  • 1. Data: 2004-01-21 23:30:52
    Temat: spadek/testament
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    Witam
    mam małe pytanko
    jest testament w którym mieszkanie zostało zapisane jednemu ze
    spadkobierców.
    W sądzie pani za biurkiem poinformowała mnie o dokumentach jakie należy
    przedstawić - tyle że nie wspomniała o wypisie z księgi wieczystej.
    Zapomniała czy też nie jest to potrzebne?
    I drugie pytanie - (bardziej związane z tematem) - w formularzu jest
    wzmianka dotycząca obowiązku przedstawienia odpisów z aktów urodzenia
    uczestników postępowania spadkowego. Ta sama pani poinformowała mnie że mam
    dostarczyć jedynie adresy uczestników. Czy jednak odpisy są konieczne? i tak
    na wszelki wypadek - czy taki odpis mogę sam zdobyć w sytuacji gdy uczestnik
    tegoż postępowania nie ma ochoty współpracować?
    Dziękuję za pomoc
    Z wyrazami szacunku
    kot_bury

  • 2. Data: 2004-01-22 11:52:07
    Temat: Re: spadek/testament
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kot_bury" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedstawić - tyle że nie wspomniała o wypisie z księgi wieczystej.
    > Zapomniała czy też nie jest to potrzebne?

    Do stwierdzenia nabycia spadku nie jest potrzebne. NIe ma znaczenia co
    wchodzi w skład spadku, i czy wogóle cokolwiek wchodzi.

> [...]
    mam
    > dostarczyć jedynie adresy uczestników. Czy jednak odpisy są konieczne?

    Zalezy od sądu. W Lublinie muszą być akty stanu cywilnego - akty zgonu, akty
    urodzenia lub akty małżeństwa. A adresy swoją drogą - trzeba ich powiadomić

    i tak
    > na wszelki wypadek - czy taki odpis mogę sam zdobyć w sytuacji gdy
    uczestnik
    > tegoż postępowania nie ma ochoty współpracować?

    możesz też poprosić, by sąd wystapił o niego z urzędu, jeżeli wykarzesz, ze
    np nie masz kontaktu z tą osobą i nie wiesz nawet w którym urzedzie go
    szukać.

  • 3. Data: 2004-01-24 15:16:50
    Od: "kot_bury" <k...@o...pl>

    dziękuję bardzo, pozdrawiam

    kot_bury

  • 4. Data: 2004-02-07 09:39:55
    Od: "SC" <1...@i...pl>

    "Rodrig von Falkenstein"
    > Do stwierdzenia nabycia spadku nie jest potrzebne. NIe ma znaczenia co
    > wchodzi w skład spadku, i czy wogóle cokolwiek wchodzi.

    Ostatnio robilem cos takiego i musialem przedstawic aktualne wypisy z ksiegi
    wieczystej.

    > mam

    Musialy byc i akty urodzenia - oryginaly.