  • 11. Data: 2006-09-13 20:26:00
    Temat: Re: smierc abonenta a rozwiazanie umowy o swiadczenie uslug tele2
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    kam napisał(a):

    > Ale ścisłego związku umowy o usługi telekomunikacyjne z konkretną osobą
    > nie widzę.

    A ja nie widze w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych praw i
    obowiązków *MAJĄTKOWYCH*.

    M.

  • 12. Data: 2006-09-13 21:42:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Ale ścisłego związku umowy o usługi telekomunikacyjne z konkretną osobą
    > nie widzę.

    Umowa jest podpisywana na konkretną osobę.

    Poza tym, jak słusznie zauważył Maciej, co ma umowa o świadczenie usług
    do praw majątkowych? Prawem majątkowym jest np. spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu.

    Zauważ też, że nie da się podciągnąć "opłaty karnej" za zadłużenie
    zmarłego - w umowie jest to z reguły ujęte tak, że musi to być
    rozwiązanie umowy z winy abonenta.

    No, chyba że chcesz próbować dowodzić, że np. niezdrowo się odżywiając
    doprowadził do swojej przedwczesnej śmierci, ergo - jest to jego wina ;)

  • 13. Data: 2006-09-14 06:32:21
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
    > A ja nie widze w umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych praw i
    > obowiązków *MAJĄTKOWYCH*.

    a jakie?
    jakim cudem świadczenie pieniężne nie jest majątkowym?

    KG

  • 14. Data: 2006-09-14 06:40:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Umowa jest podpisywana na konkretną osobę.

    Jak każda.

    > Poza tym, jak słusznie zauważył Maciej, co ma umowa o świadczenie usług
    > do praw majątkowych?

    To że mamy w niej wierzyciela i dłużnika, z których każdy zobowiązany
    jest do świadczeń majątkowych.
    Może zaraz dowiem się, że długów też się nie dziedziczy?

    > Prawem majątkowym jest np. spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.

    Jak również zobowiązania.
    W przeciwieństwie do praw niemajątkowych - np. dóbr osobistych.

    > Zauważ też, że nie da się podciągnąć "opłaty karnej" za zadłużenie
    > zmarłego - w umowie jest to z reguły ujęte tak, że musi to być
    > rozwiązanie umowy z winy abonenta.

    Przyznam się, że nie rozumiem do czego zmierzasz... Albo należność z
    tytułu opłaty juz istnieje i jest dziedziczona w tej postaci, albo
    powstaje po śmierci już wobec nowej strony umowy. Następcy prawni
    wchodzą w sytuację prawną w jakiej był spadkodawca

    KG

  • 15. Data: 2006-09-14 08:10:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik kam napisał:

    > a jakie?
    > jakim cudem świadczenie pieniężne nie jest majątkowym?

    Świadczenie należne (zobowiązanie nieboszczyka) jak najbardziej wchodzi
    do masy spadkowej. Ale jakim prawem twierdzisz, że *PRZYSZŁE*
    zobowiązania umowne wynikające z zawartych przez nieboszczyka umów mają
    przejść na spadkobierców, to tego w ogóle nie rozumiem.

    Jest kilka szczególnych rodzajów umów, które można "dziedziczyć", np.
    umowę najmu, ale są one enumeratywnie wymienione, chociażby w Kodeksie
    cywilnym i ich "dziedziczenie" podlega restrykcjom.

    M.

  • 16. Data: 2006-09-14 08:20:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maciej Bebenek napisał(a):
> [...]
    > zobowiązania umowne wynikające z zawartych przez nieboszczyka umów mają
    > przejść na spadkobierców, to tego w ogóle nie rozumiem.

    Bo to też obowiązek majątkowy - obowiązek spełniania przyszłych
    świadczeń pieniężnych. Jak również majątkowe prawo do korzystania ze
    świadczeń.
    Przecież prawo do żądania spełnienia świadczenia przez usługodawcę
    (zgodnie z umową) to wierzytelność

    > Jest kilka szczególnych rodzajów umów, które można "dziedziczyć", np.
    > umowę najmu, ale są one enumeratywnie wymienione, chociażby w Kodeksie
    > cywilnym i ich "dziedziczenie" podlega restrykcjom.

    Akurat umowy najmu lokalu obecnie się nie dziedziczy. Zaś pozostałe jak
    najbardziej.

    KG

  • 17. Data: 2006-09-16 09:24:10
    Od: "AnyMouse" <A...@p...pl>