  • 1. Data: 2002-11-19 19:19:22
    Temat: stypendium naukowe
    Od: Agutka <k...@p...fm>

    witam
    Jestem studentem uczelni panstwowej , mam srednie 4,6 - za co przyznano
    mi stypendium w wysokosci 200 zl miesiecznie . Zalozylam konto w banku
    jak to ode mnie wymagano i czekam, czekam, czekam. Ostatnio dowiedzialam
    sie, ze stypendia zostaly wstrzymane - klopoty finansowe. Mam pytanie -
    jak moge dochodzic swoich roszczen? Oplata za osluge konta jest - mala
    ale jest i co najwazniejsze nie ma moich jakby nie bylo pieniedzy.
    Kryteria przyznania stypendium byly jasno wyrazone juz ponad rok temu
    wiec nie mozna z cala pewnoscia mowic o jakims bledzie.
    Dziekuje za pomoc

  • 2. Data: 2002-11-19 20:06:13
    Temat: Re: stypendium naukowe
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Agutka napisa_(a):

> [...]
    > Kryteria przyznania stypendium byly jasno wyrazone juz ponad rok temu
    > wiec nie mozna z cala pewnoscia mowic o jakims bledzie.

    wstrzymane czyli po prostu niewypłacane, czy zmieniono zasady
    przyznawania? jeśli to pierwsze to pewnie pozew przeciwko uczelni...

    KG

  • 3. Data: 2002-11-19 20:43:09
    Od: "Raldek" <r...@p...pl>

> [...]
    >Kryteria przyznania stypendium byly jasno wyrazone juz ponad rok temu
    >wiec nie mozna z cala pewnoscia mowic o jakims bledzie.

    Na razie jeszcze się nie denerwuj - uczelnie państowe zwykle wypłacają
    pierwszą transzę stypendiów dopiero w grudniu, od razu za trzy miesiące (paź -
    list - grudzień). Miej więc nadzieję, że przed świętami dostaniesz przelew.

    Powstaje tylko pytanie, skądinąd już maglowane przez niektórych (oczywiście
    bezskutecznie), co się dzieje z pieniędzmi stypednialnymi przez 3 długie
    miesiące... Można sobie tylko wyobrażać, jak ktoś nimi obraca na giełdzie albo
    w najlepszym wypadku leżą sobie na procencie w banku.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-11-19 20:55:48
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Raldek napisa_(a):
> [...]
    > list - grudzień). Miej więc nadzieję, że przed świętami dostaniesz przelew.

    termin wypłaty stypendium powinien być uregulowany w regulaminie, za
    opóźnienie teoretycznie należą się odsetki ale...

    KG

  • 5. Data: 2002-11-19 21:05:10
    Od: "Raldek" <r...@p...pl>

    U nas w regulaminie studiów nie ma nic ani o wysokościach stypendiów, ani od
    jakiej średniej się należą, nie ma też za ile miesięcy stypednium się należy
    (np. z lipcem czy bez) ani o terminach wypłacania stypendium. Szczegóły
    określić ma niższa jednostka uczelniana (wydział), pewnie coś określają, ale
    stanowi to tajemnicę - w dziekanacie informacji nie udzielają, nic nie
    wywieszone. Tak właśnie wygląda przestrzeganie prawa na wydziale prawa
    (sic!)...

    Przed rozpoczęciem nauki też nie wiadomo, jakie będą kryteria przydzielania
    stypendiów (jaka średnia, co brać do średniej itp), a informacje te powinny
    być powszechnie dostępne.

  • 6. Data: 2002-11-19 21:33:46
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    Uzytkownik "Agutka" <k...@p...fm> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Kryteria przyznania stypendium byly jasno wyrazone juz ponad rok temu
    > wiec nie mozna z cala pewnoscia mowic o jakims bledzie.
    Moze to nic powaznego, gdyz z reguly pieniadze wpalacane sa z miesiecznym
    opuznieniem, i przypalywa ich wtedy troszeczke wiecej, czyli za miesiace
    poprzednie i przyszle. Pozdrawiam.

    --
    Natalia Slowik,
    Hosting lepszy niz miod! Kliknij, skosztuj slodyczy!

  • 7. Data: 2002-11-19 21:59:25
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Raldek napisa_(a):
> [...]
    > stanowi to tajemnicę - w dziekanacie informacji nie udzielają, nic nie
    > wywieszone. Tak właśnie wygląda przestrzeganie prawa na wydziale prawa

    Skąd ja to znam ;) Ale powinno dostępne. Zawsze masz możliwość
    odwołań...

    > Przed rozpoczęciem nauki też nie wiadomo, jakie będą kryteria przydzielania
    > stypendiów (jaka średnia, co brać do średniej itp), a informacje te powinny
    > być powszechnie dostępne.

    Może jak poszukasz to znajdziesz, tylko nie na wydziale a gdzieś wyżej.

    KG