  • 1. Data: 2004-07-03 15:36:06
    Temat: Ciekawe pytanie. Prawo pierwokupu, a umowa z dzierżawcą!
    Od: "Bona" <d...@o...pl>

    Dzień dobry,
    Mam problem, czy istnieje możliwość, że z dzierżawcą mającym prawo
    pierwokupu nieruchomości od gminy spiszę umowę wg której pożyczę jemu
    pieniądze na wykup nieruchomości, a on zobliguje się do jej odsprzedaży
    (mnie) z powiedzmy 5% zyskiem? Dzierżąwca nieruchomości po prostu nie ma
    pieniędzy na wykup lokalu, a bardzo chciałabym ten lokal nabyć Niepokoi mnie
    fakt iż gmina może sprzedać dany obiekt komuś innemu, a z drugiej strony nie
    chciałabym przekazać dzierżawcy pieniędzy bez uprzedniego zabezpieczenia
    się. Czy jest możliwe podpisanie takiej umowy z dzierżwcą?

    Bardzo Dziękuję
    Bona

  • 2. Data: 2004-07-03 17:40:31
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik Bona napisał:

> [...]
    > chciałabym przekazać dzierżawcy pieniędzy bez uprzedniego zabezpieczenia
    > się. Czy jest możliwe podpisanie takiej umowy z dzierżwcą?

    Tak, ale musi to nastapić w akcie notarialnym (takiej formy wymaga każda
    umowa zobowiązująca do przeniesienia własności nieruchomości) - zob. art.
    158 kodeksu cywilnego. Takiej samej formy będzie wymagało późniejsze
    przeniesienie własności z dzierżawcy (który po wykonaniu prawa pierwokupu
    będzie już nowym właścicielem) na Ciebie - ten sam art. 158 k.c.

    --
    @ @ Michał Szklarski o-o