  • 1. Data: 2004-07-03 14:45:46
    Temat: Info: ochrona patentowa na... błotniki (RP)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    ...czyli jakie mogą być skutki przeforsowania przepisów nakazujących
    uznać za "oryginalne" elementy zamienne produkowane w "odpowiednich
    warunkach":
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_040701/p
    rawo/prawo_a_21.html

    Streszczenie: istnieją obawy, iż producenci wykorzystają określony
    w prawie patentowym "wzór użytkowy" do ochrony wszystkich "widocznych
    po zmontowaniu" (to cytat z przepisu !) elementów: szyb (kształt, panie,
    to dzieło sztuki :)), błotników, lamp...

    Produkcja tych elementow stanie się *nielegalna* !

    W artukule jest lista *już* opatentowanych (no, chronionych wzorem :))
    kształtów Skody, Fiata, oraz... nazwy: "części oryginalne Volkswagen"
    (trzeba będzie pisać "(R) część oryginalna (R) Volkswagen" i tego
    oczywiście nie wolno podrabiać !!!)
    Nieźle...

    A ktoś tu narzekał że tylko w przepisach dotyczących oprogramowania
    są takie zasady ;) (Tristan, jesteś ?? :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2004-07-03 22:42:28
    Temat: Re: ochrona patentowa na... błotniki (RP)
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ortezjan.zabrze.pl...

    > A ktoś tu narzekał że tylko w przepisach dotyczących oprogramowania
    > są takie zasady ;) (Tristan, jesteś ?? :))

    Bo ja wiem, czy to takie złe? Teraz będą pisać, ze to części identyczne z
    oryginalnymi. I każdy będzie wiedział, że nie są oryginalne.