  • 1. Data: 2003-11-13 16:22:43
    Temat: spółka cywilna - likwidacja - problem
    Od: "HAWK" <h...@2...pl>

    mam pytanko:
    1. czy po wstapieniu do spolki kiedy juz ona istniala i posiadala ona
    majatek wlasny majatek ten zaczal nalezec do mnie jesli umowa spolki nie
    regulowala tej sprawy ???
    2. czy po ogloszeniu likwidacji moge roscic sobie prawa do tego majatku ???
    (wspolnicy proboja mnie wyrolowac poniewaz i tak sie skladalem na ta wartosc
    majatku ale nie moglem byc dopisany do spolki ze wzgledu na moje sprawy
    cywilno prawne zas oni mnie zapewniali ze w razie rozpadu spolki i tak mi
    oddadza pieniadze bo takie sa prawa spolki cywilnej ze przejmuje prawo do
    majatku spolki zas rzeczywistosc okazala sie odmienna gdy doszlo do
    rozwiazania spolki powiedzieli mi ze to co bylo zakupione przed moim
    wstapieniem nie nalezy do mnie i nie moge roscic sobie praw do tych rzeczy)
    prosba:
    jesli ktos moglby mnie nakierunkowac gdzie szukac podstaw prawnych odnosnie
    tych zagadnien bylbym wdzieczny.
    za wszelkie sugestie z gory dziekuje
    pozdrawiam
    hawk

  • 2. Data: 2003-11-13 23:26:50
    Temat: Re: spółka cywilna - likwidacja - problem
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    Użytkownik "HAWK" <h...@2...pl> napisał w wiadomości
    > mam pytanko:
    > 1. czy po wstapieniu do spolki kiedy juz ona istniala i posiadala ona
    > majatek wlasny majatek ten zaczal nalezec do mnie jesli umowa spolki nie
    > regulowala tej sprawy ???

    Po wstapieniu do spolki stales sie wspolwlascicielem jej majatku.

    > 2. czy po ogloszeniu likwidacji moge roscic sobie prawa do tego majatku
    ???

    To zalezy jaki byl twoj wklad do spolki

    > (wspolnicy proboja mnie wyrolowac poniewaz i tak sie skladalem na ta
    wartosc
    > majatku ale nie moglem byc dopisany do spolki ze wzgledu na moje sprawy

    Czyli wniosles wklad pieniezny,tak?

> [...]
    > rozwiazania spolki powiedzieli mi ze to co bylo zakupione przed moim
    > wstapieniem nie nalezy do mnie i nie moge roscic sobie praw do tych

    Sek w tym ze zapewniali cie ustnie a umowa spolki powinna byc zawarta na
    pismie (dla celow dowodowych). Wiec teraz jest twoje slowo przeciwko ich
    +umowa spolki na pismie na ich korzysc = ciezka sprawa (patrz art 74 KC)

    > prosba:
    > jesli ktos moglby mnie nakierunkowac gdzie szukac podstaw prawnych
    odnosnie
    > tych zagadnien bylbym wdzieczny.

    Poszperaj 860 i nastepne Kodeksu cywilnego

  • 3. Data: 2003-11-14 08:46:05
    Od: "HAWK" <h...@2...pl>

    konkretnie chodzi mi o ksero i komputery zakupione przed moim wstapieniem
    niestety nie uwzgledniono tego w moim wkladzie (wklad wpisalismy maly bo
    mnie przekonali by tak wpisac zeby mniejszy podatek zaplacic) ale w umowie
    spolki jestem rownoprawnym wlascicielem (3 wspolnikow po 33,33%)
    wiec czy mam prawo do ujecia tych przedmiotow w rozliczeniu wspolnikow po
    likwidacji spolki
    czlowiek wierzyl w moralnosc ludzka i myslal ze znal ludzi z ktorymi
    wchodzil w spolke ale kasa zmienia ludzi !!!!
    z gory dziekuje
    pozdrawiam
    hawk

  • 4. Data: 2003-11-14 17:21:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Nov 2003, NoMAD wrote:

> [...]
    >+ > regulowala tej sprawy ???
    >+
    >+ Po wstapieniu do spolki stales sie wspolwlascicielem jej majatku.

    ...w częsci proporcjonalnej do wkładu.

    >+ > 2. czy po ogloszeniu likwidacji moge roscic sobie prawa do tego majatku
    >+ ???
    >+
    >+ To zalezy jaki byl twoj wklad do spolki

    ...ano :)
    Co prawda w KC jest regulacja że jeśli umowa nie stanowi inaczej
    domniemywa się "równy udział", ale ze względów podatkowych
    wartość wkładu (zarówno "starych" jak i "nowego" wspólników) musi
    być znana, takoż wartość majątku "przeznaczonego dla celów
    gospodarczych" w momencie wstępowania do spółki da się wyznaczyć.
    Po coś robi się w takim przypadku remanent obejmujący m.in.
    wyposażenie :)

    [...]
> [...]
    >+ +umowa spolki na pismie na ich korzysc = ciezka sprawa (patrz art 74 KC)

    ...i drugi sęk: od umowy spółki i każdego podwyższenia wartości
    owej umowy należy się PCC. Znaczy: jak zeznają że "dali więcej"
    to znaczy że świadomie zaniżyli podatek...

    [...gdzie szukać...]
    >+ Poszperaj 860 i nastepne Kodeksu cywilnego

    ...a co nieco w:
    - ustawie o PCC (o podatku od wkładów)
    - rozporządzeniu o prowadzeniu KPiR (o remanentach) bądź też innych
    dokumentacji (jeśli rozliczali np. ryczałt)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-11-15 07:09:13
    Od: "NoMAD" <l...@o...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ...w częsci proporcjonalnej do wkładu.

    To chyba oblicza sie w chwili rozwiazania spolki albo wystapienia ze spolki
    wspolnika... Do tej chwili istnieje wspolwlasnosc laczna.