  • 1. Data: 2005-07-02 14:59:54
    Temat: treść reklamy e-mailem
    Od: "Xphil" <x...@i...pl>

    witam,
    mam pytanie jak powinna brzmieć treść wysłanego do klienta e-maila z
    zapytaniem czy chciałby otrzymać ofertę firmy, żeby nikt nie zarzucił mi
    spamowania.
    ostatnio wysłałem takiego e-maila i zostałem posądzony o spam przez jednego
    klienta, dziwne bo inni byli zadowoleni...
    dzięki

    pzdr
    Xphil

  • 2. Data: 2005-07-02 15:04:39
    Temat: Re: tre?ć reklamy e-mailem
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Xphil napisał/a:
    >mam pytanie jak powinna brzmieć treść wysłanego do klienta e-maila z
    >zapytaniem czy chciałby otrzymać ofertę firmy, żeby nikt nie zarzucił mi
    >spamowania.
    Nie ma takiej możliwości (i dobrze, bo spamerzy próbują non-stop słać
    "pytania" z reklamami).

    >ostatnio wysłałem takiego e-maila i zostałem posądzony o spam przez jednego
    >klienta,
    Całkiem słusznie.

    > dziwne bo inni byli zadowoleni...
    Raczej nie znali swoich praw.

    >dzięki
    Obyś jak najszybciej zapłacił grzywnę za spamowanie.:-)

  • 3. Data: 2005-07-02 16:15:33
    Od: "Xphil" <x...@i...pl>

    rozczaruję Cię gdyż nie masz zupełnie racji, jak tylko znajdę to podam Ci
    numer ustawy o poczcie elektronicznej...
    i taka możliwośc istnieje.. :)

    pzdr
    Xphil

  • 4. Data: 2005-07-02 16:54:30
    Od: Bartosz 'Beerman' Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Sat, 2 Jul 2005 18:15:33 +0200, Xphil <x...@i...pl> wrote(a):

    > rozczaruję Cię gdyż nie masz zupełnie racji, jak tylko znajdę to podam Ci
    > numer ustawy o poczcie elektronicznej...
    > i taka możliwośc istnieje.. :)

    http://nospam-pl.net/faq.php#zapytanie_spam

    Nawet jesli nie zostaniesz ukarany przez sad, to napewno przez
    spolecznosc internetowa (poprzez chocby wylistowanie adresow serwerow z
    ktorych rozsylasz poczte, twoich domen itp na czarnych listach
    spamerskich). Bo nawet jesli przesylka bedzie zgodna z UOSUDE, moze byc
    uznana za spam.
    Także operatorzy obslugujacy twoja dzialalnosc (hosting, dostep do
    internetu) moga miec cos do powiedzenia, z reguly regulaminy
    swiadczenia uslug internetowych zawieraja odpowiednie adnotacje odnosnie
    takiego procederu jaki chcesz zrealizowac.
    Generalnie wybij to sobie z glowy, a mailing rozsylaj tylko i wylacznie
    do osob od ktorych uzyskales na to zgode.

    B.

  • 5. Data: 2005-07-02 17:13:46
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Bartosz 'Beerman' Mierzwiak napisał/a:
    >Bo nawet jesli przesylka bedzie zgodna z UOSUDE, moze byc
    >uznana za spam.
    Właśnie.:-)

    >Generalnie wybij to sobie z glowy, a mailing rozsylaj tylko i wylacznie
    >do osob od ktorych uzyskales na to zgode.
    Niektórzy marketoidzi (nie mylić z marketingowcami) tego nie potrafią
    pojąć.:-)

  • 6. Data: 2005-07-02 18:14:44
    Od: "Xphil" <x...@i...pl>

    ok dzięki zgadzam się z Tobą bez dwóch zdań.. oczywiście...
    pytanie tylko jak uzyskać pozwolenie na przesłanie takiego info poza już
    obecnymi klientami?
    a tak poza tym to na pytanie do BOKu z Panoramie Firm czy mogę wysyłać takie
    zapytanie do firm zamieszczonych w ich bazie odpowiedź była pozytywna, więc
    coś tutaj chyba jest nie tak.

    pzdr
    Xphil

  • 7. Data: 2005-07-02 21:11:11
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Artur Drzewiecki wrote:

    > Nie ma takiej możliwości (i dobrze, bo spamerzy próbują non-stop słać
    > "pytania" z reklamami).

    A jesteś w stanie przeczytać co on napisał?

    Zadaje w emailu pytanie: "czy chcesz otrzymać reklame"

    Nie wiem jak dokladnie tam sformułował, ale zwykle jest "kliknij jeżeli
    tak"

    > Całkiem słusznie.

    Prawdopodobnie był to następny nawiedzony półgłowek się pewnie trafił,
    który korespondencje od firmy pozwala sobie nazwać spamem, pomimo braku
    cech reklamy.

    > Raczej nie znali swoich praw.

    Ogólnie prawa ;-)

    MZ

  • 8. Data: 2005-07-03 05:36:07
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Marcin Żyła napisał/a:
    >A jesteś w stanie przeczytać co on napisał?
    A Ty jesteś?:-)

    >Zadaje w emailu pytanie: "czy chcesz otrzymać reklame"
    A pod spodem tekst reklamy - typowe.:-)

    >Nie wiem jak dokladnie tam sformułował, ale zwykle jest "kliknij jeżeli
    >tak"
    Zwykle jest - "Kliknij, jeżeli nie chcesz otrzymywać.", czyli przyjęcie
    zgody domyślnej, co jest niezgodne z UoŚDE.
    Albo regularne powtarzanie "pytań" co jakiś czas.

    >Prawdopodobnie był to następny nawiedzony półgłowek się pewnie trafił,
    >który korespondencje od firmy pozwala sobie nazwać spamem, pomimo braku
    >cech reklamy.
    Spam jest szerszym pojęciem od niezamówionej informacji handlowej.
    I np. spam polityczny jest spamem.

  • 9. Data: 2005-07-03 06:40:26
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Ja osobiście zresztą stolerowałbym "pytania" od firm, jeśli spełnione
    byłyby następujące warunki:
    - w treści pytania nie byłoby ŻADNYCH reklam (czyli nie "pytanie" w
    stylu - "Czy chcesz otrzymywać od nas (wiodącej firmy na rynku...)
    reklamy naszych wspaniałych produktów, takich jak:" i reklamy pod
    spodem);
    - w treści maila nie byłoby żadnych webbugs (linków obrazków 1x1 piksel
    przeźroczystych, które umieszczone są na serwerze firmy - taki OE np.
    próbuje je wczytywać i dzięki temu spamer wie, że odbiorca czyta maile)
    itp. (nie każdy używa takiego TheBata, który jest na to odporny;
    - pytanie wymagałoby potwierdzenia zgody ("Kliknij na TAK"), a nie
    potwierdzania jej braku (co jest zresztą zabronione zgodnie z UoŚDE);
    - w mailu byłaby klauzula, że niepotwierdzenie otrzymania zgody np. w
    ciągu 72 h jest równoznacze z usunięciem mego adresu z baz firmy (można
    dodać ew. link do strony WWW firmy, żeby spóźnialscy mogli się wpisać) i
    rzeczywiście tak robiono, czyli ŻADNYCH kolejnych "pytań" co np. 2 tyg.

  • 10. Data: 2005-07-03 07:23:42
    Od: "Xphil" <x...@i...pl>

    no właśnie widzę że jednak można dojść do jakiegoś kompromisu, oczywiście
    nie zależy mi na stworzeniu konfilktu tylko przesłaniu infomacji wyłącznie
    do osób które są nią zainteresowane, jeżeli prześlą do mnie zwrotnego
    e-maila. w innym wypadku nic więcej nie wysyłam.

    pzdr
    Xphil