  • 21. Data: 2004-07-06 08:32:44
    Temat: Re: sprzedaz dzialki pod atostrade ????
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:opsaodym0ob4okfb@pop3.interia.pl...

    > ciekawa koncepcja. A mogę spytac o podstawy prawne tego odkrywczego
    > stwierdzenia?

    prawo budowlane

    pozdr
    Traaq

  • 22. Data: 2004-07-06 09:04:59
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Chyba wiszący, przezroczysty i przewiewny? Pocyztaj okoliczne wątki - co
    > i raz ktoś robi awanturę o słupy TP S.A., więc tylko czekać na procesy o
    > własność przestrzeni ponad działką na danej wysokości. :)

    nie no bez przesady :),

    chodzi mi tylko o to, ze osoby projektujace takie autostrady z gry zakladaja
    ze
    tacy ludzie i tak beda musieli sprzedac dzialki, wiec po co sobie utrudniac
    zycie, a zawsze mozna znalezc rozwiazanie.

    Co do tych slupów, to jezeli bez zgody postawili, bardzo dobrze ze ida z tym
    do sadow.
    Tyle milionow miesieczneie TPsa zarabia i nie stac ich na zaplacenie za
    kawalek ziemi?
    Chca za darmo stawiac a za rozmowy kasowac?

    Swoja droga nie wiem czy pamietasz jak w tvn w pod napieciem zbierano
    pieniazki na czworke
    dzieci chorych na pewna chorobe (pojebana dluga nazwa), tpsa [chamstwo]
    wylecialo z kwota chyba
    20 tys. zl. Tania bezczelna reklama.

    P.

  • 23. Data: 2004-07-06 15:30:13
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    > to definicja nieruchomosci a nie przepis o zasięgu prawa własności. A ten
    > jest stały i niezmienny od 2000 lat. Prawo własności nieruchomości sięga
    > tak głąboko i tak wysoko jak sięgają mozliwości gospodarczego ykorzystania
    > nieruchomości przez właściciela.

    dobra teraz Ty mi daj podstawę prawną

    > Wypadałoby jeszcze trochę poczytać...

    Z miła chęcią poczytam

  • 24. Data: 2004-07-06 19:39:09
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Tue, 6 Jul 2004 17:30:13 +0200, KALKOL <w...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > dobra teraz Ty mi daj podstawę prawną

    Proszę bardzo. Art 143 KC

    > Z miła chęcią poczytam

    proponuję zacząć od podręcznika do prawa rzeczowego

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 25. Data: 2004-07-06 19:58:46
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Przemyslaw Rokicki wrote:
> [...]
    > tacy ludzie i tak beda musieli sprzedac dzialki, wiec po co sobie utrudniac
    > zycie, a zawsze mozna znalezc rozwiazanie.

    I oczywiście możesz jakoś poprzeć swoje twierdzenia konkretnymi
    przykładami, czy tylko tak obmawiasz ludzi?

    > Co do tych slupów, to jezeli bez zgody postawili, bardzo dobrze ze ida z tym
    > do sadow.

    Sądzisz że skoro jest problem z kilkoma słupami tepsy, to nie będzie
    problemu z kilkoma filarami wiaduktu autostrady? :>

    > Tyle milionow miesieczneie TPsa zarabia i nie stac ich na zaplacenie za
    > kawalek ziemi?
    > Chca za darmo stawiac a za rozmowy kasowac?

    Autostrady też są w Polsce płatne.

    Nie bronię TP S.A., chcę jednak ukazać bezsens Twojej propozycji.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 26. Data: 2004-07-07 10:58:06
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    > Proszę bardzo. Art 143 KC

    ten przeois wcale o tym nie mówi.
    Jeśli miałbyś racje to wszelkie licenje wydobywcze tracą sens, Metra nie
    dałoby się zbudować bo jeden odcinek kosztowałby olbrzymie pieniądze.

  • 27. Data: 2004-07-07 20:14:02
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Wed, 7 Jul 2004 12:58:06 +0200, KALKOL <w...@g...pl> napisał:

    > Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ten przeois wcale o tym nie mówi.

    A niby o czym?
    Zawsze mi się wydawałoi że dotyczy on zasięgu prawa własności
    nieruchomości.

    > Jeśli miałbyś racje to wszelkie licenje wydobywcze tracą sens, Metra nie
    > dałoby się zbudować bo jeden odcinek kosztowałby olbrzymie pieniądze.

    Odsyłam do podręcznika do prawa rzeczowego.

    i o co chodzi z tym metrem?

  • 28. Data: 2004-07-07 20:14:53
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Tue, 6 Jul 2004 10:32:44 +0200, Traaq <T...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > prawo budowlane

    Genialne. Czy prawo budowlane stanowi że "własnością jest tyko
    powierzchnia działki"?

  • 29. Data: 2004-07-07 20:39:37
    Od: e...@w...pl

    Witam
    oczywiście, że tak można go wywłaszczyć (przymusowo wykupić działkę), bowiem w
    przeciwnym razie na świecie nie powstała by żadna droga. Wystarczyłoby żeby
    jedna osoba nie wyraziła zgody na sprzedaż.
    Ale czy więcej dostanie teraz niż w przypadku wywłaszenia, to inna sprawa.
    Powinien sprawdzić ile dostali za działki inni ludzie, albo wycenić działkę i
    wtedy porównać te kwoty z kwotą zaproponowaną przez urząd. Wg mnie Agencja płaci
    lepiej, ale pewnie wszystko zależy od konkretnego przypadku i miejsca położenia
    nieruchomości (inny dyrektor)
    pozdrawiam

  • 30. Data: 2004-07-08 12:30:35
    Od: "Traaq" <T...@p...onet.pl>

    > Dnia Tue, 6 Jul 2004 10:32:44 +0200, Traaq
    <T...@p...onet.pl>

    wiadomości

    > Genialne. Czy prawo budowlane stanowi że "własnością jest tyko
    > powierzchnia działki"?

    nie,
    ale KALKOL napisał: "co robisz pod i nad to musisz pytać państwo o
    zgodę"
    oczywistym jest prawo własności budynku na działce
    tylko, że żeby je nabyć to musisz budynek wybudować,
    aby budynek wybudować musisz spełnić określone w p.b. warunki

    posiadanie działki nie czyni cie swobodnym dysponentem
    mimo prawa własności

    pozdr
    Traaq