  • 1. Data: 2003-05-12 16:28:11
    Temat: sprzedaż samochodu a polisa ubezpieczenia
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Jak powinien postąpić właściciel z ubezpieczeniem (OC/AC/NW)
    sprzedając samochód.
    W PZU jest wypisana jedna polisa na całość ubezpieczenia.
    1. Czy przekazuje polisę kupującemu (jak odzyska od PZU nie wykorzystaną
    część).
    2. Czy może przekazać kserokopię polisy.
    3. Czy nic nie przekazuje.

    Andrzej

  • 2. Data: 2003-05-12 19:13:58
    Temat: Re: sprzedaż samochodu a polisa ubezpieczenia
    Od: "Monika" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > część).
    > 2. Czy może przekazać kserokopię polisy.

    Nie masz obowiązku przekazywać czegokolwiek - z grzeczności możesz dać ksero
    polisy - ale i tak nabywcy się nie przyda, bo przed zarejestrowaniem musi
    sam ubezpieczyć auto - twoja polisa nie rozciąga się na niego.
    Ty natomiast z oryginałem polisy biegniesz do PZU i liczysz na szybką
    wypłatę składi za niewykorzystany okres ubezpieczenia (chyba, że miałeś
    szkodę - wtedyskładki nie zwracają)

    Monika

  • 3. Data: 2003-05-13 10:56:07
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Więc ktoś kupił samochód i wraca nim do domu powiedzmy 50 km, po drodze ma
    kolizję i okazuje ksero jakiejś polisy ubezpieczeniowej i co się dzieje ...
    kierowca nie potrafi udowodnić opłacenia składki OC i Fundusz Gwarancyjny,
    gwarantowany. W tym przypadku kserokopia polisy, nie będzie dokumentem
    poświadczającym opłacenie obowiązkowego ubezpieczenia OC.

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-05-13 13:02:07
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Monika napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie masz obowišzku przekazywać czegokolwiek - z grzeczności możesz dać ksero
    > polisy - ale i tak nabywcy się nie przyda, bo przed zarejestrowaniem musi
    > sam ubezpieczyć auto - twoja polisa nie rozcišga się na niego.
    > Ty natomiast z oryginałem polisy biegniesz do PZU i liczysz na szybkš
    > wypłatę składi za niewykorzystany okres ubezpieczenia (chyba, że miałeś
    > szkodę - wtedyskładki nie zwracajš)
    >
    > Monika

    Nie dokonca tak jest. Jak ktos kupi samochod to sprzedajacy musi mu dac
    dokumenty w tym rowniez dowod ubezpieczenia OC, a kupujacy ma 30 dni na
    zarejestrowanie nowego auta na siebie i oczywiscie ubezpieczenie go - OC. Ale
    zeby mogl nim jezdzic korzysta z OC sprzedajacego. Sprzedajacy idzie do
    ubezpieczyciela z umowa kupna-sprzedazy i zwracaja mu pieniazki za
    niewykorzystane ubezpieczenie.
    rajusan

  • 5. Data: 2003-05-13 15:58:52
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zeby mogl nim jezdzic korzysta z OC sprzedajacego. Sprzedajacy idzie do
    > ubezpieczyciela z umowa kupna-sprzedazy i zwracaja mu pieniazki za

    Ale czy są na ten temat jakieś przepisy ?
    Czy ubezpieczyciel na podstawie umowy (bez polisy) zwróci niewykorzystane
    ubezpieczenie.
    Andrzej

  • 6. Data: 2003-05-13 16:00:05
    Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2003-05-13 20:33:06
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Andrzej wrote:
    > Ale czy są na ten temat jakieś przepisy ?
    > Czy ubezpieczyciel na podstawie umowy (bez polisy) zwróci niewykorzystane
    > ubezpieczenie.

    Nie prościej spytać u ubezpieczyciela?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 24 marca 2000 r.
    w sprawie ogólnych warunków obowiązkowego ubezpieczenia
    odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody
    powstałe w związku z ruchem tych pojazdów:

    §8
    4. W razie zbycia pojazdu mechanicznego, którego posiadacz zawarł umowę
    ubezpieczenia OC, na nabywcę pojazdu przechodzą prawa i obowiązki zbywcy
    wynikające z tej umowy. Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu po
    upływie 30 dni od dnia zbycia pojazdu, nie później jednak niż:
    1) z dniem zarejestrowania pojazdu na nabywcę,
    2) z chwilą zawarcia przez nabywcę nowej umowy ubezpieczenia OC,
    3) z końcem okresu, na jaki umowa została zawarta.
    5. W razie nabycia pojazdu zarejestrowanego, którego zbywca, wbrew
    obowiązkowi, nie zawarł umowy ubezpieczenia OC, nabywca jest zobowiązany
    zawrzeć umowę ubezpieczenia OC najpóźniej w dniu nabycia pojazdu.
    6. Zbywca pojazdu przekazuje nabywcy dokumenty potwierdzające zawarcie
    umowy ubezpieczenia OC oraz powiadamia zakład ubezpieczeń, w terminie 30
    dni, o zbyciu pojazdu i o danych osobowych nabywcy.
    7. Skutki wyrządzenia szkody przez nabywcę pojazdu w okresie, o którym
    mowa w ust. 4, nie obciążają zbywcy pojazdu.
    8. Zbywca pojazdu ponosi wraz z nabywcą odpowiedzialność solidarną wobec
    zakładu ubezpieczeń za zapłatę składki ubezpieczeniowej, należnej
    zakładowi ubezpieczeń do dnia rozwiązania umowy w przypadku, o którym
    mowa w ust. 4.
    9. W razie zawarcia umowy ubezpieczenia OC przez posiadacza pojazdu nie
    będącego właścicielem pojazdu, prawa i obowiązki posiadacza, wynikające
    z zawartej umowy ubezpieczenia OC, przechodzą na właściciela pojazdu z
    chwilą, gdy posiadacz utracił posiadanie pojazdu na rzecz właściciela.
    Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu po upływie 30 dni po dniu
    przejścia posiadania pojazdu na rzecz właściciela, nie później jednak
    niż z chwilą zawarcia przez właściciela nowej umowy ubezpieczenia OC lub
    z końcem okresu, na jaki umowa została zawarta.
    10. Obowiązki określone w ust. 6 dotyczą odpowiednio posiadacza pojazdu,
    o którym mowa w ust. 9.

    KG

  • 8. Data: 2003-05-14 20:07:09
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Kamil Gołaszewski napisał(a):

    > Nie prościej spytać u ubezpieczyciela?
    >
    > ROZPORZĽDZENIE MINISTRA FINANSÓW

    ciach

    krotko mowiac wystarczy umowa kupna-sprzedazy
    rajusan