba nie do końca zrozumieliśmy się. Nawet gdyby taka klauzula w
    > polisie istniała, to chyba należy mieć na tą okoliczność jakąś
    > dokumentację np. wynik badania krwi.

    Przecież mają dokumentację, w której jest zapisane, że ubezpieczony
    stwierdził, że był pod wpływem. Co im więcej potrzeba?

    Renata

  • 6. Data: 2005-07-02 20:01:24
    Od: Criminator <c...@i...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > odszkodowanie z PZU pod pretekstem, że zakład nie udowodni mu że był
    > pod wpływem alkoholu. A gdzie uczciwość?

    Re;

    Nie wiem jaka jest treść umowy, bo jej nie znam. Nie jestem też
    prawnikiem. Zakład ubezpieczeniowy uznał, że ma zastosowanie Ustawa
    "Prawo o Ruchu Drogowym", a jak wiadomo pijanym kierowcom na drogach nie
    należy się żadne odszkodowanie. Tyle tylko, że Policja była przeciwnego
    zdania, gdyż powyższa ustawa obowiązuje tylko na drogach publicznych. I
    w tym jest problem.

    Zakład ubezpieczeniowy ma stosować się do litery prawa, a nie wtedy
    kiedy ono mu pasuje.

    Gdy człowiek od 15 lat opłaca składki na ubezpieczenie od
    nieszczęśliwych wypadków i wreszcie coś mu się stanie to ubezpieczyciel
    stosuje dziwną praktykę - odmawia wypłaty chociaż poszkodowany prawa w
    żaden sposób nie złamał.

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2005-07-02 22:17:08
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Criminator wrote:
    > Johnson napisał(a):

    > Chyba, że w chwili obecnej
    > ubezpieczyciele wierzą swoim klientom na słowo ;-)

    To sie nazywa "oswiadczenie strony". Wspanalomyslnie druga strona (PZU)
    tym razem uznala to za dowod wiarygodny.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 8. Data: 2005-07-03 00:11:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Criminator wrote:

> [...]
    > dokumentację np. wynik badania krwi. Chyba, że w chwili obecnej
    > ubezpieczyciele wierzą swoim klientom na słowo ;-)

    dokumentacją jest wywiad lekarski w którym jak byk stoi napisane, że
    spożywał alkohol.

  • 9. Data: 2005-07-03 00:13:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Criminator wrote:

> [...]
    > należy się żadne odszkodowanie. Tyle tylko, że Policja była przeciwnego
    > zdania, gdyż powyższa ustawa obowiązuje tylko na drogach publicznych. I

    Obowiązuje również na drogach niepublicznychm, jeśli wymaga tego
    bezpieczeństwo.

> [...]
    > nieszczęśliwych wypadków i wreszcie coś mu się stanie to ubezpieczyciel
    > stosuje dziwną praktykę - odmawia wypłaty chociaż poszkodowany prawa w

    złamał. prowadził pojazd w stanie po spożyciu alkoholu.
    Poszukaj w warunkach ubezpieczenia, czy to nie wyklucza wypłaty
    odszkodowania. Zapewne wyklucza, tylko jakiś matoł w PZU bzdurnie
    uzasadnienie napisał.

  • 10. Data: 2005-07-03 12:46:35
    Od: "gargamel" <s...@d...pl>

    > dokumentacją jest wywiad lekarski w którym jak byk stoi napisane, że
    > spożywał alkohol.

    nie znam się na prawie, ale jakie znaczenie ma spożywanie alkoholu ?
    (przecież alkohol jest wszędzie: leki, ciasta, czekoladki, sfermentowany
    sok, nadpsute owoce), moim zdaniem żeby zastosować prawo o ruchu drogowym
    pod wpływem alkoholu, należy wykazać we krwi podejrzanego odpowiednio
    wysokie stężenie alkoholu (powyżej jakiegoś tam ułamka promila), to że
    człowiek przyznał się że pił alkohol oznacza tylko tyle ze nie skłamał, no
    bo kto nigdy w życiu nie pił alkoholu, mógł wypić rok temu, tydzień temu,
    mógł wypić łyk, albo litr, a więc PZU powinno mieć wyniki alkoholu we krwi,
    to tak na zdrowy rozum, ale być może prawo z logiką nie ma nic wspólnego,
    jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi,

    pozdrawiam.