  • 1. Data: 2004-07-03 14:44:18
    Temat: spadek pilne
    Od: "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl>

    Witam i z góry dziękuję za pomoc.

    Sprawa dotyczy spadku. Mój ojciec po smierci pozostawił nie spłacony
    samochód oraz trochę długów. Wiem, że istnieje możliwość odrzucenia spadku,
    przyjęcie go z dobrodziejstwem inwentarza itp. Nie wiem tylko jak zabrać się
    za załatwienie sprawy od strony formalnej. Kiedy udałem się do salonu gdzie
    został zakupiony samochód zaczęto mnie straszyć że ja muszę spłacić auto.
    Dodam jeszcze, że ojciec nie zostawił testamentu więc w grę wchodzi tylko
    dziedziczenie ustawowe. Oprócz mnie jest jeszcze moja matka czyli żona
    zmarłego i jego rodzeństwo.

    proszę o informacje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-03 15:20:59
    Temat: Re: spadek pilne
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Mieszczanin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    się
    > za załatwienie sprawy od strony formalnej. Kiedy udałem się do salonu

    Na odrzucenie spadku lub przyjęcie spadku jest sześć miesięcy.
    Wystarczy udać się do notariusza lub sądu. Opłaty za te czynności są wręcz
    symboliczne.

    --
    Pzdr.

    Marek

  • 3. Data: 2004-07-03 17:49:58
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

> [...]
    > Dodam jeszcze, że ojciec nie zostawił testamentu więc w grę wchodzi tylko
    > dziedziczenie ustawowe. Oprócz mnie jest jeszcze moja matka czyli żona

    A jeśli chodzi o ten salon samochodowy to prawdą jest iż będą mogli rządać
    te kwote od rodziny zmarłego... Obawiam sie ze odrzucenie spadku nie pomoze
    w tym przypadku... Tak czy inaczej salon bedzie mogl dochodzic zaplaty przed
    sadem...

    --
    ..::SebOLO::..

  • 4. Data: 2004-07-03 17:58:21
    Od: Michał Szklarski <m...@w...pl>

    Użytkownik ..::SebOLO::.. napisał:

> [...]
    > w tym przypadku... Tak czy inaczej salon bedzie mogl dochodzic zaplaty przed

    A skąd. Odrzucenie spadku to odrzucenie spadku - koszty niespłaconego
    samochodu poniosą pozostali spadkobiercy, a jeśli wszyscy odrzucą spadek -
    gmina jako spadkobierca ustawowy.

    --
    _/~\_ _/~\_
    @ @ Michał Szklarski o-o

  • 5. Data: 2004-07-03 22:40:51
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał Szklarski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A skąd. Odrzucenie spadku to odrzucenie spadku - koszty niespłaconego
    > samochodu poniosą pozostali spadkobiercy, a jeśli wszyscy odrzucą spadek -
    > gmina jako spadkobierca ustawowy.

    Ale gmina odziedziczy to z dobrodziejstwem inwentarza.

  • 6. Data: 2004-07-04 11:16:21
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > A skąd. Odrzucenie spadku to odrzucenie spadku - koszty niespłaconego
    > samochodu poniosą pozostali spadkobiercy, a jeśli wszyscy odrzucą spadek -
    > gmina jako spadkobierca ustawowy.

    Przecież przepisy brzmia jasno... Za długi powstałe w trakcie trwania
    małżeństwa, małżonkowie odpowiadaja w równym stopniu - nie ważne, które z
    nich zaciągnęło długi... Tak czy inaczej moim zdaniem salon samochodowy
    bedzie mogł pozwac małżonkę nieboszczyka i odrzucenia spadku chyba nie ma tu
    wiele do rzeczy...

    --
    ..::SebOLO::..

  • 7. Data: 2004-07-04 19:23:23
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nich zaciągnęło długi... Tak czy inaczej moim zdaniem salon samochodowy
    > bedzie mogł pozwac małżonkę nieboszczyka i odrzucenia spadku chyba nie ma

    to się głęboko mylisz w takim razie.
    b.

  • 8. Data: 2004-07-05 10:47:33
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    bella pisze:

    > Użytkownik "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl> napisał w wiadomości

    > spadek -

    > tu

    > to się głęboko mylisz w takim razie.
    > b.

    Czy szanowni koleczy nie pomineli drobnego faktu,
    ze rowniez SAMOCHOD nalezy do spadku ?

    Odrzucenie spadku skutkuje rowniez odrzuceniem "samochodu",
    nie tylko kredytu na niego...

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-07-05 10:57:55
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > to się głęboko mylisz w takim razie.
    > b.

    Jeżeli się mylę, a ty tak dobrze sie orientujesz to prosze o podstawe
    prawna, ktora by to otwierdzila...
    Sprawdzimy kto sie myli...

    --
    ..::SebOLO::..