  • 1. Data: 2002-11-19 16:50:36
    Temat: Blagam o pilną odpowiedź czy Syndyk może ??
    Od: "Dadi" <g...@o...pl>

    Witam !!!!

    Proszę o pomoc na nastepujace zagadnienie ;

    Pracowalem w firmie Stomil S.A 24 lata pracy nastepnie w wyniku
    restruktaryzacji
    przeszedlem w wyniku porozumienia stron na mocy paragrafu 23`do firmy
    Milagro, tam
    przepracowalem 1,5 roku otrzymalem tzw jubileusz z 25 lat pracy.
    Nastepnie firma Milagro oglosila upadlosc w zwiazku z tym zwolnienie
    nastapilo z
    winy zakladu na mocy par 7a.w trybie natychmiastowym.

    Bylem bardzo zdziwiony kiedy dowiedzialem sie ze okres zatrudnienia oraz
    forme przejscia do firmy Milagro zakwestionowal Syndyk w wyniku czego
    otrzymalem
    tylko 1 miesieczne odszkodowanie za skrócony okres wypowiedzenia i 3
    miesieczne za staż pracy.
    Napisalem odwolanie do syndyka i oto odpowiedż cyt :

    " pomimo wydania świadectwa pracy przez Stomil S.A z informacją, iż
    stosunek pracy został rozwiązany na zasadzie porozumienia między zakładami
    pracy - art. 23' par 3Kp nie doszło jednak do przejścia pracownika do nowego
    pracodawcy wskutek przejęcia części zakładu pracy, bowiem decydujące
    znaczenia ma powiązanie pracownika z konkretną jednostką organizacyjną i
    przejmowanym majątkiem".

    W niniejszej sprawie wobec tego nie doszło do przejścia pracownika do nowego
    pracodawcy"

    W kontekscie tej odpowiedzi gdzie bo ja nie moge sie doszukac art 23 ' mowi
    :
    bowiem decydujące znaczenia ma powiązanie pracownika z konkretną jednostką
    organizacyjną i przejmowanym majątkiem
    Czy w swietle przedstawionej sytuacji powinienem otrzymac za skrocony okres
    wypowiedzenia 3
    miesieczne odszkodowanie ???
    Co mi radzicie czy jest wykladnia przepisów prawnych mowiaca że przy
    przejsciu na mocy art 23'
    decydujące znaczenia ma powiązanie pracownika z konkretną jednostką
    organizacyjną i przejmowanym majątkiem

    Pozdrawiam Andrzej

  • 2. Data: 2002-11-19 17:22:27
    Temat: Re: Blagam o pilną odpowiedź czy Syndyk może ??
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "Dadi" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co mi radzicie czy jest wykladnia przepisów prawnych mowiaca że przy
    > przejsciu na mocy art 23'
    > decydujące znaczenia ma powiązanie pracownika z konkretną jednostką
    > organizacyjną i przejmowanym majątkiem

    Nie znam sie na tym ale w Toruniu jest taka instytucja jak Sad Pracy gdzie w
    tego typu sprawach mozna procesowac sie bez ponoszenia jakichkolwiek kosztow
    Przynajmiej bez kosztow dla pracownika
    pozdrawiam
    WT

  • 3. Data: 2002-11-19 17:56:50
    Od: "Dadi" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Nie znam sie na tym ale w Toruniu jest taka instytucja jak Sad Pracy gdzie
    > tego typu sprawach mozna procesowac sie bez ponoszenia jakichkolwiek

    Dzieki tyle to ja też wiem i własnie jutro chce oddac sprawe we wlasciwe
    rece ale jak bym wiedzial na czy stoje to tez by bylo dobrze.
    Pozdr Andrzej

  • 4. Data: 2002-11-19 19:34:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Skontaktuj się z Państwową Inspekcją Pracy. Adres znajdziesz w książce
    telefonicznej. Trudno jest udzielić Ci odpowiedzi na forum, bo trzeba by
    przeanalizować cały stan prawny, a pewnie nie masz stosownych dokumentów.

  • 5. Data: 2002-11-19 19:57:37
    Od: "Magda" <m...@w...pl>

    Co do interpretacji art. 23 ze znaczkiem 1 KP, to oto co powiedział Sąd
    Najwyższy w wyroku z 1997.10.01, OSNAP 1998/14/425:

    "......... Przy stosowaniu art. 23 ze znaczkiem 1 KP w razie wątpliwości,
    czy doszło do przejęcia części zakładu pracy - zwłaszcza gdy jest to zakład
    realizujący cele i zadania publiczne - przez inny zakład pracy oraz czy
    zatrudnienie pracownika łączy się z tą częścią zakładu, która została
    przejęta, ważną wskazówką przemawiającą na rzecz twierdzenia, iż przejęta
    została ta część zakładu pracy, w której był on zatrudniony, jest to, czy po
    dokonanych zmianach w dalszym ciągu istnieje rzeczywiste zapotrzebowanie na
    jego dotychczasową pracę w tym samym miejscu i rozmiarze........."

    Może Ci się przyda.
    Pozdrawiam,
    Magda

  • 6. Data: 2002-11-20 23:09:58
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Nov 2002, Wieslaw Tomczak wrote:
    [...]
    >+ Nie znam sie na tym ale w Toruniu jest taka instytucja jak Sad Pracy gdzie w
    >+ tego typu sprawach mozna procesowac sie bez ponoszenia jakichkolwiek kosztow
    >+ Przynajmiej bez kosztow dla pracownika

    Byłeś łaskaw pominąć dość (IMHO) istotny drobiazg:
    *dopóki się nie przegra* ! Owszem, podobno Sądy Pracy odnoszą
    się życzliwie do pracownika... ale jakby się nie miało
    racji to ja bym nie radził (iść). Oczywiście nie doradzam
    również żeby nie iść :)

    Pozdrowienia, Gotfryd