  • 1. Data: 2004-01-21 23:34:58
    Temat: wydano mi nie ten towar ktory kupilem...
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Witam,
    Mam pytanie do uzytkownikow tej grupy a zarazem specjalistow w dziedzinie
    prawa. Zdrazyla mi sie taka sytacja - zakupielm procesor do komputera w
    firmie komputerowej. Wydano mi niestety nie ten model, za ktory zaplacilem a
    gorszy i tanszy. Laik nie zorientuje sie na pierwszy rzut oka - nie zauwazy
    roznicy - nie jest nigdzie napisane jaki to model - rdzen w tym ktory
    dostalem jest miimalnie krotszy. Sprawdzilem dopiero dzis - specjalnym
    programem komputerowym a tazke za pomoca identyfikacji numeru seryjnego, ze
    to nie ten procesor za ktory zaplacilem a gorszy...zakup mial miejsce 12
    stycznia.

    Czy mam prawo do roszczen i na co powinienem sie powolac przy probie wymiany
    procesora?

    z gory dziekuje za zainteresowanie i odpowiedz
    pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2004-01-21 23:49:43
    Temat: Re: wydano mi nie ten towar ktory kupilem...
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mam prawo do roszczen i na co powinienem sie powolac przy probie
    wymiany
    > procesora?

    niezgodnosc towaru z umowa jak najbardziej tu pasuje

    pozdro

  • 3. Data: 2004-01-22 02:43:21
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bun2cn$bg7$1@news.onet.pl>, Tomek wrote:
> [...]
    > to nie ten procesor za ktory zaplacilem a gorszy...zakup mial miejsce 12

    Czy dobrze rozumiem, ze nie masz nigdzie na dowodzie zakupu (fakturze,
    rachunku, paragonie, etc) napisane ze zamawiales ten lepszy? Jesli nie
    masz, to bedzie klopotliwe dowodowo [*]. Jesli masz to jak najbardziej
    reklamowac.

    *) ewentualnie mogloby pomoc jesli mialbys cennik tej firmy datowany na
    okres zakupy, skoro piszesz ze byla roznica w cenie.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-01-22 07:42:58
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > rachunku, paragonie, etc) napisane ze zamawiales ten lepszy? Jesli nie
    > masz, to bedzie klopotliwe dowodowo [*]. Jesli masz to jak najbardziej

    Jesli ma paragon, to na podstawie cennika firmy z tego okresu moze
    dowiesc ze zaplacil za inny model, a dostal tanszy. Problemem byloby,
    gdyby oba kosztowaly tyle samo.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 5. Data: 2004-01-22 07:46:19
    Od: Kamil Łucznik <N...@l...pl>

    On Thu, 22 Jan 2004 00:34:58 +0100, "Tomek" <t...@t...pl>
    wrote:

> [...]
    >stycznia.
    >
    >Czy mam prawo do roszczen i na co powinienem sie powolac przy probie wymiany

    To ja mam podobne pytanie - kolezanka kupila komputer z Athlonem
    2000+. Nie ma paragonu z wyszczegolniona konfiguracja, jedynie kartke
    z wypisana odrecznie konfiguracja (na druczku od gwarancji), ze
    procesor ma 2GHz - czy jest sie czego czepiac? (dodam, ze kolezanka
    jest lama a kupowala komputer samodzielnie, ale i tak nie bylo tego
    jak sprawdzic bez wlaczania komputera - kupila zestaw).

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 6. Data: 2004-01-22 09:45:08
    Od: "WSW" <w...@W...TO.poczta.onet.pl>

    > To ja mam podobne pytanie - kolezanka kupila komputer z Athlonem
    > 2000+. (...) procesor ma 2GHz - czy jest sie czego czepiac?

    Tak, Athlony 2000+ sa nominalnie taktowane zegarem 1,67GHz, a nie 2 GHz.
    Jesli jej procek jest podkrecony, sprzedawca powinien o tym uprzedzic i
    poinformowac, ze zadna awaria procesora nie bedzie objeta gwarancja.

    --
    wsw

  • 7. Data: 2004-01-22 13:19:31
    Od: "Tomek" <t...@t...pl>

    Dziekuje bardzo za pomoc - mam na paragonie wyszczegolnione, ze kupowalem
    model lepszy. pojde dzis do nich i zazadam wymiany towaru
    dziekuje i pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2004-01-22 13:37:46
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <buoin6$lh$1@news.onet.pl>, Tomek wrote:
    > Dziekuje bardzo za pomoc - mam na paragonie wyszczegolnione, ze kupowalem
    > model lepszy. pojde dzis do nich i zazadam wymiany towaru
    > dziekuje i pozdrawiam

    Widzę jeszcze takie ryzyko, że mogę powiedzieć, iż wydali dobry, a Ty
    podmieniłeś. Są jakieś plomby na cpu, lub spisane nr seryjne?

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-01-22 19:21:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 22 Jan 2004 09:45:08 GMT, "WSW"
    <w...@W...TO.poczta.onet.pl> zakodował:

    >Tak, Athlony 2000+ sa nominalnie taktowane zegarem 1,67GHz,

    Od kiedy??

    MSPANC

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2004-01-22 19:41:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli ma paragon, to na podstawie cennika firmy z tego okresu moze
    > dowiesc ze zaplacil za inny model, a dostal tanszy. Problemem byloby,
    > gdyby oba kosztowaly tyle samo.

    Ja spodziewam się innego kłopotu. Jak dowieść, że to co ma w komputerze
    jest tym, co od nich kupił. Chyba że na fakturze jest jakiś numer
    jednoznacznie identyfikujący.