  • 1. Data: 2002-11-19 18:56:15
    Temat: Odpowiedzialnosc za nieudzielenie pomocy
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    Witam,

    Kwestia jest taka - jak wyglada odpowiedzialnosc osoby ktora nie
    udzielila pomocy poszkodowanemu/rannemu w wypadku (np. drogowym) w
    przypadku:
    a) gdy osoba taka jest przeszkolona do udzielenia takiej pomocy
    b) gdy osoba taka nie ma o tym zadnego pojecia
    oraz w przypadku
    a) osoba spowodowala wypadek w wyniku ktorego ktos ucierpial
    b) osoba byla tylko swiadkiem (nie brala w nim udzialu).
    Jakie sa obowiazki szarego obywatela i jakie ew. kary w przypadku nie
    udzielenia pomocy ? Czy samo wezwanie pogotowia jest juz "udzieleniem
    pomocy poszkodowanemu" ?
    Z gory dziekuje wyjasnienie.

    Pozdrawiam,

    G.

  • 2. Data: 2002-11-20 20:29:30
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za nieudzielenie pomocy
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "Gacek" <G...@A...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jakie sa obowiazki szarego obywatela i jakie ew. kary w przypadku nie
    > udzielenia pomocy ? Czy samo wezwanie pogotowia jest juz "udzieleniem

    Zasady tej odpowiedzialnosci sa takie same dla wszytskich tych osob, zasada
    odpowiedzialnosci i wyjatek jest w 162 kk

    Wezwanie pogotowia nie uwalnia od odpowiedzialnosci za brak pomocy np w
    sytuacji gdy pogotowie przyjedzie za 10 minut a facet ma rozerwana tetnice z
    ktorej krew leje sie jak z weza Pomysl... o tym traktuje paragraf 2 art 162
    kk

    Cezar

  • 3. Data: 2002-11-21 17:13:57
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

> [...]
    >ktorej krew leje sie jak z weza Pomysl... o tym traktuje paragraf 2 art 162

    A jezeli zawacham sie z udzieleniem pomocy temu facetowi bo nie mam
    zadnych srodkow ochrony przed zakazeniem HIV/AIDS - to co wtedy?

    januszek

  • 4. Data: 2002-11-21 22:29:01
    Od: "Gacek" <G...@A...pl>

    > A jezeli zawacham sie z udzieleniem pomocy temu facetowi bo nie mam
    > zadnych srodkow ochrony przed zakazeniem HIV/AIDS - to co wtedy?

    Praktycznie nikt nie moze Ci nakazac ratowanie kogos w momencie gdy sam
    mialbys ryzykowac.
    Kazda obca osoba lezaca zakrwawiona na ulicy moze miec potencjalnie
    HIV ---> Czy takie uzasadnienie zwalnia z odpowiedzialnosci ?

    G.

  • 5. Data: 2002-11-21 22:52:29
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    > Kazda obca osoba lezaca zakrwawiona na ulicy moze miec potencjalnie
    > HIV ---> Czy takie uzasadnienie zwalnia z odpowiedzialnosci ?

    Nie nie zwalnia, bo nie mozna bo to doprowadzilo by do absurdu w ktorym nikt
    by nikomu nie pomagal i swoj brak wiedzy z zakresu pierwszej pomocy/ brak
    odwagi ukrywal by twierdzac ze grozi mu niebezpieczenstwo.

    Cezar

  • 6. Data: 2002-11-22 09:44:51
    Od: g...@p...onet.pl

    > Nie nie zwalnia, bo nie mozna bo to doprowadzilo by do absurdu w ktorym nikt
    > by nikomu nie pomagal i swoj brak wiedzy z zakresu pierwszej pomocy/ brak
    > odwagi ukrywal by twierdzac ze grozi mu niebezpieczenstwo.

    OK a gdyby faktycznie okazało się (po udzieleniu pomocy), że osoba poszkodowana
    była zakażona HIV i przez wykonywane czynności sam się zakaziłem. Czy państwo
    zagwarantuje mi opiekę medyczną (superdrogą)?